Onderschat niet wat grondsoorten en gronddroogte en weet-ik-veel allemaal voor effect kunnen hebben. 
Ik heb ooit naast een "aggregaat+aardboer" gestaan die op nog geen 200m van de Rijn
in de uiterwaarden al tot 13m
diep moest met van die (ver)koper(de?) pennen,
voordat hij voldoende weinig weerstand meette.
Direct daarna ben ik gestopt met mijn gewoonte om bij outdoorshows
zelf wel even een 2m stalen steiger-pijp met een voorhamer de grond in te janken,
en te denken dat zoiets altijd wel voldoende zou zijn...
Aarden is een vak!
En daarbij is kennis (en meetapperatuur + kennis daarvan!) van zaken vereist.
En bouwen in de buurt van hoogspanningskabels is een risico waar vakmensen iets over kunnen zeggen.
Ik denk dat wat er nu al voor kranen geldt over een jaar of 10 ook wel voor tijdelijke buitenconstructies
(steigers, alu-feesttenten, groundsupports en podiumdaken, enz) op papier zal komen.
ARVID....? Help!
Jij weet misschien of er een soortgelijke paragraaf in jullie NEN werkgroep document is opgenomen....

Ik heb ooit naast een "aggregaat+aardboer" gestaan die op nog geen 200m van de Rijn
in de uiterwaarden al tot 13m
diep moest met van die (ver)koper(de?) pennen, voordat hij voldoende weinig weerstand meette.
Direct daarna ben ik gestopt met mijn gewoonte om bij outdoorshows
zelf wel even een 2m stalen steiger-pijp met een voorhamer de grond in te janken,
en te denken dat zoiets altijd wel voldoende zou zijn...
Aarden is een vak!
En daarbij is kennis (en meetapperatuur + kennis daarvan!) van zaken vereist.
En bouwen in de buurt van hoogspanningskabels is een risico waar vakmensen iets over kunnen zeggen.
Ik denk dat wat er nu al voor kranen geldt over een jaar of 10 ook wel voor tijdelijke buitenconstructies
(steigers, alu-feesttenten, groundsupports en podiumdaken, enz) op papier zal komen.
ARVID....? Help!

Jij weet misschien of er een soortgelijke paragraaf in jullie NEN werkgroep document is opgenomen....

Comment