Binnenracks in aanbouw!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

he beyma bedankt...
    dat een gatenzaag duur is weet ik inmiddels. Mijn 45 mm zaag koste geloof ik al een 70 euro.

BVE je hebt dus een 45mm zaag genomen, dan krijg je net niet de juiste maat voor je voetjes weet ik uit ervaring. Nu gaat waarschijnlijk alles goed maar wanneer je er later een paar rackjes bijmaakt krijg je te maken dat je doppen niet precies in de "voetenbakjes" passen.

Ik denk toch dat het dan een ritje naar de ijzerboer wordt en een gatenzaag van 48 mm moet halen.

Op mn bovenfrees zit ook een geleider bijgeleverd welke gebruikt kan worden als center.. en zodoende mooie ronde gaten kan frezen, echter heeft deze een minimale Hartafstand van 6 cm. dus worden mijn gaten 12 cm of meer.

Met een decoupeerzaag: zullen de gaten wel allemaal hetzelfde worden, echter niet mooi rond!!

BVE wanneer dit je eerste knutselkunsten zijn!! Prima werk zeg.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

effe een voorbeeld

straal van de frees tot buitenkant zool is is 90mm
      straal van je gat is 48mm : 2 = 24

90+24 is 114

114 -de straal van je frees ( 4 mm ??) = 110 mm

frees een gat in een plaat van 220 mm doorsnede

dan leg je dat gat met het hart op de juiste plaats en heb je een geleiding van je frees aan de buitenkant van de zool....draai hem erlangs en je heb ook een gat van 48 mm

hier en daar een latje eronder voor extra steun als je op de hoeken in jouw geval een gat moet fresen , aleen opletten dat je aleen de ronde kanten van je frees zool tegen je geleiding aan laat lopen.....vergt iets meer opletten dus

maar ook een manier om het zonder een gatenzaag af te kunnen en een gat te fresen van 48 mm

maar! als je vaker dit van plan ben koop er dan lekker een..... is het eenmalig zou ik het op deze manier doen n als ik geen juiste gatenzaag voorhanden heb

maja er zijn 1000 wegen die naar rome leiden

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Originally posted by Watt Xtra
        he beyma bedankt...

Op mn bovenfrees zit ook een geleider bijgeleverd welke gebruikt kan worden als center,echter heeft deze een minimale Hartafstand van 6 cm. dus worden mijn gaten 12 cm of meer.
        Lees mijn stukje vanaf "mini cirkel geleider" nog maar eens aandachtig door!

Maar inderdaad:

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden...alleen de één is wat sneller dan de andere
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Oke Beyma, ik had beter moeten lezen, Ik ben toch echter voor de snellere methode gegaan en heb mij vandaag een Xtra gatenzaag besteld.

Moet binnenkort hoogstwaarschijnlijk toch weer een 100 tal "voetenbakjes" frezen. Zal nu meteen een goede mal maken welke ik dan ook in het vervolg prima kan gebruiken.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...