rs232

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Ik zou een stuk UTP kabel willen gebruiken om een RS232 kabel te verlengen, 8 draads dus.
    Een rs232 verbinding is 9 pins.
    Welke kan ik laten vallen?
    Wellicht pin 9, de 'Ring Indicator'?

Is voor een DCX2496.
    Afraden hoeft niet, ik ken de max. lengte enz.

Comment

• BlueConfig
      • Aug 2005
      • 138

Hallo,

RS232 heeft normaal maar 3 draden nodig nl TX (transmit) , RX (receive) en referentie (massa). alle andere draden worden gebruikt voor extra's ( handschaking ed.) Dus zou je es moeten kijken welke signalen de aparatuur nodig heeft. En zo ver ik weet heb je nooit alle 9 de draden nodig. (in tegestelling tot de vaststelling dat alle draden doorverbonden zijn)

Correct me if I'm Wrong.
      Greets,
      BLue CoNFiG

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Heb al geprobeerd met 3 draden (tx, rx, gnd), maar dit werkte niet.
        Ik ga het morgen gewoon proberen, zonder 'ring indicator'.
        Dat lijkt me een overbodig signaal

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

Ah ok

Give it a try you'll see hé,

mss is de laatste tekening van deze site een hulp ?
          Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Hou ook even de max lengte in de gaten.
            RS232 specificaties en standaard

Bovenstaande site barst trouwens van de info, ook gebruik van utp kabels wordt er behandeld.
            Yost seriële bekabeling: RS232 over RJ45

Laat even weten of het gelukt is met welke baudrate over welke afstand.
            BlueConfig had de site ook reeds gevonden zie ik :-)
            Last edited by Radar; 19-12-06, 21:39.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• esound
              • Oct 2004
              • 193

toevallig ben er net meebezig voor mijn beamer, heb een verloopje van 9p naar 3p gemaakt en daartussen neutriks zodat je hem kan oplengen met xlr's werkt perfect op 30 meter. En bij ons op de zaak werken ze er tot 100 mtr mee. zonder problemen bij buadrate 9600.

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Heb het geprobeerd en het werkt op 8 draden, pin 9 open gelaten met de DCX2496.

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

hmm de een krijgt het aan de praat met 3 draden, de ander met 8 draden...

Ik volg niet zo goed meer wat nu wel kan en wat niet? Of is dat verloopje naar 3polig een elektronische oplossing?

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Of het met 3 draden werkt hangt dus beetje erg af van hard en software.
                    Aangedragen site barst het van uitleg in redelijke leeken taal.
                    Seriële RS232 kabel layout informatie
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• Dikke Foaf
                      • May 2003
                      • 618

Als het apparaat enkel datacommunicatie doet heb je genoeg aan rx, tx en gnd.
                      Als het apparaat ook handshaking etc. wil doen heb je die extra draden dus nodig.
                      Het hangt dus inderdaad af met welk apparaat je verbinding wil maken.
                      Het kan dus even goed zijn dat er nog pinnen niet gebruikt worden en dat een 5 aderige kabel ook nog zou werken voor de DCX2496, maar dit heb ik nog niet getest.

Heb een seriële kabel in 2 geknipt en daar een UTP van een 15m tussen gesoldeerd. Werkt feilloos. Langere afstanden gaan waarschijnlijk beter met FTP of STP kabel.

Tenzij iemand anders het je voordeed is het gewoon proberen of het werkt.

Comment

• Dikke Foaf
                        • May 2003
                        • 618

Misschien dat ik deze ook ooit nog probeer:

Regarding the serial cable:
                        You can use/build a long three-wire cable if you choose....pins 2,3, and 5 need to be run the full length, but you need to loop the handshake wires on each end (connect pin 7 to 8) and then it will work fine.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

In het kader van dit onderwerp is ook het volgende apparaat van Showworks wel interessant:

Full-duplex RS232 communicatie tot 200 meter over een 'gewone' microfoonkabel.
                          Ik ken het systeem en gebruik het weleens. Vanuit een (antieke) laptop met een eigen RS232-poort werkt het geweldig om Soundweb aan te sturen. Vanuit m'n MacBook met USB>RS232 adaptor en driver werkt het helaas niet. MacBook, USB>RS232 op de ingang aan de voorkant van de Soundweb werkt wel. Maarja, van USB naar RS232, naar een signaal dat over 3 aders loopt en dan weer terug naar RS232 veroorzaakt misschien wat teveel opeenstapelingen van afwijkingen van het protocol, maar da's slechts een gok. Ik ga deze week nog met de leverancier bellen om te vragen of het probleem bekend en makkelijk oplosbaar is.
                          Last edited by sparky; 04-02-07, 13:59.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Even een waarschijnlijk simpele vraag, maar ik vind het antwoord even niet: aan welke aansluiting van je computer hang je normaal gesproken een RS485 verbinding naar je processor?

Ik heb hier een verloop naar 3 polig XLR, maar die gaat niet in mijn laptop. Moet er nog een interface tussen?

Tot op zekere hoogte zijn computers niet echt een probleem, maar het moet niet al te gek worden.

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Originally posted by hugovanmeijeren
                              Even een waarschijnlijk simpele vraag, maar ik vind het antwoord even niet: aan welke aansluiting van je computer hang je normaal gesproken een RS485 verbinding naar je processor?
                              Die hang je aan je RS232 poort middels een convertor.
                              De data-specs zijn gelijk, alleen de spannings/stroomniveau's zijn anders, waardoor je met RS232 officieel tot 30 meter kan, maar met RS232/485 tot anderhalve kilometer.

Ik gebruik deze: Display Electronics - Multiple brand MB.12503121 - RS-232 naar RS-422/485 converter
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...