Sennheiser MD 421

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

Sennheiser MD 421

Een poosje terug kreeg ik een Sennheiser MD421-N-4, de uitvoering met DIN connector en vijfvoudige spraak/muziekschakelaar. Wat mij opvalt, is dat hij een stuk rumoeriger, handgevoeliger is dan bijv de MD425, die ik al jaren naar tevredenheid gebruik. Ook als je bijv het statief aanraakt maakt dat veel meer geluid dan bij mijn eigen MD425jes. Wie heeft ervaring met beide microfoons? De MD421 ziet er geheel onbeschadigd uit en werkt verder normaal. Kan de ophanging verouderen?

mvg John
    Last edited by John Smits; 05-05-06, 09:09.
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Tussen de ontwikkeling van de je oude DIN uitgevoerde MD421 en de nieuwe MD 425 zit (pak 'm beet) een jaartje of 30, 40 technologie verschil....

Naast dit rigoreuze leeftijdsverschil (en nog meer verschillen) zijn deze microfoons voor geheel eigen toepassingen ontworpen. Je kunt deze microfoons, volgens mij, dus moeilijk met elkaar vergelijken. De MD421 is nooit echt als handmicrofoon geschikt geweest en wordt nu dan ook alleen nog maar voor instrumentdoeleinden ingezet.
    Last edited by Rieske; 05-05-06, 14:32.
    Life is what you make it

Comment

• John Smits
      • Nov 2001
      • 111

Ik gebruikte hem op statief, voor spraak. Ik had meer last van bijv trillingen van de vloer. Ook toen de spreker het statief ging vasthouden, gaf dat meer rumoer. Ik heb er maar een MD421 en kan dus verder niet vergelijken. Omdat ik veel spraakversterking doe, blijf ik toch maar bij de MD425. Wellicht denken er daar heel anders over, maar mij hebben ze nog nooit verrast.
      John
      Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Nee hoor, ik heb twee MD425's.
        Nooit problemen mee gehad, werken goed.
        (net als de meeste microfoon merken)
        Wel is het zo dat er een leeftijds verschil in ontwikkeling zit.

Is een shockmount niet iets voor de MD 421?

Comment

Working...