Opblaasbare tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Neen, daar heb je dan weer gelijk in: we moeten er niet over discussiëren. We weten het niet dus is onze eerste reactie: afblijven en eerst garanties/bewijzen vragen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

In dit geval ben ik erg fel om de eenvoudige reden dat er gewoon met de regelmaat van de klok problemen MÉT. Slachtoffers zijn bij airborne springkussens. Google eens op gewonden en springkussen. Het zal je verbazen! Boven windje 5 mogen die al verankerd niet meer staan. Gaan wij nu een dag truss bouwen in een nog groter ding? Daar heb ik écht reserveringen bij. Dat je een veilig product huurt met zo een hal geloof ik best. Maar juist in het gebruik zijn inflatables nu al aantoonbaar slachtoffers onder kinderen aan het maken! Het is géén stel dat een kudde paarden tegen een truss zou lopen gefantaseer.
      lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Je hoort mij ook zeker niet beweren dat we daar niet kritisch over mogen zijn, integendeel. Maar nu worden er dingen gesuggereerd zonder enige kennis van zaken en dat slaat nergens op.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

http://www.noordhollandsdagblad.nl/n...ngkussen-omver

Last edited by showband; 30-12-11, 01:44.
          lekker belangrijk!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik denk toch dat een springkussen van een totaal andere orde is als een opblaasbare tent?

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

anders als in?

-ook een grote opblaasbare windvanger?
              -die je buiten neerzet?
              -Die snel en met weinig mankracht gebouwd en beheerd wordt?
              -die erg veilig en met complete veiligheidsmanual geleverd wordt waar een persoon als immer aanwezige toezichthouder voor moet tekenen?
              (niet gebruiken boven de windkracht 5 bijvoorbeeld voor een speelkussen)
              enzo?

als oud zeilinstructuer kan ik me al verbazen hoe moeilijk het is om mensen uit te leggen dat die partytent van acht tientjes al te veel wind kan vangen voor een paar bouten in een oude halfsteens muur. Dat willen ze niet geloven. Die tenten die omdonderden in belgie of bij de zwarte cross waren al vette constructies met truckloads aan metaal erin verwerkt. Als je daarvan de fundering ineens weglaat is ie niet ineens net zo stevig.

Zolang ik op de foto's nergens aanslagogen zie voor grondankers. En tegelijk weet hoe er gerotzooid wordt bij opblaasconstructies die NU verhuurd worden. Nou dan wil ik best even de ouwe zeikerd op dit forum zijn die de azijngraad verhoogd. Ik geloof in

"een gewaarschuwd mens telt voor twee"

dus gezond verstand schrijft voor bij buitengebruik:
              -check voor grondankers. (net zoals de aard-pin van een agregaat die er "altijd bijhoort en natuurlijk gewoon is")
              -Bouw niets in zo een bol wat je niet snel vlak op de grond kan hebben. En hou meer afstand tot de koepelconstructie dan je normaal zou nemen bij een tent.
              -ik gok dat temperatuursverschillen tussen binnen en buiten een potentieel risico zijn. Vraag ernaar
              -vraag nadrukkelijk naar de max windbelasting en het scenario als dit zich voordoet. ( als het antwoord is "boven de windkracht 5, en bij vlagen boven de 4 laten we hem leeglopen" weet je al dat je geen immense trusstorens erin moet bouwen lijkt me)
              -door de vorm en het totaal ontbreken van ventilatie in de nok van de versies die op de huidige foto's staan adviseer ik met zeilen apparatuur te beschermen tegen extreme condensvorming.

iemand aanvullingen / mee oneens?
              Last edited by showband; 01-01-12, 13:03.
              lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Om met je laatste punt te beginnen; condensvorming krijg je door grote temperatuursverschillen aan weerszijden van het tentzeil, hier gaat het om een dubbelwandige constructie waarbij de kans op condensvorming minimaal zal zijn.
                Wanneer je goed naar de foto's op de site kijkt zie je dat er aan ieder segment een touw zit waarmee de tent aan een grondanker bevestigd kan worden.
                Nogmaals ik ben de laatste die zal beweren dat je niet kritisch moet zijn m.b.t. veiligheid maar steeds dingen suggereren zonder dat iemand echt weet waar het over gaat is onzinpraat.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Dat zijn nu niet bepaald "partytentjes".
                  Ik vermoed dat die tenten op exact dezelfde manier worden verankerd als traditionele tenten.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Originally posted by MusicXtra
                    Om met je laatste punt te beginnen; condensvorming krijg je door grote temperatuursverschillen aan weerszijden van het tentzeil, hier gaat het om een dubbelwandige constructie waarbij de kans op condensvorming minimaal zal zijn.
                    De constructie is dubbelwandig, maar wordt bij alle getoonde voorbeelden gevuld, en aangevuld, met een grote blower die er buitenlucht door perst. De binnenwand zal dus in principe rechtstreeks gekoeld worden door buitenlucht. De condens van de warme adem van de gasten gaat stevig condenseren. Daar hoef je geen specs voor op te vragen.

