buizen voor tigertube sense

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

buizen voor tigertube sense

Weet iemand waar ik buizen kan kopen voor een tigertube sense tg30tb oefenversterker.
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Misschien gaat het sneller als je een type nummer van de buis opgeeft!

Als je het nummer hebt, type het ook eens voor de grap in op google.nl en kijk eens wat dat opleverd.....
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

Helaas is de buis helemaal zwart geblakerd, het nummer is niet meer zichtbaar.
      Tigertube sense tg30tb heb ik op google mee gezocht enkel heb ik geen buis weten te vinden.

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Als de info klopt die ik gevonden heb moet dit een Bass versterker zijn van +/-20Watt? Indien ja,zijn het meestal 2 EL84 buizen in de eindtrap.Als het vemogen meer is,zijn het dikwijls 2,4,8x EL34 buizen.Deze laatste zijn ongeveer 3 tot 3.8cm dik en 10 tot 11cm hoog,de EL84 is ongeveer 2.2cm dik en 8 cm hoog.Maar er kunnen ook nog amerikaanse buizen toegepast worden zoals de 6L6 ed.Er zijn zo veel verschillende buizen die men kan toepassen...
        Heb je misschien een foto van de "zwarte" buizen,dan kunnen we eens vergelijken,in sommige gevallen is dit de enige oplossing.

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

De EL 84 en 34 zijn te koop bij Conrad.nl en vast op nog veel meer plekken, maar toevallig kwam ik ze tegen in het grote boek van ze.....
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Probeer het eens bij justmusic.nl, die hebben/hadden er eentje in de ocasie staan.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• disckiller
              • Feb 2006
              • 136

De versterker staat bij mijn broertje thuis, ik zal als ik daar weer ben een foto van de buis maken.
              Het kan wel kloppen dat de versterker een watt of 20 is, het is maar een kleintje.
              Ik denk dat het idd EL84 buizen zijn de maat komt aardig over een.
              justmusic had de versterker niet meer, als ik bij mijn broertje geweest ben horen jullie meer.

Comment

• disckiller
                • Feb 2006
                • 136

Hij is 4 cm lang en de diameter is ongeveer 2 cm.
                Ik had hem wat schoon weten te poetsen en heb wat nummers weten te vinden.
                Het merk is westinghouse en de nummers zijn 12ax7a en 89/11
                De buis heeft 9 polen.
                Als ik bij google westinghouse 12ax7a in type kom ik op deze site op ten duur https://www.tubeworld.com/12ax7.htm
                Daar wordt aangegeven dat de 12ax7 en de ecc83 het zelfde zijn, kan ik dan ook voor de 12ax7a een ecc83 gebruiken?

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Hallo
                  De ECC83 zal ook werken echter de 12AX7A is een betere stabielere uitvoering. sommige merken brengen deze als E83CC. Maar de buis die jij zoekt is ook wel te koop zie onderstaande link.
                  http://www.thomann.de/thoiw7_sovtek_..._prodinfo.html
                  of
                  http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-186380.html

gr. Herman
                  Last edited by test12; 20-02-06, 09:20.

Comment

• disckiller
                    • Feb 2006
                    • 136

oke, bedankt voor de info.

Comment

Working...