Powercon in/out aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Is het dan overigens wel toegestaan VD draad te gebruiken met AMP schuifjes?
    Bedenk me net: VD draad valt natuurlijk niet zo makkelijk te krimpen...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

nee VD draad mag je geen AMP-connectoren op krimpen...
      een Wago'tje mag wel, maar ik zie het voordeel van VD ten opzichte van VDS (soepel) niet in... ik zie er alleen nadelen in... .
      door trillingen kan VD gewoon doorbreken op den duur, en geslagen draad zoals VDS kan dit niet. (daarom wordt er alleen VD toegepast in VASTE installaties, en VDS in mobiele, en installaties in bv. Schepen en Autos)

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Enkele opmerkingen bij de inhoud van dit topic:
        - Klopt dit dat dan voor de Belgen wordt: VD draad = VOB en VDS draad = VOB/ST
        (dus standaard installatiedraad de ene met stijve, monolitische kern (VOB) en de andere (VOB/ST) met losse aders (stranded))?
        - Neutrik heeft zowel bij de Speakon als bij de Powercon niet graag dat er op het chassisdeel zou gesoldeerd worden. Dus dan maar kabelschoentjes gebruiken?
        En idd. die kabelschoentjes moeten op stranded kabel worden geknepen.

Als mijn vrij goed gemikte gokjes berekend zijn lopen Nederland en België nu weer netjes sychroon?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

klopt, de codering voor VD is HO7V-U, en voor VOB is dit ook HO7V-U
          en de codering voor VDS is HO7V-K, welke ook de codering is voor VOBST in België

Comment

• Breur
            • May 2007
            • 80

Dan is het duidelijk; ergens VDS-draad zien te scoren en dat met AMP's vastzetten. Daarna nog afwerken met krimpband en dan zou het goed moeten zijn .

Top! Dankjulliewel !

Comment

• kees22
              • Feb 2007
              • 110

tip:
              koop gewoon een stuk kabel met VDS draad je stript dit en voila je hebt los VDS draad.
              Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• Breur
                • May 2007
                • 80

Dat is inderdaad een goede tip! Danku!

Ik zit alleen nog met die Faston/AMP. Ik heb op internet gezocht maar vind niet echt de plekken waar ik ze bestel en waarvan ik weet dat ze goed zijn. Hiermee bedoel ik met de krimpkous e.d..

De draad (VDS) die ik ga gebruiken: ik kan nog kiezen tussen 2,5mm2 en 1,5mm2. Ik moet 2 dingen bedraden: een versterker (kan op 1,5mm2) en een effectenrack. Dat kan ook op een 1,5mm2 lijkt me.

Welke Faston/AMP's gebruiken jullie hiervoor (eventueel met een link)? En welke draad-diameter adviseren jullie?

Comment

• LJmalcolm

om powercon chassisdelen aan te sluiten gebruik je fastons van 4,8mm x 0,5mm!
                  deze uitvoering

verder zou ik je voor de aansluiting naar je doorlus 2,5 kwadraads aanbevelen, omdat hier de volle 16 ampere doorheen kan!

grtz malcolm

Comment

• 4wd
                    • Feb 2008
                    • 28

Powercon

Neutrik Artikel: SCDR is een mooie huls die achter over het Powercon chassis-deel kan. en dekt mooi de fastons af.. wel zo veilig

Neutrik - Industrial - XLR Chassis Connector Accessories - SCDR
                    Last edited by 4wd; 25-06-08, 09:45. Reason: Toevoegen link
                    Sjoerd.

Comment

• Breur
                      • May 2007
                      • 80

Het is helemaal duidelijk:

- de faston's heb ik gevonden,
                      - het wordt een 2,5mm2 kabel (heb ik al in huis),
                      - afwerking wordt niet de SCDR, maar gewoon krimpkous.

Ik zal t.z.t. een fototje maken en hier posten (de foto van het effectrack komt in het daarvoor bestemde topic).

Hartelijk bedankt voor het advies!

Comment

• Tom06
                        • Aug 2009
                        • 161

Je hebt na 2 jaar vast wel een fototje ? Ofniet?
                        Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Noobie
                          • Dec 2007
                          • 223

Originally posted by LJmalcolm
                          verder zou ik je voor de aansluiting naar je doorlus 2,5 kwadraads aanbevelen, omdat hier de volle 16 ampere doorheen kan!

grtz malcolm
                          Door 1,5 mm2 kan ook 16 amp heen, wordt in Duitsland niet anders gedaan. Alleen bij lange kabels is 2,5 mm2 nodig, tussen powercon connectoren zit meestal niet meer dan 5 cm ruimte, dus voldoet 1,5 mm2 prima. Het aandachtspunt is de temperatuur verhoging die kan ontstaan bij 1,5mm2. Korte eindjes krijg je dan nog niet warm al had je het graag. (voor maar eens in een een willekeurig kabel berekening programma.)

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

Daar ben ik dan weer heel erg pragmatisch in: 6A maximaal per elke 1mm^2. Dat hanteer ik voor korte en lange stukken. Kan het nooit foutgaan. En voor die korte stukjes maakt het qua prijs ook niet veel uit...

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Noobie
                              Door 1,5 mm2 kan ook 16 amp heen, wordt in Duitsland niet anders gedaan. Alleen bij lange kabels is 2,5 mm2 nodig, tussen powercon connectoren zit meestal niet meer dan 5 cm ruimte, dus voldoet 1,5 mm2 prima. Het aandachtspunt is de temperatuur verhoging die kan ontstaan bij 1,5mm2. Korte eindjes krijg je dan nog niet warm al had je het graag. (voor maar eens in een een willekeurig kabel berekening programma.)
                              door 1,5 mm2 kan zelf 50 A ! niet al te lang, maar okee..

16A spul gewoon met 2,5 bekabelen, er is ook nog zoiets als vakmanschap.

Comment

• qvt
                                • Oct 2009
                                • 721

Originally posted by MacGyverSounds
                                door 1,5 mm2 kan zelf 50 A ! niet al te lang, maar okee..

16A spul gewoon met 2,5 bekabelen, er is ook nog zoiets als vakmanschap.

Precies, 16A door een 3G1,5mm2 jagen is niet iets waar ik me vuil aan zou willen maken
                                There is no substitute for imagination

Comment

Working...