sennheiser ew 100 rackmount antenne impendantie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by speakertech
    Ik heb een collega, die gebruikt,( niet lachen) UHF camping antennes voor in het veld, zoals trekkertrek etc. Het ziet er niet uit, maar 200 meter reikwijdte is wel zijn winst.
    Ik heb er nu 1 gevonden met instelbare gain, ik ben toch wel bang voor over modulatie.

Nu zijn deze met allemaal 5V voeding, en bij sennheiser komt er 12V (volgens mij) uit de asp-1 (antenne distributie)
    Nu zou ik dit kunnen ontkoppelen met een condensator en er vervolgens een 5V voeding op kunnen zetten. Maar met wat voor weerstand zet ik die 5V dan op het antenne signaal? Is er een norm voor?
    Misschien via een spoel zodat er boven 400MHz een grote impedantie is, en op DC bijna niets...

Denk er nu aan dat ik de asp ook kan modificeren naar 5V, misschien nog het makkelijkste.
    Last edited by DJ Antoon; 30-11-12, 22:28.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Je zou een zenertje van 6,8 volt (let op polariteit) tussen het punt waar de gelijkspannng van de coax wordt gehaald en de ingebouwde versterker wordt gevoed.
      Een condensator zoals jij voorstelt, blokkeert wel de DC component van je microfoonontvanger, maar als je vervolgens een 5 volt voeding aansluit, wordt het HF kortgesloten. je moet dis ook nog ergens een spoeltje zetten.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by speakertech
        als je vervolgens een 5 volt voeding aansluit, wordt het HF kortgesloten. je moet dis ook nog ergens een spoeltje zetten. Speakertech
        Stond er al bij.
        Ik ga het eerst eens proberen met een losse voeding. Als het goed werkt, dan pas ik mijn asp wel aan. Daar zal vanuit de normale 12V nu ook wel zeker zeker een spoeltje naar de antenne aansluitingen zitten. Dan is het enkel de spanning naar beneden brengen, misschien kan ik het circuit wat er nu zit modificeren, anders een 7805 of iets dergelijks er tussen.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Ik heb er nu een dvb antenne ophangen. Doet het erg goed moet ik zeggen, behoorlijk rondom gevoelig, al hoeft dat geen voordeel te zijn. ew setje met standaard antenne, tov een setje met de DVB + ASP verdeler geeft op grote afstand een voordeel van ongeveer 10dB (volgens RF display)
          Overmodulatie lijkt geen issue. Klinkt op 1 meter afstand niet overstuurd of andere nare verschijnselen.

Nu gevoed met bijgeleverde adapter, ga toch maar eens de asp ombouwen...
          Dan komen er volgend jaar praktijk proeven.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Dubbel post...

Comment

Working...