Hallo,
Ik heb een vraag over een rare stroom storing.
Laatst draaiden wij op een feest en daar was een stroomverdeler van 32A/400V naar 6 x 16A/230V
dit alles leek goed te werken, de voltmeting op mijn multiemeter gaf een spanning van ongeveer 230 v aan op alle stopkontacten.
Als ik er nu een stekker in doe dan gaat de spanning op de belaste fase naar ongeveer 140 v en de onbelaste fase gaat naar 400V!!
hoe kan dit????
de meter geeft toch 230V aan???? of kan je dit niet zo meten???
de spanning tussen alle fase en aarden was ook ongeveer 230V
wat kan hier de oorzaak van zijn? het was geen agregaat maar een vaste aansluiting
ik vind het erg vreemd en kan onder de zoekfunctie ook niks over dit soort storingen vinden
Wie help mij verder?
Groeten Tjeerd
Ik heb een vraag over een rare stroom storing.
Laatst draaiden wij op een feest en daar was een stroomverdeler van 32A/400V naar 6 x 16A/230V
dit alles leek goed te werken, de voltmeting op mijn multiemeter gaf een spanning van ongeveer 230 v aan op alle stopkontacten.
Als ik er nu een stekker in doe dan gaat de spanning op de belaste fase naar ongeveer 140 v en de onbelaste fase gaat naar 400V!!
hoe kan dit????
de meter geeft toch 230V aan???? of kan je dit niet zo meten???
de spanning tussen alle fase en aarden was ook ongeveer 230V
wat kan hier de oorzaak van zijn? het was geen agregaat maar een vaste aansluiting
ik vind het erg vreemd en kan onder de zoekfunctie ook niks over dit soort storingen vinden
Wie help mij verder?
Groeten Tjeerd

of maw waar er geen nul eigl is? zolang je uw fasen even hard belast is er geen probleem maar als je ze anders belast gaan die waardes verschuiven...
Comment