Cable Wraps / Kabelbinder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

las hier ergens de reactie dat die klitte bandjes door de truss ophangen en van dat soorten ongein maar als je dan eventjes nadenkt dan gebruik je die zelfde klittebandjes om je truss te fatsoeneren door al je kabels met die klittebandjes aan je truss vast te maken...

my 5 cents
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

ik heb al jaren op al me kabels klittebandjes.....mischien dat er nu een enig exemplaar versleten is....

ik maak ze wel altijd effe vast met een kleine tywrap bij een plug of stekker om ze niet te verliezen. (en nee je haalt je handen niet open aan de tywrap wat een enkeling wel eens zegt. )

met tape blijven er toch vaak resten aan je kabel hangen....

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Originally posted by ralph
        Ik wil uit storingsgevoeligheid wel even meegeven: Alleen prutsers leggen knopen in kabels!
        1. Sinds wanneer is het leuk om je brain te trainen bij het in gebruik nemen van een kabeltje?
        2. Ooit gelezen wat de firma tasker(lees: ook sommer etc) verteld over maximale buiging in een kabel....
        3. euhm...de bovenste twee zijn duidelijk genoeg.
        In al die tijd dat er knopen in mijn kabels gelegd zijn, al dan niet door mijzelf, heb ik hooguit 5 kabels gehad die nu 10 cm korter zijn.

Mijn kabels zijn ongeveer 2 tot 4 keer per week op pad, en gaan nu hun 5e jaar in. En nee, wij doen bijna geen drive-in shows, wij doen voornamelijk bands en live-werk, dus veelzijdig gebruik van de kabels.

Ik ben het met je eens dat het niet bevorderlijk is, maar om het nou meteen 'prutsen' te noemen? Nee sorry, verkeerde woordkeuze...

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Ik ben ook zo'n prutser die z'n kabels gewoon knoopt.
          Kabels van 1,25m. en van 2,5m. gaan bij mij met z'n allen samen in een platte knoop, en 5m. - 10m. - 20m. met een knoopje.

Mijn oudste kabels gaan nu een jaar of 20 mee, ik heb er misschien 5 gerepareerd. Ik moet wel toegeven dat ik geen 150 shows per jaar doe, maar in de loop van de jaren.......
          Ook hier alleen live bandjes etc.
          Ik ben geen fan van klittebandjes, en tapen vind ik ook niks.
          Een alternatief voor knopen is misschien de volgende methode:
          - wikkel de kabel normaal op
          - 'knijp' de bos in het midden tot een 8je
          - wikkel het laatste stuk er een keer of 4 omheen
          - doe de plug door een van de ogen van de 8

Dit belast de kabel m.i. nauwelijks, de buigstraal is groter dan bij het knoopje, valt wel makkelijker uit elkaar, en is minder gunstig in de kist.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Moet je eens een kistje opentrekken van bedrijven als Focus of Purple Haze, allemaal gerolt en het laatste stukje geknoopt om de rol. Behalve speaker- en multi, die hebben dan weer wel klitteband of zitten netjes op rol in een case.

Ik heb mijn kabels tot 3 meter (meeste hiervan zijn inserts etc.) netjes in bos en dan in lengte losse knoop. Alles boven de 3 meter zit een klitteband omheen en de multi zit in een flightcase gerolt.

Comment

• Smart-guy
              • Aug 2012
              • 1

Kabelbinders

Het gebruik van Tape kan ik ook sterk afraden. Er blijft altijd wel iets achter op de kabels en dit geeft na langer gebruik tot een zooitje en vieze kabels.

Ik gebruik zelf altijd tie-wraps en heb hiervan meerdere soorten. Ik neem dan een nagelknipper (zo'n clipper) mee zodat ik de uitsteeksels makkelijk af kan knippen indien nodig, en als ik ze los moet halen is het ook zo gepiept zonder dat de kabels beschadigen(doe dit nu al een tid zo en nog nooit in de kabel geknipt). Voor de kabels die ik altijd bij elkaar hou heb ik krimpkous omgedaan en spiraalband, houd ze mooi bij elkaar. En als er meerdere dingen van anderen zijn heb je tie-wraps met labeltje, scheelt ook tijd en moeite en is zonder lijm o.i.d. zodat er geen resten achter blijven.

Ik heb een aantal keer nu een hoeveelheid gekocht bij Kabelbinders.nl en erg tevreden met dit spul. Ook makkelijk dat ze veel hebben(en de goedkoopste die ik kon vinden).

Die klittebandjes heb ik ook gebruikt maar vind het nog wel irritant dat ze als een bundel in elkaar gaan zitten enz.
              Vind ze iig niet zo makkelijk als tiewraps.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by Smart-guy
                Het gebruik van Tape kan ik ook sterk afraden. Er blijft altijd wel iets achter op de kabels en dit geeft na langer gebruik tot een zooitje en vieze kabels.

Ik gebruik zelf altijd tie-wraps en heb hiervan meerdere soorten. Ik neem dan een nagelknipper (zo'n clipper) mee zodat ik de uitsteeksels makkelijk af kan knippen indien nodig, en als ik ze los moet halen is het ook zo gepiept zonder dat de kabels beschadigen(doe dit nu al een tid zo en nog nooit in de kabel geknipt). Voor de kabels die ik altijd bij elkaar hou heb ik krimpkous omgedaan en spiraalband, houd ze mooi bij elkaar. En als er meerdere dingen van anderen zijn heb je tie-wraps met labeltje, scheelt ook tijd en moeite en is zonder lijm o.i.d. zodat er geen resten achter blijven.

Ik heb een aantal keer nu een hoeveelheid gekocht bij Kabelbinders.nl en erg tevreden met dit spul. Ook makkelijk dat ze veel hebben(en de goedkoopste die ik kon vinden).

Die klittebandjes heb ik ook gebruikt maar vind het nog wel irritant dat ze als een bundel in elkaar gaan zitten enz.
                Vind ze iig niet zo makkelijk als tiewraps.
                De rest is vijf jaar geleden gaan eten. Ik weet niet of ze nog terugkomen

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• tarpan
                  • Dec 2008
                  • 266

eten of niet, ik gebruik velcro dingetjes met een lusje. k moet toch iets doen met die rol van 1000 stuks
                  als je bij de brom zit...

Comment

Working...