Af en toe heb ik last van een lamp (eigenlijk alle lampen in het huis) die met onregelmatige tussenpauzes pinkt wanneer één van mijn buren met een zwaar apparaat werkt. Bv. : telkens hij de knop van een kettingzaag indrukt. De elektriciteitsmaatschappij zegt dat daar niets aan te doen is, omdat ik (en mijn buren) ver van de hoofdcabine af zitten, en ik daardoor gevoelig ben voor "stroompieken" die door dergelijke activiteiten van een buur veroorzaakt worden.
Van dat gepink word ik stapelgek. Nu vraag ik mij af (ik ben technisch een komplete leek) of er soms een bepaald soort lamp en/of verlichtingssysteem bestaat waarop "stroompieken" geen invloed hebben. Ik heb ooit eens iets opgevangen over een bepaald soort spaarlampen die mogelijk een oplossing zouden bieden. Of het gebruik van een bepaald soort dimmer-systeem of zo.
Wie kan mij helpen ?
Van dat gepink word ik stapelgek. Nu vraag ik mij af (ik ben technisch een komplete leek) of er soms een bepaald soort lamp en/of verlichtingssysteem bestaat waarop "stroompieken" geen invloed hebben. Ik heb ooit eens iets opgevangen over een bepaald soort spaarlampen die mogelijk een oplossing zouden bieden. Of het gebruik van een bepaald soort dimmer-systeem of zo.
Wie kan mij helpen ?

Comment