Software om flightcases te bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b-tune
    • Feb 2006
    • 2

Software om flightcases te bouwen

hallo collega's,

ik heb me laten vertellen dat er software op de markt is om flightcases te maken???? kan mij iemand helpen waar ik deze kan vinden alvast bedankt
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

In CAD kun je er tekeningen voor maken. Het is wel een lastig programma als je er nog nooit mee hebt gewerkt; het vereist dus enige tijd voor je alles onder knie hebt.

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Originally posted by mac tecson
      In CAD kun je er tekeningen voor maken. Het is wel een lastig programma als je er nog nooit mee hebt gewerkt; het vereist dus enige tijd voor je alles onder knie hebt.
      Welke CAD? ArchiCAD? AutoCAD? MiniCAD?

Comment

• Equipment
        • Jun 2005
        • 64

Wij gebruiken het programma Flitecad (www.adamhall.com) werkt perfect en snel. Het enigste nadeel is de aanschafprijs, voor een paar kistjes is het te duur.

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Originally posted by Poelmans
          Welke CAD? ArchiCAD? AutoCAD? MiniCAD?
          Volgens mij is het autoCAD wat ik bedoel. het staat op de laptop van m'n pa, maar die heb ik hier even niet

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Stardraw.com - Professional AV System Design and Documentation Software

Hier kan je wat mooie plaatjes mee bekomen om een rackje te ontwerpen.
            Er zitten al heel wat standaard merken/apparaten in getekend.

Je kon een tijd geleden online ook tekenen, met heel veel functies beschikbaar, maar hier kon je dan wel niet in opslaan geloof ik.

Je bent ook wat wazig over de exacte bedoeling van de software. Software kan helaas geen flightcases maken (zou wat te makkelijk zijn).
            Last edited by Dikke Foaf; 08-06-06, 19:38.

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

het programma dat op elk buro ligt, stukkie papier, lineaal en potlood. Werkt erg snel en makkelijk. Zo heb ik al menig kistje gebouwd. Voordat de pc is opgestart heb ik de buitenlijnen al getekend.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

heb ook al menig kistje gebouwt en altijd een een schets gekrabbeld met de hand....

maar het is wel mooi als je voor een klant bouwt dat je een nette tekening heb enzo om ook de klant een indruk te geven....

maar opzich als je de binnematen heb dan kan je er zo een kistje omheen ontwerpen, als je namelijk eerst nog moet gaan tekenen en dergelijke dan ben je al 2 uur verder voor je eindelijk aan je kist kan beginnen kost ook weer 2 uur geld wat je kist ook weer duurder maakt

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

en daarbij, je kunt toch een voorbeeld kistje laten zien?? In deze style komt hij eruit te zien, speciaal voor jou op maat gemaakt. leuk zo'n tekening op de pc, maare idd kost alleen maar geld en tijd.

verder gewoon weten waar je mee bezig bent, je weet de binnenmaten?? dan weet je ook de buitenmaten, houtdikte meerekenen en evt een marge, zodat niet alles megaklem zit.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

Meeste case zijn inderdaad prima op een stukje papier te tekenen en zo gaat 't hier ook meestal. Laats even beziggeweest om een setje kryptons met inserts op een deftige manier in een 60x80 case te krijgen en dat was toch wel wat pas en meetwerk, ben toen voor de gelegenheid even aan de gang gegaan met SolidWorks. Werkt uitstekend, je laat er zo complete tekeningen uitrollen van de gehele case, maar ook per plaat (je tekent zo'n case als losse platen die je dan in een assembly zet, weet je gelijk of alles klopt.
                    Resultaat:

Tekening: http://www.licht-verhuur.nl/div/cases/MacCase.pdf

Kistje: http://www.licht-verhuur.nl/div/cases/m250kr_zw_1.jpg
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• jens
                      • Aug 2004
                      • 1066

keurige kistjes!

en een nette tekening is nooit verkeerd....vooral niet van dit soort kisten omdat die inlay's vaak dezelfde afmeting hebben en je vaak er toch wel meerdere van moet bouwen....

