keuze input level controller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

keuze input level controller?

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn Bose 802C-II controller..
    Er zit namelijk aan de achterkant van de controller een 'input level' switch bij elk input kanaal, maar hoe deze het best in te stellen?

Citaat uit de handleiding van de 802C-II controller:

"5.6 Basic Operation

These controls are on the rear panel of the 402C or 802C II systems controllers.

INPUT LEVEL

These switches for each input channel adjust the sensitivity between -10 dB and +4 dB (Figure 17).
    To find the nominal output level of the output device (mixer, signal processor), consult it's owner's guide or call the manufacturer. Set the controller INPUT LEVEL switch to the closest number possible.

Do not overload the inputs of the controller.
    Set the INPUT LEVEL switch, and adjust the output device's control(s).
    Keep the signal below the controller's maximum input level (+4 dBm or 1.23V RMS)."

Ik gebruik als mixer de 'XTC' van Dateq

Nu gaat het er dus om de master 'output' van de XTC, en de input van de controller het best op elkaar af te stemmen..

Citaat uit de technische specificaties van de 'Dateq XTC':

"Uitgangen:

Master XLR +6 dB gebalanceerd / 600 ohm / variabel
    Master Cinch 0 dB ongebalanceerd / 600 ohm / variabel
    Monitor Cinch 0 dB ongebalanceerd / 600 ohm / variabel "

Nu is kan ik de inputschakelaar op de 802C II controller op -10 dB of op +4 dB zetten, welke kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!

Groeten Bart
    Last edited by Barthezz80; 06-03-06, 20:58.
    Bart
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

+4Db. Dat is het professionele niveau, -10Db is het huis, tuin en keukenniveau.

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

oke, dank je wel!
      hij stond dan al die tijd al goed, maar ik wilde het toch even zeker weten
      Bart

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

nou was ik gisteren aan het testen met de controller met als toppen 4x 802
        maar als sub had ik gisteren even geen 502 voor handen, dus had ik een kappa 12 (450 watt) even op het baskanaal gezet (bi-amp mode)

alles op het mengpaneel op 0db afgestemd en toen de master op nog geen 1/3 stond vloog de kappa 12 eruit (duur grapje)
        Iemand die dit uit kan leggen?
        Bart

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Aangezien de Bose controller het sublaag corrigeert voor bijv. de 502, kan dat totaal onvoorziene consequenties hebben als je een andere sub aansluit. De Kappa heeft een Xmax van 3,5 mm, en de box waarin jij hem hebt moet beslist bij 40Hz een hoogdoorlaatfilter hebben.

Als de 502 bijvoorbeeld met +6dB wordt gecorrigeerd beneden de 40 Hz, dan gaat de Kappa er dus uit ja!
          Dat de master op 1/3 stond, zegt niets over het signaal dat de controller in het sub-laag naar je speaker stuurt.

Jammer maar helaas. Een specifiek produktgerelateerde processor nooit (of met veel terughoudendheid) op andere speakers zetten.

Hoorde je de Kappa niet vervormen of klapperen voordat ie de geest gaf?

Paul.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

Hoi Paul,

bedankt voor je snelle reactie!

Ja, het is een wijze les geweest inderdaad, nu weet ik dus dat de 502 sub de enige speaker is die ik op het subkanaal van de controller kan aansluiten

nee de kappa12 vervormde totaal niet, hij klonk juist heeel erg lekkker en strak in het laag, alleen hij stopte opeens en geeft nu helemaal niks meer weer.. (de controller en de amp doen het nog prima) en de 802's doen het ook nog prima, maar dat is logisch omdat die juist het best presteren dankzij de controller

groeten Bart
            Bart

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Hm, ik heb ook wel met een kappa 12 gehad dat de spreekspoeldraad gewoon opeens onderbroken was. En dat zonder overbelasting inderdaad.

Misschien toch sprake van een zwakke serie speakers??
              Heb de defecte speaker al wel ontdaan van de stofkap maar zie niets bijzonders aan de spreekspoel. Loopt ook niet aan of zo.

Jammer he, je kunt hem alleen maar wegsmijten.

Meer mensen met deze ervaring???????

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

+4Db. Dat is het professionele niveau, -10Db is het huis, tuin en keukenniveau.
                Heren. Let a.u.b. even op. Dit gaat wel om +4dBu en -10 dBV

Db is maar een verzamelnaam.

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

Originally posted by Mathijs
                  Heren. Let a.u.b. even op. Dit gaat wel om +4dBu en -10 dBV

Db is maar een verzamelnaam.
                  oke Mathijs, maar wat wil je dan zeggen?

is de +4dB(u) stand die eerder genoemd werd dan wel de 'juiste' instelling volgens jou?

ben benieuwd!

Originally posted by SPS
                  Hm, ik heb ook wel met een kappa 12 gehad dat de spreekspoeldraad gewoon opeens onderbroken was. En dat zonder overbelasting inderdaad.

Misschien toch sprake van een zwakke serie speakers??
                  Heb de defecte speaker al wel ontdaan van de stofkap maar zie niets bijzonders aan de spreekspoel. Loopt ook niet aan of zo.
                  dat is wat mij dus ook opviel aan de woofer, hij is optisch gewoon nog als nieuw en loopt totaal niet aan.. lijkt inderdaad op een interne onderbreking van de spreekspoeldraad
                  Bart

Comment

Working...