ik mis een paar tienden van volts, op een 5,00 A ingeregelde dimmer met parren.
Volt en Amperemeters zijn gecalibreerde Flukes, met 1 digit achter de komma, dus ergens tussen 0,25 en 0,35 volt. De amperetang geeft ook 0,02 A minder aan, terwijl de voedende kant stabiel bleef. Kabel : 40 meter 1,5 rubber.
Spanningsval over de kabel tussen onbelast en belast :
6,1 volt opgerold,
5,8 volt afgerold.
0,3 volt / 6,1 volt = 4,9% toename van de spanningsval.
5,8 volt / 4,98 A levert een weerstand van 1,164 ohm bij belasting.
Ik heb hier trouwens een fantatsisch hard net, merk ik dus...(NOT)
oh tiemen : ik heb hier 4,3 e-3 per kelvin staan .
Met ander worden , een weerstand van 1 ohm neemt bij temeratuurstijging van 1 graad 4,3 milliohm toe. Uitgaande van zuiver koper, etc....
Met andere woorden , het effect is er wel, maar niet verontrustend groot..
als mijn buurman weer terug is ( zwaarder afgezekerd) ga ik ff op 10 , en 20 A meten.
Vanwege de lineariteit verwacht ik dezelfde percentages, en omdat t een ouwe haspel is wil ik m ook nog ff warm stoken.
wordt vervolgd
Volt en Amperemeters zijn gecalibreerde Flukes, met 1 digit achter de komma, dus ergens tussen 0,25 en 0,35 volt. De amperetang geeft ook 0,02 A minder aan, terwijl de voedende kant stabiel bleef. Kabel : 40 meter 1,5 rubber.
Spanningsval over de kabel tussen onbelast en belast :
6,1 volt opgerold,
5,8 volt afgerold.
0,3 volt / 6,1 volt = 4,9% toename van de spanningsval.
5,8 volt / 4,98 A levert een weerstand van 1,164 ohm bij belasting.
Ik heb hier trouwens een fantatsisch hard net, merk ik dus...(NOT)
oh tiemen : ik heb hier 4,3 e-3 per kelvin staan .
Met ander worden , een weerstand van 1 ohm neemt bij temeratuurstijging van 1 graad 4,3 milliohm toe. Uitgaande van zuiver koper, etc....
Met andere woorden , het effect is er wel, maar niet verontrustend groot..
als mijn buurman weer terug is ( zwaarder afgezekerd) ga ik ff op 10 , en 20 A meten.
Vanwege de lineariteit verwacht ik dezelfde percentages, en omdat t een ouwe haspel is wil ik m ook nog ff warm stoken.
wordt vervolgd
Comment