Cable Wraps / Kabelbinder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

Cable Wraps / Kabelbinder

Ik ben van plan een volledige nieuwe set kabelbinders aan te kopen voor al mijn kabels...

In de webshop van J&H zie ik ondermeer DAP & Admiral staan... met toch een duidelijk prijsverschil...

Heeft iemand ervaring met één van beiden?
    Heeft iemand andere tips met betrekking tot kabelbinders?

Dank,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • neeltje
    • Apr 2003
    • 295

tape, is dat niks? Niet erg millieubewust etc, ik weet het, maar het werkt wat mij betreft toch duizend maal gemakkelijker, en als je een kabel oprolt komen er niet gelijk nog 7 andere kabels mee. (samengeklit noemen ze dat, niet?)
    "En Go"

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Tape is geen oplossing voor kabels, duurt veel te lang om vast en los te maken. Met name bij afbreken wil je zo snel mogelijk naar huis, dus dan ga je niet moeilijk doen met een rol tape, wat op den duur zelfs nog (vele malen) duurder is. Ik zou dan nog eerder een beheerst knoopje in de kabel leggen, dan vasttapen.

Bovendien geven kabelbinders niet zo'n spaghettizooi als jouw post suggereert. Over het algemeen zitten de klittenbandjes ook bij het uiteinde van de kabels, dus in een apparaat en daar is de kabelboom dan nog het meest overzichtelijk. Mag dus geen problemen opleveren. Ik ben dan ook een best grote voorstander van die klittenbandjes om de kabel.

Het verschil tussen de kabels is vooral aan de afbeeldingen af te zien, in kwaliteit zal het geen verschil maken (lijkt me, verder geen ervaringen met deze twee specifieke merken).

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Kabels gaan hier met kabelbinder, alsook met knoop. Werkt beiden snel en goed. Tape wil ik niet hebben, duurt me allemaal veel te lang met losmaken en vastmaken.

Bovendien moet je dan met verhuur ook een rol tape meegeven, anders kan jij alsnog je kabels op gaan rollen en vast tapen.

Dus nee, in verband met het kostenplaatje, de tijdsduur en het onzinnigheidsgehalte, komt er hier geen tape.

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

I second that!

Lange tijd bij een verhuurfirma gewerkt die zelf met velcro z'n cable ties maakte, dit werkte perfect (wel effe wat kabelhuls gebruiken zodat de cable tie niet verschuift en heel je cable vettig maakt van de lijm)

Als je dan even voor een andere firma gaat freelancen waar ze nog heel koppig met tape werken.... Nee dank je. Werkt traag, en als je even iets anders gedaan hebt dan kabels rollen moet je alweer opzoek naar die rol tape. En je kabels worden er vettig van. En constant stukjes tape uitspuwen (want je wil natuurlijk snel die tape met je tanden scheuren).

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

die dingen van dap werken zoals het hoort, je moet wel effe de ene kant vastzetten met of een tyrap of een klein nietje! Blijft je bandje ook lekker zitten. Werkt snel, kost weinig en zo blijven de kabels ook overzichtelijk in de case, een spaggetti heb ik niet in mijn cases.

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
            hier is goed te zien dat de kabels voorzien zijn van de bandjes.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

hier is goed te zien dat de kabels voorzien zijn van de bandjes.
              En net uit de wasmachine zo te zien......
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

@Watt; wat ben je daar aan het doen joh? Kabels aan het oplengen? liggen ze in de zon?
                Ziet er uit als een droogactie nadat ze in een bierfeestje terecht zijn gekomen

Ik ben een groot voorstander van zo'n klittebandje om kabels van 10m en langer.
                Lastige is....wat doe je met de 1,5-3 en 5m stukkies?

Een rol tape geeft een boel roadiepoep, met pvc gaat het wel lekker snel, dat wel.

Ik wil uit storingsgevoeligheid wel even meegeven: Alleen prutsers leggen knopen in kabels!
                1. Sinds wanneer is het leuk om je brain te trainen bij het in gebruik nemen van een kabeltje?
                2. Ooit gelezen wat de firma tasker(lees: ook sommer etc) verteld over maximale buiging in een kabel....
                3. euhm...de bovenste twee zijn duidelijk genoeg.

Wel ff een handigheidje, bij de audiokabels, doe dat klittebandje niet aan de female xlr kant...Ziet er niet uit on stage.

