sennheiser ew 100 rackmount antenne impendantie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcelanna
    • Oct 2004
    • 11

sennheiser ew 100 rackmount antenne impendantie

Hallo kenners!

Ik heb een vraag; wil nl. twee sennheiser ew 100 ontvangers inbouwen in een (GA 1) 19" rackadaptor; het probleem is dan dat je de antenneaansluiting binnenin je flightcase hebt, niet echt praktisch dus.
    Ik wil de huidige antenneaansluitingen verlengen zodat ik deze netjes (mbv bnc mannetje en chassisdeel vrouwtje (of was het nu net andersom...)) in een 19" blindplaatje kan monteren en dus alles mooi achterop de flightcase kan maken bij de rest van de aansluitingen.

nu het probleem; sennheiser vraagt maar liefst 49,- ex voor een setje antennebevestigingsadaptors (waar ik er dus twee van nodig heb, en dan nog alleen maar het snoertje!!)
    Dus ik wil deze antenne verlengsnoertjes zelf maken; ALLEEN: is de gebruikte impendantie van het snoer 50 Ohm of een andere waarde????

Heb hier nog de nodige meters rg58a/u liggen (50 Ohm netwerkkabel) en de bijbehorende krimptang; zou dit volstaan of kan ik beter op zoek naar iets anders?? (wat dan??)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Marcel
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

je hebt 75 Ohm videokabel nodig.

Maar als ik van jou was kocht ik toch twee inbouwsetjes...
    Doe het goed of doe het ...

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Uhm, het zijn alleen 2 opvulstukjes met een antennesnoertje erbij...

Complete inbouwset voor 1 zender is een onderplaat 'GA-1' en die 2 antennemounts 'MA-1' kost ong 90 euro.
      Laatst nog gekocht, prijzig geintje maar wel ineen keer goed.

Gaat hier trouwens wel om de eerste generatie EW ontvangers, de 2e generatie is een iets ander systeem, maar bestaat ook uit een plaat om zender op te monteren en 2 losse kabeltjes voor de antennes.
      Vitality Show

Comment

• marcelanna
        • Oct 2004
        • 11

Maar hetgeen ik graag wil is die twee ontvangers naast elkaar in 1he en de antenne's aan de achterkant (staan dus naar het podium 'gericht')
        Dus van die antenne gevallen WIL ik juist alleen maar de snoertjes gebruiken; of dat nou in een stom stukje aluminium aan de voorzijde (=verkeerde kant vind ik) of aan de achterzijde in een net gemaakt 19"paneeltje zit maakt volgens mij voor de ontvangst niet uit; voor de ruimte in m'n rack wel!
        Vandaar mijn vraag waar die kabeltjes van gemaakt zijn (welk soort coax dus eigenlijk) zodat ik het gewoon na kan maken en maar 10 euro een connectors en kabel (2x 40cm...) kwijt ben ipv 90 euro te betalen en meer dan de helft van de gekochte onderdeln weer weg te gooien!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

lees je technische gegevens eens door. Waarschijnlijk vind je daar de impedantie van de ingang. Voor draadloze microfoons is toch 50 Ohm gangbaarder dan 75 Ohms. Als het 50 Ohms is heb je met die RG58 zeker een goede keuze. Als je de juiste onderdelen gebruikt dan maak je hem minstens even kwalitatief zelf als wanneer je hem koopt.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

'k heb deze van Monacor gekocht. Werkt perfect.

http://www.jakkes.net/images/image2.jpg voor een foto met 2 antenne's gemonteerd naast elkaar.
            Als je een KVK nummer hebt kun je ze wellicht bestellen bij www.konitech.nl

Comment

• marcelanna
              • Oct 2004
              • 11

Hmm, het was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk te vinden; na een halve dag gezocht te hebben op het www heb ik eindelijk een gebruiksaanwijzing kunnen vinden (Ja, ik weet het, ik heb ze ook ooit gehad toen ik de sets kocht..) En wat staat daar letterlijk in: antenneingangimpendantie 50 Ohm (maar dan natuurlijk met het Ohm teken die ik hier niet kan vinden)

Kortom wat mij betreft mag het topic al weer dicht, rg 58 voldoet dus uitstekend!

