sleep contacten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cherry69
    • Nov 2004
    • 15

sleep contacten

Ik ben van plan om een ronde cirkel truss van 6m rond te laten draaien .
    Ik ben alleen nog opzoek naar een sleep contact om mijn verdeel kastje te voeden (+/- 35 amp)en eventueel mijn dmx lijn

Ideeen adresjes ?

• Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Wat zeg je nou??

6 meter truss laten draaien?? in de lucht neem ik aan?
    en dan een sleepcontactje voor 35 Amp??

Ik zou dit nog eens even lekker in overweging nemen, of het moet heel anders zijn dan ik nu in gedachten heb. maar ik denk niet dat dit lekker fris is voor je gezondheid.

leg je vraag eens iets uitgebreider uit, ik geloof dat ik het niet goed begrijp
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• fratsen
      • Aug 2003
      • 22

Hallo,

Ze zullen er vast zijn, maar uiteindelijk zal het een zeer complexe opbouw worden.
      De hele cirkeltruss hangt nu aan een dergelijk sleepcontact.
      Dit betekend dat je het totale gewicht in je trusje verdacht gelijk moet verdelen over de omtrek van de cirkel.
      En ook safetys om je cirkelte te zekeren werken hier niet meer.

Wellicht is een agregaat in je truss een betere oplossing

Groeten rick
      Putting the B back in the Bass.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Zeg jongens als jullie er geen verstand van hebben hou dan gewoon je mond.

In de industrie zijn zulke sleepcontacten helemaal geen gekke dingen. Waar je ze precies kan krijgen weet ik niet precies maar beetje zoeken met google zal je vast wijzer van worden. Misschien weet iemand anders op het forum iets ?

Verder vraag ik me af wat de topicstarter precies van plan is ? praten we hier over een vaste installatie ? welke tent ? wat komt erin te hangen ? hoeveel gewicht kan je aan je hangpunten kwijt ? etc ?
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Die sleepcontacten hebben wij op het werk , gebruiken we voor draaischijven (van 1 tot 15 meter rond) de grootste hebben een 3x 32 amperé sleepcontact.
          Dat ding zit eigenlijk super simpel in elkaar,als je een draaibank heb maak je die zo zelf, het zijn allemaal koperen ringen met dik kunstof er tussen op een as , de andere kant zijn standaard koolborstels op een verend armpje

En een truss laten draaien is toch niet zo moeilijk?? Natuurlijk echt never nooit niet aan dat sleepcontact!! Gewoon een gordijn rail principe,maar dan rond, en er hangt geen gordijn aan maar een truss...
          Het draaien zelf kan met een motor die via een rubberwiel de truss direct aandrijft (platenspeler idee)

Maaaar dan komt de volgende vraag, je hebt dan geen tüv/gs din nen kema tno gecertificeerde constructie....[:0]

Wordt een soort auto theorie vraag:

U wilt uw truss zo laten draaien, mag dat ?

j / n

Ps, als je wil kan ik zo'n sleepcontact op de foto zetten, ik heb er één in de schuur liggen hier!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• cherry69
            • Nov 2004
            • 15

Ik wil een truss hangen aan een industriele rails rondom waar mijn truss op zijn minst met 10 bevestegings punten aan vast zit (gordijn rails principe , slachterij rails , Lopende band ed.)
            Daar middenin wil ik een stroom verdeler hangen die dus meedraaid . Daar heb ik dus mijn sleepcontact voor nodig.
            Er komen 6 mac250's , 6 robe scan 250 en nog wat parren aan te hangen.
            Dus het gewicht steld niet veel voor , die rails wordt in de industrie gebruikt om vele maal dit gewicht te dragen

Comment

• cherry69
              • Nov 2004
              • 15

Ja AUB .
              Weet jij waar ik die dingen kan kopen ?

In de kermissen gebruiken ze niet anders dan sleepcontacten !!
              Ik weet niet of dat jullie de Zillion nog herinneren ? Dit was een en al draaiende trussen ed.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

citaat:Ja AUB .
                Weet jij waar ik die dingen kan kopen ?
                ik ga er even vanuit dat je mij bedoeld

1: Ja ik zal even een foto maken voor je, mail maar vast jou e-mail adres door naar mij!
                2: dat zal ik morgen even vragen op het werk!

En gezien het feit dat je al een cirkel truss hebt (en wat er aan hangt!) zit je denk ik wel ruim in de finaciën,wat mag het kosten en moet ik er gelijk maar één bestellen voor je

Hoewel,ik zie net pas dat je ook een dmx er bij wilt , onze standaard slepers zijn 5 voudig (3 fase+nul+aarde)dan kom je er één te kort.....(er kunnnen wel twee slepers boven elkaar gemaakt worden)
                dus zeg het maar!

Martijn.
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• movinghead
                  • Aug 2001
                  • 559

DMX kun je draaloos doen... zie ik ook regelmatig bij theaterproducties.
                  [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

DMX zou ik zeker niet via sleepcontact laten gaan.. Lijkt me te storingsgevoelig voor een signaal dat 250k klokt...

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

6 keer linksom, 6 keer rechtsom bv. is geen optie?

Comment

• KoenB
                        • Mar 2003
                        • 453

Tijs, dmx kan je ook overbrengen hoor, maar dan niet met sleepcontacten (koolborstels) maar dan met een kwikcontact overbrengingssysteem, en dat kost hoop geld, mss da je dan beter draadloos systeem neemt.
                        Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Dikke Foaf
                          • May 2003
                          • 618

Bij Stageco hebben ze draaiende constructies en volgens mij gebruiken ze daar ook sleepcontacten voor. Hoor daar eens van waar ze komen, als ze ze al niet zelf maken.

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Techno constructions zou je hier ook verder bij kunnen helpen..

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

maar mensen, hebben we het nu over een hangend of liggend systeem??

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...