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Op inkoopactie.net is er een IA over klitteband

Voor kleine kabels gebruik elastische kabelbinders, kan zo direct geen fotootje vinden
                  Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Originally posted by w00Dy
                    Voor kleine kabels gebruik elastische kabelbinders, kan zo direct geen fotootje vinden
                    Je bedoelt een janwillempje/willemjantje (Engels: T-fix)? Die sla je dan ook nog 3x om een dun bosje kabels heen, dus net zo onhandig. Dan maar op zoek naar kortere klittenbandjes (en die bestaan)!

@Watt Xtra: Hoezo die dingen met een nietje vastzetten? Er zit toch een beugeltje aan het kabeleinde waar je de rest van de binder een paar keer doorheen kan halen om 'm aan de kabel te bevestigen?

Fotootje?
                    Foto 1
                    Foto 2
                    Last edited by jurjen_barel; 30-04-07, 14:27.

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

wat voor tape gebruiken jullie dan? aangezien ik hier lees vettig, en scheuren met de mond....

Ik gebruik of PVC of die rolletjes waar Flashlight/Rentall mee werken
                      en ik ben nooit mijn mond nodig.

zolang je geen 10x om een kabel gaat, ben ik een voorstander van tape. die klittenbandjes zitten altijd in de weg. bungelen door je truss, en lijkt niet netjes daardoor!

Comment

• w00Dy
                        • May 2006
                        • 257

Originally posted by jurjen_barel
                        Je bedoelt een janwillempje/willemjantje (Engels: T-fix)? Die sla je dan ook nog 3x om een dun bosje kabels heen, dus net zo onhandig. Dan maar op zoek naar kortere klittenbandjes (en die bestaan)!

@Watt Xtra: Hoezo die dingen met een nietje vastzetten? Er zit toch een beugeltje aan het kabeleinde waar je de rest van de binder een paar keer doorheen kan halen om 'm aan de kabel te bevestigen?

Fotootje?
                        Foto 1
                        Foto 2
                        Het lijkt op een T-Fix, maar ipv een T zit er bij mij een haakje aan.

het is redelijk handig, maar als de IA is afgelopen schakel ik ook volledig om naar klitteband.
                        Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

idd schoonmaken van een case met kabels, ik zit hier in de achterhoek he.. tentfeesten zijn machtig mooi om te doen maar af en toe heb ik het idee dat er meer "varkens" zijn als mensen.. bier gooien, artiesten die net zoveel zuipen als dat ze de snaren of stokken aanraken, dat soort dingen.
                          En dan is het wel eens nodig met een emmertje sop de kabels af te nemen, werkt prettiger als dat je steeds kabels vist die aan je handen blijven plakken. En is ook netter alsdat je de case opentrekt en de lucht van vorige week je nogweer tegemoet komt.

je hebt idd ook bandjes met een soort van oogje eraan, vooral voor de wat langere, dikke kabels een aanrader. Echter heeft dap ook de stukkies band welke je aan de kabel maakt met een stukkie klittenband. Dit laat echter makkelijk los, deze bandjes zijn er van zeer klein, (voor kabels van 1,5m) tot steeds groter.
                          kosten echt zeer weinig en werken goed.
                          zal eens een foto maken van zn bandje.

HIGHLITE online - Snap Fastener
                          Last edited by Watt Xtra; 01-05-07, 11:08.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

Echter heeft DAP ook al een poosje deze kabelbinders (met 'gespje') in het assortiment zitten. Stuk makkelijker in gebruik en ik neem aan dat de topicstarter eigenlijk ook op deze doelde?

Nu nog mijn ervaringen:
                            Voor microfoonkabels vind ik de DAP's ietsjes minder. Het gespje van DAP is wat te groot waardoor je de kabel minder goed in kunt klemmen. (ja, ik gebruik de juiste methode om de binders op te kabel te zetten)
                            Voor alle dikkere kabels gewoon prima dingen.

Op mijn werk wordt een modelletje à la DAP gebruikt, echter een kleiner gespje. Ook zitten er bij de korte lengtes XLR kabel 1cm brede om (welke DAP volgens mij niet heeft). Merk is bij mij echter onbekend, als ik er aan denk vraag ik het even na.

Comment

• kentuckytukker
                              • Apr 2004
                              • 39

kabelbinder

Ik gebruik zelf al jaren een houten kraaltje van ongeveer 25mm dia met daar doorheen een stuk elastiek van ongeveer 25cm. Hierin leg je dan een knoopje. Werkt perfect voor lange en korte kabels en kost maar 30 Eurocent. Je gooit gewoon een hele zwik van die dingen in je kabelkist en het klit ook nog eens niet aan elkaar

Comment

Working...