ook als je wat vaker cases bouwt en ook voor klanten dan is het makklijk om er een tekening van te hebben puur omdat je dan precies dezelfde case kan bouwen op een latere termijn zonder weer uit te hoeven zoeken hoe het ook alweer zat, ook als je voor die klant cases bij moet bouwen is het helemaal niet verkeerd om zo een archief te hebben

tekeningen van bijvoorbeeld standaart cases (kabelkcase's cases met inlays , 19", top head met 19"binnenwerk....

het is wel netjes als je door de jaren heen allemaal dezelfde cases heb en niet allemaal die net iets verschillen van elkander

Comment

• The Freak
                        • Dec 2005
                        • 12

Als je een beetje handig bent met CAD programma's kun je (Google) Sketchup eens proberen.
                        http://www.sketchup.com/
                        Er is zelfs een gratis versie, met dank aan Google.
                        Zo kun je je flightcase in 3D tekenen.

Hier een voorbeeld van een tekening van me.
                        Het is een 13HE stolp-case met binnenrack :

De stolpcase, voolopig nog zonder wielen :
                        http://www.blg-rent.be/temp/rack_13he_01.jpg
                        de bovenkant eraf (er zitten zelfs al toestellen in) :
                        http://www.blg-rent.be/temp/rack_13he_02.jpg
                        het binnenrack met profielen en handvaten :
                        http://www.blg-rent.be/temp/rack_13he_03.jpg
                        zelfs de achterkant van de toestellen zijn zichtbaar :
                        http://www.blg-rent.be/temp/rack_13he_04.jpg
                        een detail van o.m. het vlinderslot :
                        http://www.blg-rent.be/temp/rack_13he_05.jpg

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

hierbij weer een aantal kistjes in aanbouw. alles bestaat uit losse modules die in stolpkisten kunnen worden geplaatst. Zo neem je alleen mee wat nodig is, bijna geen lucht meer aan het vervoeren en je apparatuur ten volle kunnen benutten op verschillende locaties. daarnaast gewicht besparen omdat je maximaal 11he mee kunt nemen.

kisten staan nu alleen in de grondlak, worden nog afgewerkt met trimite.
                          handvaten zijn gefreest.
                          tot nu toe gemaakt,
                          2 maal 6he mixer kistje, 1 maal djsetje met dubbele cdspeler, 1 maal als taperackje, klein bandje.
                          2 maal 5he voorzien van 2 Studiomaster D1600 plus proccessor, aansluitingen aan de achterkant dmv paneeltje
                          5 maal 3 he voor losse amps, krachtverdeling, cdwisselaar enz

verder zullen er nog komen, 2 maal kabelkist, 1maal effectenkist voor strobo enz. 1maal microfoonkistje met lades. en een stel losse bakken die bovenop kunnen worden geplaatst voor diverse.

kisten krijgen allemaal dezelfde afmetingen zodat stapelen makkelijk gaat. meeste met wielen een aantal zonder maar met stapelhoeken.

foto: http://www.mijnalbum.nl/Album=JMVHOT6E

oja alles gemaakt zonder tijdrovend computerprogramma, stuk papier en potloodje doet het hier prima.

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

leuk om te zien hoe ander mensen wat bouwen

ik zie dat je je handvaten infreest , is het dan niet lastig om ze op te pakken als bv een binnenrack vol zit met apperatuur.

vaak hou je niet meer dan een cm of 1,5 2 over als er een versterker langs steekt of iets dergelijks.

wat ik wel weer handig vind is dat je handvaten iets uit het midden zitten met oog op het gewicht.... en verder ziet het er keurig uit...

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

nee hoor is rekening mee gehouden, de vingers hebben een ruime 3 cm ruimte, voldoende dus. De handvaten zijn idd zo geplaatst dat 90% van de kisten goed te tillen zijn inderdaad met het oog op gewichtsverdeling.

Comment

Working...