Als je de lucht in de koepelconstructie voorverwarmd verlies je een hoop economie verkregen door "het weglaten van tentstokken". Maar alleen daarmee isoleer je de tent.
                    Last edited by showband; 30-12-11, 19:10.
                    lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

2 showband
                      ik kan het volkomen met je eens zijn.
                      En bij
                      "Nou dan wil ik best even de ouwe zeikerd op dit forum zijn die de azijngraad verhoogd."
                      Ben ik blij dat je even mijn rol overneemt.

En ik geloof niet alleen in "een gewaarschuwd mens telt voor twee".
                      Het begrip is verankerd in Wet- en regelgeving met een verplichting (althans voor machines) van een gebruikershandleiding:
                      'read the f*****g manual'.
                      En dat is precies het eerste dat bij veel zaken door leveranciers wordt 'vergeten' bij te leveren
                      - en net zo vaak door de gebruikers wordt genegeerd als die er wel bij zou zitten.
                      En bij een partyflodder is de ontbrekende manual nog te verwachten,
                      maar bij zo'n dome is het al haast onvermijdelijk dat daarin ettelijke tonnen aan ballast
                      of een hele reeks aan grond-ankerpennen van een meter diep vereist zou worden.
                      En dan wordt het 'handel drijven' door een verhuurder plotseling een stuk minder leuk...
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Je zag vroeger ook wel tennishallen etc. volgens dit principe.
                        Is er voldoende tijd om te vluchten bij stroomuitval, of werkt dit niet met luchtpompen.?

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by rinus bakker
                          2 showband
                          ik kan het volkomen met je eens zijn.
                          En bij
                          "Nou dan wil ik best even de ouwe zeikerd op dit forum zijn die de azijngraad verhoogd."
                          Ben ik blij dat je even mijn rol overneemt.

En ik geloof niet alleen in "een gewaarschuwd mens telt voor twee".
                          Het begrip is verankerd in Wet- en regelgeving met een verplichting (althans voor machines) van een gebruikershandleiding:
                          'read the f*****g manual'.
                          En dat is precies het eerste dat bij veel zaken door leveranciers wordt 'vergeten' bij te leveren
                          - en net zo vaak door de gebruikers wordt genegeerd als die er wel bij zou zitten.
                          En bij een partyflodder is de ontbrekende manual nog te verwachten,
                          maar bij zo'n dome is het al haast onvermijdelijk dat daarin ettelijke tonnen aan ballast
                          of een hele reeks aan grond-ankerpennen van een meter diep vereist zou worden.
                          En dan wordt het 'handel drijven' door een verhuurder plotseling een stuk minder leuk...
                          Denk niet dat dit soort tenten "droge verhuur" zijn. Die worden geplaatst door de verhuurder.

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Originally posted by frederic
                            Denk niet dat dit soort tenten "droge verhuur" zijn. Die worden geplaatst door de verhuurder.
                            Maar zo aan die website te zien niet met al te grote frequentie of exposure...

Al meer dan een jaar geen nieuws van het silverdome front.
                            Het zijn ook geen prettige economische tijden...
                            En misschien heeft showband met zijn reeks van bedenkingen toch wel een punt (of misschien wel meer dan 1).
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• MennoSWP
                              • Apr 2011
                              • 103

Jaren geleden zelf een keer een productie gehad in zo'n dome voor de museumnacht rotterdam. Diameter van een meter of 6 of 8. Hebben alles 1 dag van tevoren opgebouwd. Werd dezelfde nacht nog wakker gebeld dat de dome tijdens een storm weg was gewaaid met alle apparatuur ondanks deze gezekerd was met grote betonblokken (die je met een heftruck moet verplaatsen).

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by MennoSWP
                                Jaren geleden zelf een keer een productie gehad in zo'n dome voor de museumnacht rotterdam. Diameter van een meter of 6 of 8. Hebben alles 1 dag van tevoren opgebouwd. Werd dezelfde nacht nog wakker gebeld dat de dome tijdens een storm weg was gewaaid met alle apparatuur ondanks deze gezekerd was met grote betonblokken (die je met een heftruck moet verplaatsen).
                                Vind ik een weinig geloofbaar verhaal.
                                Als ze geplaatst zijn met betonblokken die moeten met heftruck geplaatst worden, zou een gewone tent ook weggevlogen zijn.

Comment

Working...