Hallo, ik heb hier een RODEC MX-180 mengpaneel met een storing. Elke keer dat ik een PFL knop aanzet, hoor ik het aan en uitgaan van de LEDs, naast het gewone signaal, terug op mijn koptelefoon in de vorm van tikken en een brom. Zodra het laatste ledje uitgestorven is, is ook de storing weg. (als het signaal wegvalt en de ledjes een voor een uitvallen hoor je dat dus elke keer.) Ik heb dit een tijdje opgelost door simpelweg de opamp voor de vu-meters uit het voetje te trekken, wat wel hielp, maar nu wil ik mijn vu-meters wel weer eens terug. Bij Rodec zeiden ze dat dit een bekend fenomeen was en ik als ik de print schoonmaakte en de solderingen opnieuw deed, zou dit opgelost zijn. Dat heb ik gedaan, maar dit hielp niks.
Een schema kan ik helaas niet krijgen, want die zijn alleen voor RODEC-servicepunten verkrijgbaar. verder is in huis: enkele multimeters, soldeerbout, normaal gereedschap en een pc met goede geluidskaart die eventueel dienst kan doen als toongenerator of scoop. Het lijkt mij dat ik op een een of andere manier met een scoop de oorzaak wel zou moeten kunnen vinden, maar ik weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Zouden jullie me op weg kunnen helpen hiermee?
Groeten!
Emiel.
Een schema kan ik helaas niet krijgen, want die zijn alleen voor RODEC-servicepunten verkrijgbaar. verder is in huis: enkele multimeters, soldeerbout, normaal gereedschap en een pc met goede geluidskaart die eventueel dienst kan doen als toongenerator of scoop. Het lijkt mij dat ik op een een of andere manier met een scoop de oorzaak wel zou moeten kunnen vinden, maar ik weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Zouden jullie me op weg kunnen helpen hiermee?
Groeten!
Emiel.
Comment