Software om flightcases te bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Companion
    • Dec 2005
    • 86

Strak gebouwde kisten. Tip...

De wielen onder de kist kun je ook op een andere manier vastzetten. Door in de bodemplaat van de flightcase aan de binnenzijde een inslagmoer te plaatsen.
    De wielplaat wordt doorboord met 8 mm ter hoogte van de gaten van de wielmontage. De wielplaat iets over het profiel laten lopen en het hoogte verschil even wegfrezen. Dan met bouten vastzetten. De wielen hebben dan een maximale steun.
    Gaat er een keer een wiel stuk is het eenvoudig verwisseln, zonder alle apparatuur uit de kist te halen.
    Op naar de volgende beurs....

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

ja, je hoort idd dat ook dit een veel voorkomende methode is om de wielen te monteren. Ik moet zeggen, mijn oudste kist is nu een jaar of 7 maar heeft nog geen mankementen aan de wielen. Ik heb eens een doosje met slotbouten en moeren gehaald met borgring, en ja er zitten er 1000 in dus ik kan nog even. maar jouw verhaal over maximale steun van de wielen snap ik niet helemaal, nu zitten de wielplaten toch ook volledig op het hout?
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

het profiel om je case heen maakt je case sterk, dus als je je wielplaat iets over je profiel heen laat steken dan vangt je profiel daar ook krachten van op en niet aleen het hout in jouw geval (jij hebt je wielplaten tegen je profiel aan, maar niet erover heen)

wat er nu zou kunnen gaan gebeuren
        is dat je bodemplaat naar binnen gedrukt kan worden

maar dan moet je wel heel gek met je case gaan doen

Comment

• Companion
          • Dec 2005
          • 86

Slotbouten heb ik niet genoemd (bestaan volgens mij ook niet) wel bestaan er borgmoeren. Een gewone moer met een stukje kunststof erin gegoten dat als borg fungeert.

Als je je wielen rechtstreeks op je onderplaat monteert heb je maar 9 of 10 mm plaatmateriaal als 'vlees' en dat is op zich erg weinig. Door een extra plaatje multiplex te gebruiken van 18 mm en dat strak te monteren op de voorgaande manier, heb je meer basis.
          Op naar de volgende beurs....

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Originally posted by Companion
            Slotbouten heb ik niet genoemd (bestaan volgens mij ook niet) wel bestaan er borgmoeren. Een gewone moer met een stukje kunststof erin gegoten dat als borg fungeert.

Als je je wielen rechtstreeks op je onderplaat monteert heb je maar 9 of 10 mm plaatmateriaal als 'vlees' en dat is op zich erg weinig. Door een extra plaatje multiplex te gebruiken van 18 mm en dat strak te monteren op de voorgaande manier, heb je meer basis.
            Ik heb de bouten toch door de bodemplaat van de kist, daarna 15mm berken en dan de wielen? Lijkt mij dus dat de bouten een 25mm in het hout zitten en de laatste halve cm wordt gebruikt om een borgmoer te monteren.
            foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=FF4NSJ8N
            andere http://www.mijnalbum.nl/Foto=BTFQPFYP
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Originally posted by jens
              het profiel om je case heen maakt je case sterk, dus als je je wielplaat iets over je profiel heen laat steken dan vangt je profiel daar ook krachten van op en niet aleen het hout in jouw geval (jij hebt je wielplaten tegen je profiel aan, maar niet erover heen)

wat er nu zou kunnen gaan gebeuren
              is dat je bodemplaat naar binnen gedrukt kan worden

maar dan moet je wel heel gek met je case gaan doen
              Ja dan vraag ik mij af wat ik met de kisten zou moeten doen om de bodem naar binnen te drukken?? De zeepkisten race hou ik er in ieder geval niet mee!! (LOL)

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Slotbouten bestaan wel. Zo noemen ze die bouten op de foto's...

Ik heb zelf in m'n kabelkist aan de binnenkant op de bodem een 18mm multiplex plaat gelijmd ivm versteviging. Daar doorheen zitten dus de slotbouten, die op hun beurt weer de wielen met een zelfborgende moer vast houden. Aan de binnenkant zit over de slotbuten gewoon Foam.

Waarom op deze manier? Ten 1e omdat ik dan een lekkere stevige bodem heb die heel wat kg's kan dragen. Ten 2de omdat ik op deze manier geen last heb van te lange bouten die aan de binnenkant uitsteken en ook geen lostrillende wielen! Want als ik ergens een hekel aan heb...

Comment

Working...