(Meer mensen die dit zoeken?? mail maar even; ik maak de kabeltjes zo voor je op lengte...!!)

Bedankt allemaal!!

Comment

• marcelanna
                • Oct 2004
                • 11

Oeps, toch even iets te snel gereageerd; ik heb toch nog even een dempingstabelletje opgezocht en die ziet er niet zo best uit voor de 800 Mhz
                Dempingsfactor (volgens mij is dat over 30 meter, maar het geeft wel een aardig beeld):
                Rg58 18,5 dB
                Rg213 7,0 dB
                Rg6 5,8 dB
                Rg11 5,1 dB

Hoe lager de waarde hoe beter de kabel voor deze frequentie geschikt is (tabel geldt dus alleen voor frequenties rond de 800 Mhz, voor andere frequenties gelden heel andere waarden!)
                Ik ga dus kijken of ik ergens Rg6 of Rg11 kabel met pluggen kan krijgen; het verlies is dan op een halve meter kabellengte te verwaarlozen!

Marcel

Comment

• marcelanna
                  • Oct 2004
                  • 11

Ahhhrggg, Zowel Rg6 als Rg11 is 75 Ohm, Niet doen dus!!!!

Rg213 is wel 50 Ohm, die moet het dus worden..

Marcel

Comment

• JVS
                    • Mar 2004
                    • 317

Neem dan een dunner type met geschuimde isolatie, op dergelijke hoge frequenties net zo goed als die dikke RG-213. Kijk eens naar Aircom of Aircell coax, deze zijn zeker in 50 ohm verkrijgbaar en veel dunner in buitendiameter. Zo'n RG-213 is circa 9-10mm in doorsnede en niet erg flexibel..

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Dempingsfactoren worden meestal opgegeven per 100m dus voor half metertje gaan we niet moeilijk doen.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• marcelanna
                        • Oct 2004
                        • 11

De dempingsfactoren die ik had opgezocht worden gegeven voor 100 feet dus ongeveer 30 meter! (da's toch een factor 3 hoger dan per 100 meter; ik vind dan bij rg 58 circa 1 db per 1,5 meter, en da's toch wel aardig wat! (het is toch zo dat 3 dB verlies gelijk staat aan nog maar de 1/2 van het signaal (en 6 dB nog maar 1/4 van het signaal)) Vergeet ook niet om een beetje verlies in de connectoren erbij te tellen en je begrijpt misschien waarom ik gewoon een goede (zo goed mogelijk althans) kabeltje wil.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Ik heb dit even nagekeken bij mijn tabellen op 100m en inderdaad ik kom in de buurt voor jouw waardes voor 30m. Als alternatief zou ik voor de UR67 gaan: 50 Ohms, inderdaad 10.3mm dik maar wel flexibel (in feite qua elektrische eigenschappen gelijk aan de RG-213 maar dan flexibel).

Comment

• jop
                            • Jun 2002
                            • 92

Grote kick:

Ik wil ook graag de antennes van onze sennheiser ontvangers verlengen, dus ben nu op zoek van 50ohm bnc connectors (d-size)
                            Neutrik maakt allleen 75ohm, weet iemand een andere fabrikant waar je 50ohm d-size bnc connectors kunt kopen? Of moet ik zelf gaan boren?
                            Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

Bekend probleem. Wij hebben voor onze wireless daar ook naar gekeken.
                              De enige optie die ik in Nederland ben tegengekomen is die van AVSupplies.
                              Deze connectoren maken zij zelf. Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om op een blindplaat een aantal Sennheiser AM2 kitjes te monteren, omdat er dan minder verbindingen (is demping) tussen de antenne en de ontvanger zaten.

Het betreffende rack:

Edit: Voor diegene die zich afvragen waarom er geen distro inzit:
                              De set is van een kerk welke ±5 keer per jaar hier gebruik van maakt.
                              Het rack staat dan naast het podium, dus distro+vlaggen loont niet tov de investeringskosten.
                              Last edited by BJD; 09-02-11, 16:00.

Comment

Working...