moving head op truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralpie
    • Aug 2005
    • 10

moving head op truss

ik zag pas dat er een moving head op een 30 triangle truss stond verticaal

zijn daar speciale baseplates voor zodat deze niet omvallen??
    Ralph Hopstaken
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Wij hebben ze laten maken van dikke platen aluminium 1,50 x 1,50 meter. De truss omduwen valt niet mee, je staat dus altijd op de plaat of je moet over hele lange armen beschikken.
    Ik heb er nooit meer dan 4 meter truss op gehad en 1 movinghead.
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

Ja , je hebt speciale baseplates voor beide kanten.

Grote zware t.b.v de onderkant zodat (zoals maranta al aangeeft de truss niet omvalt) en kleine waar je (martin) de quiklocks door de base plate heen gaan en je zo de head op de truss kunt bevestigen

Comment

• AllroundRoLo
        • Jan 2006
        • 52

kunt natuurlijk voor de boven kant zelf een paar gaten in een baseplate boren.

Baseplates voor de onderkant zullen wel enkele verhuurders bij je in de buurt hebben. Kunt deze ook zelf maken, maar hoe vaak ga je het gebruiken want die dingen staan altijd in de weg als je ze niet nodig hebt en ze zijn nog zwaar ook.

Comment

• Skepers
          • Mar 2004
          • 36

Wij hebben ze ook laten maken. Plaat van 1 bij 1 en daar koppelingen op laten lassen.
          Maar ben het helemaal met AllroundRoLo eens. Ze zijn vreselijk onhandig als je ze niet nodig hebt en idd zwaar . Maar jah, lijkt wel weer mooi .
          ...

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

Originally posted by maranta
            ...van dikke platen aluminium 1,50 x 1,50 meter...
            staal bedoel je toch?

Comment

• maranta
              • Sep 2002
              • 113

Nee ik schrijf, bedoel en lees aluminium, zijn inderdaad minder zwaar maar wel groot en dik
              Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• Halo
                • Nov 2005
                • 178

wij doen dat normaal alleen met martin mac250 entours(zooi)

gewoon met een 1meterx1meter alu baseplaten en de mac250 past precies met 2 voetjes in de bovenkant van de truss, de rest leunt op de laatste trussbuis. spanbandje door de handvaten en door de truss en het zit muurvast let op we doen dit nooit hoger als 2 meter

mag eigelijk niet maar werkt prima
                steel verstandig...........................jat een appel!
                fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Robin.vd.Have
                  • Nov 2005
                  • 165

En dan sloopt het ook nog eens je handgrepen. Ik heb er al door zien breken. Gewoon lekker nette base plates gebruiken. Is veiliger en beter voor je spullen. Ziet er ook nog eens netter uit.

M.V.G

Comment

• Halo
                    • Nov 2005
                    • 178

Originally posted by Robin.vd.Have
                    En dan sloopt het ook nog eens je handgrepen. Ik heb er al door zien breken. Gewoon lekker nette base plates gebruiken. Is veiliger en beter voor je spullen. Ziet er ook nog eens netter uit.

M.V.G
                    mee eens, echter het bedrijf waar ik dit doe, ik zal geen naam noemen.
                    vind dat het zo ook kan want ik makkelijker en goedkoper zeggen ze.
                    prima de klant is koning. ik bedoel alleen dat als je een keer geen platen bij je hebt het als noodoplossing best zo moet kunnen voor een keertje
                    steel verstandig...........................jat een appel!
                    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Mobile-Tom
                      • Nov 2006
                      • 11

Truss delen tot maximaal 1 meter lang, baseplate(s) erop en klaar is kees.
                      bij echter grotere hoogtes doen we er af en toe een 5-weg hoek
                      ( Uitleg: soort kruis zeg maar ) onderop + 30cm stukken truss . voor de extra steun of een 1m baseplate eronder.
                      Last edited by Mobile-Tom; 21-11-06, 21:43.

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

bij ons in de buurt geven ze standaard om de 2 maanden een fuif voor
                        13-15jarigen

laatst hadden ze voor de laatste fuif vh jaar dj regi (milk inc) op bezoek
                        en hadden ze ook het licht uitgebreid.

nu hadden ze totaal 2 trussen van ca. 5m aan het dak hangen
                        en 4 trussen van ca.4m rechtopstaand op baseplates van 1.5m
                        met aan elke paal 2mac's en een fourbar die stonden verspreid in de zaal

maar wat er nu een (paar) keer gebeurde is dat kinderen gewoon in die "truss-towers" gingen klimmen,gelukkig viel niets om

pics: j-werking.be

(bij foto's op "DJ REGI" klikke)
                        jumping is not a crime

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

ik heb het zelf wel meegemaakt dat ze in een vmb tower gingen klimmen, dan schrik je je ook de pleuris

ik heb dr ook eens snoeihard eentje uitgetrokken dat was mijn eerste reactie

een paar houten schotjes om je truss heen tywrappen kan het al een heel stuk aangenamer maken

en als je ze gewoon een likie zwarte verf geeft dan is het nog knap ook

Comment

• voederbietel
                            • Feb 2005
                            • 197

kzag laatst een truss van 1 m zonder baseplate maar met een krypton/entour erop(ze gebruiketen vrijwel geen gobo's vandaar de twijfel)
                            de zangeres draaide zig om en stoote tegen de mac aan ik zag hem zo gaan maar hij bleef net wankelen(en dat zo'n 5 keer in dat uur dat ik er was) ik zeg gewoon altij base gebruiken behalve onder de 25 cm(natuurlijk hoef je onder de truss van 50 cm geen plaat te zetten van 1bij 1 maar een kleine zal ik eronder doen
                            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Maart@n
                              • Jan 2007
                              • 10

Ik heb me headjes ook wel eens op de truss gezet, het futerlight 250 met 2 ophang haken, ik zet ze er gewoon op en goed aandraaien en natuurlijk even zekeren, zo gouw die dingen vastgedraaid zijn zitten ze zo vast als een huis.
                              No-name al weer 38 jaar:-D

Comment

Working...