Wielen onder Flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bertinthefik
    • Jun 2005
    • 26

Wielen onder Flightcase

Ik ben een amprack aan het bouwen maar vraag me af hoe die wielplaat en wielen onder de rack bevestigt worden. Als je dit met bouten doet zitten deze tegen de onderkant van de versterker. En de wielplaat is dat 1 geheel of 1 plaat per 2 wielen

Alvast bedankt
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

beste is een 18 mm plaat eronder , met intrekmoeren (slagmoeren die je in je gat slaat van de andere kant, en deze zitten met weerhaken vast tegen doldraaien) zet je je wielen vast aan de plaat, zodat de bouten er niet doorheen komen, en daarna de hele plaat aan je rack.

Comment

• bertinthefik
      • Jun 2005
      • 26

En hoe moet ik dan de plaat aan de rack bevestigen, op dezelfde wijze

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

citaat:Geplaatst door bertinthefik

En hoe moet ik dan de plaat aan de rack bevestigen, op dezelfde wijze
        Ja, met de uitstekende delen naar beneden.

Comment

• Strat
          • Feb 2005
          • 125

Slotbouten, zo heet dat.

Comment

• bertinthefik
            • Jun 2005
            • 26

hoe ziet dat eruit

Comment

• djfrenko
              • Oct 2003
              • 61

precies gewoon met inslag moeren eerst de wielplaat ff met lijmklemmen vastzetten aan de onderplaat van je rack en dan de gaten doorboren met de maat wat je bouten zijn die je er doorheen doet. Dan de gaten van de onderplaat van je rack (dus niet je wielplaat)opboren met 2mm grotere boor en dan de inslagmoeren aan de binnenkant van je rack er in slaan. dan de bouten dwars door de wielen, wielplaat en dan vastdraaien aan de onderplaat stelt niets voor hier ff een plaatje van een inslagmoer bij elke bouwmarkt verkrijgbaar volgens mij http://web.pgb-fasteners.com/Website...pics/000IM.jpg groeten Frank
              Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• bertinthefik
                • Jun 2005
                • 26

is dit wel stevig genoeg, want zoals ik denk dat jullie het bedoelen kan je de bout niet volledig door de inslagmoer draaien.
                Als je de bout dan wat hard aantrekt kan deze er wel eens doorkomen en zit deze tegen men versterker. wat niet de bedoeling is.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:Geplaatst door Strat

Slotbouten, zo heet dat.
                  nee dat heet gewoon m6 bouten met inslag of intrek moeren.

Comment

• Strat
                    • Feb 2005
                    • 125

citaat:Geplaatst door **************

citaat:Geplaatst door Strat

Slotbouten, zo heet dat.
                    nee dat heet gewoon m6 bouten met inslag of intrek moeren.
                    Helemaal correct. Ik gebruik altijd slotbouten, makkelijker te krijgen en behoorlijk sterk. Dacht dat de meesten dat zo deden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

@Strat:

Als je inslagmoeren gebruikt, dan zal je toch de bout moeten kunnen draaien. Aangezien een slotbout helemaal glad is, hoe krijg je die dan helemaal in een inslagmoer?
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Strat
                        • Feb 2005
                        • 125

Een slotbout werkt anders. Je boort een 8 mm gat in de onderkant van de case en in de wielplaat. De slotbout gaat vanaf de binnenzijde van de case in het gat. Even met een hamer vastslaan, vierkantje onder de platte kop zet zich vast in het hout. Wielplaat over de bout, volgring en een moer. Vastdraaien en klaar.

Bij een slotbout gebruik je dus geen inslagmoer. Nadeel kan zijn dat je tussen de wielen vier moeren hebt zitten, maar dat heb ik nooit als probleem ervaren. En nogmaals, slotbouten en moeren zijn bij elke doe-het-zelver of bouwmarkt gewoon voorradig terwijl die inslagmoeren (vooral M8) veel moeilijker te verkrijgen zijn. (M6 vind ik persoonlijk wat zwak)

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

sorry, idd M8. Typefoutje van de zaak...

Comment

• lampie_01
                            • Apr 2005
                            • 55

Heel simpel, je zaagt ong 16mm breedte hout 18mm berkenplex (lengte is afhankelijk van kist)
                            Je Hoekt ze ff af om de bolhoek(als die erop zit)niet in de weg te zitten. dus 5cm uit de kant ff 45graden afzagen, dat je er een schuin hoekje aan krijgt op 2 hoeken.
                            vervolgens leg je hem op de kist, pakt een nietpistool. schiet hem ff vast.
                            boor de gaten over van een wiel door de plaat + kist
                            druk van de binnenkant slotbouten M8 erdoor.
                            Vastmeppen, vervolgens kist weer omdraaien
                            Wieltje op de bouten zetten, moertjes erbij, vast ratelen

EN ROLLEN MAAR
                            Powerrrrrrrrr...

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

NIET DOOR DE KIST, grapjurk, dan kun je ze er ook in een keer onder zetten, en heeft die plaat geen enkele zin.

je zet de wielen vast aan de wielplaat, en die zet je weer vast aan de kist. Dan hoef je , in geval van een losgelopen wiel, niet de versterkers uit je rack te halen, maar alleen de bouten ff na draaien aan de buitenkant, waar je intrekmoeren zitten.

Comment

Working...