Wielen onder Flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bertinthefik
    • Jun 2005
    • 26

citaat:Geplaatst door lampie_01

Heel simpel, je zaagt ong 16mm breedte hout 18mm berkenplex (lengte is afhankelijk van kist)
    Dit moet je toch eens eventjes uitleggen

Comment

• Yogo78
      • Jul 2005
      • 8

citaat:
      citaat:--------------------------------------------------------------------------------
      Geplaatst door lampie_01

Heel simpel, je zaagt ong 16mm breedte hout 18mm berkenplex (lengte is afhankelijk van kist)
      --------------------------------------------------------------------------------

Dit moet je toch eens eventjes uitleggen
      Je bent mij ook ff kwijt 18 mm dikke houtplaat snap ik, maar waar komt de 16 mm vandaan? Hopenlijk niet de breedte, dan worden het wieltjes met gratis 1 malige kantelfunctie... Ook mooi....
      Laat mij maar prutsen, daar ben ik goed in!!!

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

maak er gewoon 16cm van, is toch niet zo moeilijk om te snappen dan...

Comment

• bertinthefik
          • Jun 2005
          • 26

oke ik snap het
          moet wel lukken zo denk ik

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Hallo iedereen,

Mijn idee bij zware kisten (volle versterkerracks en dimmerracks) hierover:

Zet de wielen aan de wielplaat vast zet de wielplaat aan het rack vast. Als dit soort kisten namelijk aan het eind van de ramp iets te hard op de vloer terechtkomen wil het wel eens gebeuren dat de wielen er gewoonweg onderuitbreken. Als dat gebeurt (heb ik ovreigens pas een keer zien gebeuren) kan je de wielplaat weggooien (vervangen) in plaats van dat je kist ook beschadigd is!

Tussen de wielplaat en de case kan je 3mm triplex doen zodat de dikte van de aluminium profielen wordt gecompenseerd.

Groeten, Alex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

hiero een voorbeeldje, gebruik zelf ook altijd slotbouten door zowel de kist als de wielplaat. Een slotbout door zowel de kist als door de wielplaat trekken?? Dan moet je er eerst volgens mij een zeepkistenrace mee houden!!

zoals al eerder gezegt, slotbouten en moeren, evt borgmoeren zijn veel makkelijker aan te komen en voordeliger. Zeker voor de hobbyist.
              heb laatst bij de bouwmarkt een doosje inslagmoeren gekocht M8 4 stuks voor 2,09 euro!! (man man je betaalt alleen het plastic doosje.

JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Zoals ik al eens eerder gezegd heb, ben ik ook voorstander van slotbouten icm zelfborgende moeren. Waarom ik daar voor kies? Omdat ik al een aantal keren heb meegemaakt dat de bouten lostrillen uit de inslagmoeren waardoor er weer een kist op z'n kant ligt. En zoals we allemaal weten is de kist op dat moment ALTIJD vol...

Ook het feit dat je ze 'n stuk makkelijker kan krijgen en goedkoper zijn... Doe overigens altijd wel een sluitring onder de zelfborgende moer.

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Slotbouten zijn de eerste keuze, inslagmoeren slechts tweede keus.

Zoals Outline reeds zei, ervaar ik ook het regelmatig lostrillen van de bouten icm de inslagmoeren. Zoals je zelf ook wel weet is de vlakke grond waarover je met je kist moet altijd geweldig zeldzaam of veel te kort. Ik ervaar het zelf met speakerkasten. Je draait de bout weer aan en een dikke maand later kan je de bout er weer losjes uitdraaien met de losse hand.

Vandaar zijn slotbouten icm een borgmoer de eerste keuze.

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

"Los trillen" van een bout in een moer is te voorkomen met "lock tide"
                    Leverbaar in diverse sterktes voor de diverse maten.
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by Radar
                      "Los trillen" van een bout in een moer is te voorkomen met "lock tide"
                      Leverbaar in diverse sterktes voor de diverse maten.
                      Doe mij dan gewoon de makkelijke optie... Loctite is ook niet zaligmakend. En verrekte duur!

Oops! We can't seem to find the page you are looking for.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Originally posted by Outline
                        Doe mij dan gewoon de makkelijke optie... Loctite is ook niet zaligmakend. En verrekte duur!
                        Ik gebruikt zelfborgende moeren ( met zo'n blauwe nylon ring aan de binnenzijde ) trilt absoluut niet los.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Met slotbouten heb ik altijd het probleem dat de vierkantjes toch mee gaan draaien in t hout, terwijl ik daar met intrekmoeren geen last van heb.
                          gewoon intrekkers erin, met een M8-bout met 6kantkop, veerring ertussen, stevig aandraaien, en nooit meer loslaten.

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

~Helemaal met MAC eens: stevig aandraaien, en nooit meer loslaten.
                            Ik heb in ~ 25 jaar aktieve wegervaring nooit 1 losgetrilde bout gehad!
                            Wel talloze geheel vernaggelde wielgaffels en het nodige weggevreten blauwe rubber.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by rinus bakker
                              ~Helemaal met MAC eens: stevig aandraaien, en nooit meer loslaten.
                              Ik heb in ~ 25 jaar aktieve wegervaring nooit 1 losgetrilde bout gehad!
                              Wel talloze geheel vernaggelde wielgaffels en het nodige weggevreten blauwe rubber.
                              Mischien mazzel? Of bv nooit dwars door de Efteling hoeven crossen met je cases? Over van die fijne kinderkopjes...

Comment

• CyberNBD
                                • Aug 2000
                                • 1318

Hele verhalen over slotbouten en inslagmoeren, maar niemand die een-niet-zo-handig-iets opmerkt op deze foto.

Als je je wielplaat voor de stevigheid gebruikt heeft het monteren zoals op bovenstaande foto ook een stuk minder zin. Laat je wielplaat altijd over de profielen heenlopen, anders staat nog alle druk op alleen maar je bodemplaat.

Verder gebruik ik altijd de inslagmoer methode. Veerring met zeskantbout zoals mac ook al zei en t zit als een huis.
                                CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

Working...