sleep contacten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cherry69
    • Nov 2004
    • 15

Hangend , aan een rails (henderson rails)

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 190

In de industrie zijn dit soort sleepcontacten heel gangbaar, zelfs voor DMX-achtige data-signalen zijn er oplossingen.

Met dataverbindingen heb ik zelf (nog) geen ervaring maar gebruik al wel bijna 20 jaar sleepringen voor vermogensoverdracht.
      Heb nog vrijwel geen problemen meegemaakt met de vermogensoverdracht bij een gebruiksduur (belast) van 10% van de tijd gedurende 10 jaar in een zeer stoofige omgeving !

3x32 Ampere is voor de meeste merken een hele gangbare belasting die vaak ook uit voorraad leverbaar is.
      Kijk voor meer info eens bij de merken Wampfler, Vahle of Akapp.
      Zoek daarbij op sleepringen en/of veerkabelhaspels.

Aart Rietveld

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

Ik snap het niet. Voor de ophanging van je truss aan industriële rails, heb je het allemaal al kunnen uitdokteren, maar voor sleepcontacten, die even courant zijn in de industrie, heb je dit forum nodig? Voor laagvermogen als voor hoogvermogen zijn die systemen gewoon te vinden bij de juiste leveranciers. Het enige wat ik me afvraag als zoiets ooit gekeurd zal geraken. Qua aarding zal je het alleszinds goed moeten bekijken, want ik weet niet als het toegelaten is om te aarden over sleepcontact.

T

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Zover mij bekend is er zelfs industieele rails met stroom rails ingebouwd. Deze worden o.a. gebruikt bij een electrische loopkat.

Groeten

Jack
          Powered by AudioMadness....

Comment

• cherry69
            • Nov 2004
            • 15

@tiemen
            sorry dat ik niet zo slim ben dat ik alles al weet .
            weet jij het allemaal wel dan ? geef dan maar eens wat tips !!

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

waar ik werk gebruiken we deze http://www.mercotac.com/
              de eerste uitval moet nog komen,
              de ned dealer is bergmann industrie +31105113944

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

citaat:waar ik werk gebruiken we deze http://www.mercotac.com/
                dat zijn mooie contacten !!!
                Maandag zal ik deze wepzijde: http://bergmann-industrial.nl/ even onder de neus van onze inkoper duwen,want dit zijn echt mooie dingen.

Plus:

duurzaam, compact, economisch en onderhoudsvrij
                ideaal voor compters, instrumentatie, thermokoppels, kabelhaspels, verpakkingsmachines, robots, draaitafels, test- en controle-apparatuur etc.

Dus een DMX signaal zou er denk ik ook wel doorheen kunnen!!
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• cherry69
                  • Nov 2004
                  • 15

Bedankt jongens ! dat ziet er goed uit. ik ga maandag ff bellen

Comment

• som
                    • Nov 2002
                    • 787

montage kan vrij simpel; 1 kant netjes in het midden op het draaiende deel vast en de andere kant een stripje welke met 2 veren op het vaste deel zit.
                    zo kan er nooit een mechanische belasting op de contacten komen.

/\/\/\/\----------o----------/\/\/\/\/
                    lijkt het wat
                    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• cherry69
                      • Nov 2004
                      • 15

Hoi ik een sleepcontact gevonden !!
                      Nu mijn volgende vraag .... kan ik door deze sleep contacten http://www.mercotac.com/html/830.html
                      ook mijn dmx signaal sturen ? volgens de leverancier kunnen alle computer signalen erdoor , maarja dmx ??

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Op die link kan je lezen dat er maximaal 100 Mhz doorheen kan, ik heb geen idee hoeveel een DMX signaal is, maar dat moet wel lukken lijkt mij... (scheelt je weer een draadloze DMX overdracht!)

[edit]

Ik lees net op de vorige pagina dat een DMX signaal 250 Khz klokt [:I]
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...