Neutrik Powercons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by John Smits
    Zeg nou eens in gewone taal waarom de tweepolige CEEform verboden is!
    2polige CE bestaan niet in de tijdelijke installaties, we hebben altijd een PE, (ProtectiveEarth) of wel aarde, en das nu eenmaal verplicht. Dus 3polig. Want L+N+PE = 3
    Tenzij we een IT stelsel hebben, waarbij de ster niet aan aarde ligt (kermissen etc, speciale voorwaarden) Daar gebruiken we de 2polige, (zonderPE) want daar is de aarde zelfs verboden.

Gebral van een dronken over het paard getild studieballetje.
    Tot 3 kunnen tellen maakt een mens nog geen studiebolletje...

Net als ik zal niet iedereen met de door jou aangegeven norm op zak lopen.

John
    Hou je er dan ook over stil als je er geen weet van hebt.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

"boel gelul", "Gelul van een dronken aardbei", "boerenlul"

He Mac ... nog steeds even subtiel ! Ik miste het al ;-)

Enfin, weer wat wijzer over keuringen en de keuringsmerken ..,

Groeten maar weer ... en hou 't netjes heren !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

ha ja ,
        de normale tact van mac zodra je op zijn "vakgebied" terecht komt
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Sja, als iedereen die een schroevendraaier kan vasthouden ook nog volgens EigenHuisEnTuin-normen gaat werken wordt ik ff wat kort door de bocht.

Ik ben van mening dat je niet eerst een vliegtuig in een wolkenkrabber hoeft te parkeren om misdadig bezig te zijn, een openbare informatiebron verzieken met foutieve, dodelijke informatie komt bij mij op t zelfde neer.

Resultaat is in beide gevallen huilende kindertjes aan een open graf.

Zie ik een 2polige CE stekker (meestal geel, of paars) dan denk ik aan een IT, of veilige spanning. Heeft er ineens iemand de volle mep 220, in TT ingeknoopt.

Verder is dat KEMA verhaal al zo oud als de weg naar Rome, geloof ik... Op de stekker staat KEMA dus het hele strijkijzer is KEMAkeur. Dus Niet.Kema houdt zich op dit moment voor het grootste gedeelte bezig met midden- en hoogspanning, en het controleren van de controleurs. De 230/400V keuringen doet die controleur zelf, tegenwoordig...

Anekdote??? okee..

Ooit kwam de chef technische dienst van het bedrijf waar wij die avond een berijfsfeestje hadden met de vraag : 4 of 5 polig, mijne heren? ik antwoorden 5 polig, 4x +PE. De monteur kwam vervolgens met een 4polige contrastekker aan een lange kabel aanhobbelen. Ik meldde hem nog een keer 5 polig, 4 +PE, waarna de man verdween, en met 5 minuten met dezelfde kabel, maar nu met een 5p 32A aan kwam zetten.
          U raadt het reeds: de PE was er, de drie fasen ook, MAAR IN DE KABEL ZAT GEEN 0.

gevolg : de versterkers trokken de eerste 2 fasen mooi naar beneden, de derde fase liep evenzo mooi omhoog. Tot 340V, ongeveer. En ik heb die nacht niet geslapen, maar in de rest nieuwe voedingkjes gesoldeerd.
          Toch hebben we die avond nog gespeeld, over dezelfde kabel. Maar wegens het illegale geintje dat ik flikte ga ik hier niet de oplossing vertellen. DAT ZOU MISDADIG ZIJN, namelijk.
          Last edited by Gast1401081; 21-01-07, 20:02.

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Originally posted by MacGyverSounds
            Ik ben van mening dat je niet eerst een vliegtuig in een wolkenkrabber hoeft te parkeren om misdadig bezig te zijn, een openbare informatiebron verzieken met foutieve, dodelijke informatie komt bij mij op t zelfde neer.
            haha

Originally posted by MacGyverSounds
            En ik heb die nacht niet geslapen, maar in de rest nieuwe voedingkjes gesoldeerd.
            Toch hebben we die avond nog gespeeld, over dezelfde kabel. Maar wegens het illegale geintje dat ik flikte ga ik hier niet de oplossing vertellen. DAT ZOU MISDADIG ZIJN, namelijk.
            ik weet wel wat voor illegaals je hebt gedaan jij stoutert haha
            knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Mijn vraag is uiteindelijk nog niet beantwoord. Mag de, ik zeg het nu met mijn eigen woorden driepolige CEEform dus de tweepoligesteker met aardkontakt nu wel of niet gebruikt worden.
              Ja, dat mag.
              Maar je had het over de 2polige. En die dus niet

ik ben een gediplomeerd electrotechnisch installateur. Echter ik ben het installatievak nimmer ingegaan , maar ben de electronicarichting ingegaan, ik heb de trekveer ingewisseld voor de scope en dat heeft tot gevolg dat ik wel precies weet hoe de vork in de steel steekt, maar niet altijd op de hoogte ben van de laatste voorschriften over stekers en schroefjes, die ze nu weer in Brussel hebben uitgedacht.
              Gewoon de krant lezen, lijkt me voldoende.
              Overigens, dat trucje met de vieraderige kabel kan alleen nog maar tweefasen gebruik zijn, waarbij een fase ader in plaats komt van de blauwe nul. Dat is voor een noodoplossing wel acceptabel, als je aan twee fasen genoeg hebt. Verfoeilijker is het om de aarddraad als zodanig gebruiken of het zgn nullen, wat vroeger wel eens gedaan werd. Dankzij de komst van de aardlekbeveiliging is het laatste bijna niet meer mogelijk.

John Smits
              Ik zei toch, ik zeg niks. En verwachtte van jou dezelfde wijsheid.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Dus zo ziet een electronica catfight er uit?

We gaan weer fijn terug naar het onderwerp, powercons!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

bij mij vonkt de powercon niet,
                  bij anderen vaak wel,kwestie van correct en respectvol omgaan met wat je lief is,en hier de moeite voor willen nemen.

@john, ik hoop dat je je nog bedenkt, het zou jammer zijn weg te blijven.
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Wegens een voor mij onbegrijpelijke reactie van de moderator, houd ik de J&H fora voor gezien. Ik heb er veel plezier aan beleefd, dat is in één keer over.
                    Jammer
                    John Smits
                    Wanneer je je niet kunt neerleggen deel te nemen aan een moderated forum dan is dat een terechte keus.
                    Hoor en wederhoor werd toegepast en wanneer daar consequenties aan worden verbonden dan valt dat alleen maar te respecteren.

On topic verder aub!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

bij mij vonkt de powercon niet,
                      bij anderen vaak wel,kwestie van correct en respectvol omgaan met wat je lief is,en hier de moeite voor willen nemen
                      .

En dat zijn nou weer dingen die ik niet snap.
                      Waarom geloven mensen je altijd wel als je vertelt dat er 13354764124 zichtbare steren aan de hemel staan maar op m'n pasgeverfde deur met netjes bordje "NAT" ernaast, vind ik op de een of andere manier toch weer vinger afdrukken.

Waarom zou mijneer neutrik nou zo uitdrukkelijk bij z'n powercon vermelden dat je spanningloos aan en af moet koppelen?

Vertrouw mij, ik ken mensen die dat ding kunnen doen vonken als een lada met sneuwkettingen om in de ***thhart tunnel.
                      Last edited by Radar; 22-01-07, 22:34.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...