Powercon in/out aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

Originally posted by FiëstaLj
    Waarom maak je aan je powercon out niet gewoon een kabel met stekker en steek je deze in je stekkerdoos.

Geen gepiep met rare verbinding/kroonstenen/solderen, etc..
    jah ok, maar als je dat dus doet dan vind ik dat het hele idee van een powercon erg duur worden.....
    Dan kan ik net goed bij elke versterker een blauwe input maken met een snoer eraan + stekker en die in een los blok steken.
    Het scheelt me dan ook nog een kabeldeel kopen en en chassis + een mogelijk stekkerblok.

het idee van olaf vind iig een goed idee vooral voor m'n effect rackje waar je vaak nog losse troep bij moet prikken

maar ik heb dus losse binnenkisten voor in een stolpcase waarin dus maar 1 apparaat zit. Dat idee van stekkerblokken heen en terug is me dan te Duur. zonder output red ik het dan met doorknippen van me netsnoer.

ik vroeg me dus af of er iets voor was, vind het vreemd dat bijv neutrik niet iets ontwikkeld voor dit. lijkt me toch dat een hoop gebruikers dit probleem hebben. of idd alles solderen, maar dan is dr weinig ruimte met 2,5 mm + een krimpkous

vind aleen solderen zo open en bloot een beetje onveilig

wat een dillemma's toch weer, en net nu dat ik vakantie heb

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by jens
      ik vroeg me dus af of er iets voor was, vind het vreemd dat bijv neutrik niet iets ontwikkeld voor dit.
      AMPschuifjes, dus.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Originally posted by MacGyverSounds
        AMPschuifjes, dus.
        Nee dus:
        Neutrik - Industrial - Speakon® Accessories - NLFASTON

Van Neutrik

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by jakkes72
          dat zijn dus amp-schuifjes...
          Online-Shop für Steckverbinder, Kabelschuhe und Relais. z.B. Harting, AMP, Schrack...

nog beter : de geisoleerde versie :

Electrical from Hi-Line Products

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Ik doelde meer op de vraag of Neutrik daar niet iets voor heeft...., excuses

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

ehm jah maar zijn die dan wel groot genoeg om daar 2x een stukje kabel in te verwerken?

dus een die rechtstreeks naar mijn apparaat gaat en 1 die ik dus naar me powercon output gaat??

anders moet ik is achter een zakje van die reut aan

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

die dingen bestaan in diverse uitvoeringen en formaten. Wel met de juiste tang bijeen pitsen, anders krijg je slechte verbindingen.

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

nouik ga dr wel is achtereen

iig bedankt voor al de reacties en de handige tips....

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

@ Hugo : nooit VDdraad gebruiken, maar soepel geslagen draad, (vds)
                    Hoi Gerard, kun je ook even uitleggen waarom dit niet mag dan?

Lijkt me leerzaam.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jeroenw
                      • Dec 2003
                      • 216

Dit komt omdat er in VDdraad spanningen komen (werkt als een doort veer) die op den duur je soldeerverbinding los doet trillen. Met vds heb je hier geen last van.
                      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Breur
                        • May 2007
                        • 80

Originally posted by jeroenw
                        Dit komt omdat er in VDdraad spanningen komen (werkt als een doort veer) die op den duur je soldeerverbinding los doet trillen. Met vds heb je hier geen last van.
                        Is er nog iemand die dit kan bevestigen? Ik wil komende zomer namelijk enkele powercon verbindingen gaan solderen en heb enkele meters VD-daad hier liggen.

Klopt dit met dat VDS t.o.v. VD-draad?

Comment

• Dirk Wijnen
                          • Dec 2006
                          • 189

Originally posted by Breur
                          Is er nog iemand die dit kan bevestigen? Ik wil komende zomer namelijk enkele powercon verbindingen gaan solderen en heb enkele meters VD-daad hier liggen.

Klopt dit met dat VDS t.o.v. VD-draad?
                          Ja dit klopt. Probeer maar eens uit als je VD draad aan een powercon verbinding soldeerd en dan paar keer op en neer beweegt met de VD draad dan zou die verbinding na 3 of 4 keer loslaten.
                          En als je dat zou doen met VDS draad dan zou die niet loslaten tenzij die slecht is gesoldeerd natuurlijk
                          Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Waarbij niet onopgemerkt dient te blijven dat solderen van powercon niet de manier is waarop neutrik dit systeem ontworpen heeft, adereindhulsje over het adereind, in de juiste connectie, aandraaien met schroevedraaier en klaar.

Soldeerbout blijft koud bij het assembleren van powercon connectoren.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• koentjes
                              • Dec 2007
                              • 333

@Olaf Duffhuës:
                              Op zich is je oplossing met de inbouw wcd's geen verkeerde oplossing, alleen zou ik dan wel passende adereindhulsjes gebruiken, en geen 2 verschillende maten onder 1 contact monteren... je krijgt met die connectors in het wcd nooit een echt stevige verbinding op je 1.5qmm als je aan de andere kant ook al 2x2.5qmm hebt zitten....

Originally posted by moderator
                              Waarbij niet onopgemerkt dient te blijven dat solderen van powercon niet de manier is waarop neutrik dit systeem ontworpen heeft, adereindhulsje over het adereind, in de juiste connectie, aandraaien met schroevedraaier en klaar.

Soldeerbout blijft koud bij het assembleren van powercon connectoren.
                              hiermee bedoel je waarschijnlijk de stekker, want aan het chassideel valt weinig te schroeven....

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Correct, chassisdeel is niet te schroeven.
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...