Maximum hoogte van een ladder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

Ik ga toch voor een genie, zou die cybers niet een ladder of steiger op willen sjouwen...

En niet vergeten, dat je je boven de 2,5 meter moet zekeren...

En spanning op de truss?? Als het goed is wipt de aardlek er dan uit...
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• VERVALLEN

Originally posted by Hairman
      @ Dj Mark: wat is een T4?

Gewoon een latje met spost aan. Of dat nu een latje en harting is of via die dmx dimmers die steeds flessen doet er niet toe...
      Dat is een T4

Volgens mij staat die ladder er wel enkel voor het "richten van de spots", en dus niet voor bekabelwerk, en ophangwerk.

Dus ik zie er geen probleem aan!

Comment

• wimbru
        • Sep 2003
        • 148

Europese regelmentering gevonden.... maar niet begrepen:
        http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&n umdoc=32001L0045&model=guichett

Comment

• Hairman
          • Feb 2005
          • 68

[quote=smmeij]Ik ga toch voor een genie, zou die cybers niet een ladder of steiger op willen sjouwen...

Je mag helemaal geen zware of onhandelbare materialen een ladder "opsjouwen", dat moet je dan met een hijstouw naar boven laten trekken door een collega.
          Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• Hairman
            • Feb 2005
            • 68

[quote=LJ-Martin]Gewoon een latje met spost aan. Of dat nu een latje en harting is of via die dmx dimmers die steeds flessen doet er niet toe...
            Dat is een T4

Gewoon een fourbar dus...
            Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Originally posted by LJ-Martin
              Gewoon een latje met spost aan. Of dat nu een latje en harting is of via die dmx dimmers die steeds flessen doet er niet toe...
              Dat is een T4

Volgens mij staat die ladder er wel enkel voor het "richten van de spots", en dus niet voor bekabelwerk, en ophangwerk.

Dus ik zie er geen probleem aan!
              Dit is inderdaad volslagen onzin!

een t-4 is altijd een dimmerbalk!!!

Overigens is een spellingcontrole ook niet echt mis... (flessen, spost)
              als u dislecie heeft, vergeef ik het u
              Sorry voor de offtopic.
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• Johansc
                • Feb 2006
                • 27

Originally posted by wimbru

Er bestaat toch ergens een Europees wetsontwerp omtrent de maximum hoogte die men met een ladder mag toepassen?

Weet iemand daar meer over: hoogte? voor wie? wanneer in voege?
                Wat zegt het arbobesluit over de werkhoogte?
                Het arbobesluit laat zich niet uit over de maximale werkhoogte op een ladder. De leidraad die door werkgevers- en werknemersorganisaties is gemaakt, noemt een stahoogte van bij voorkeur maximaal 5 meter, en in bepaalde gevallen een uiterste grens van 7,50 meter. Hier wordt de hoogte van de voeten als maatstaf gehanteerd; voor het bepalen van de werkhoogte (de hoogte van de hand) moet je daar ca 2 meter bij optellen. De genoemde stahoogte van 7,50 meter betekent dus een werkhoogte van 9,50 meter, waarmee de maximale 10 meter uit Beleidsregel 3.16 wordt benaderd.

Een en ander te vinden op:

Comment

• wimbru
                  • Sep 2003
                  • 148

Zeer duidelijke uitleg in bovenvermelde link.

We mogen dus nog een paar maanden "den aap uithangen" en vanaf juli moeten we af en toe "neen" durven zeggen.

Comment

• vdm-producties
                    • Mar 2006
                    • 37

die A-ladders zijn ook niet altijd alles. vorige klus nog. onze ladder was te klein. we konden we een A ladder lenen van de huurder, dus wij daarop geklommen ( de trap ws 2 weken gelden gekeurd) met een T-4 naar boven. ik stond nog geen 4 meter hoog en het verbindingslot brak ik val naar benden om een collega die zijn arm breekt gevolg ik een gebroken rechterhand, 2 ribben zwaar gekneusd. me collega een gebroken arm en een hersenschudding.

kijk dus altijd zelf naar de stevigheid en veiligheid van de trap

Comment

• Johansc
                      • Feb 2006
                      • 27

Originally posted by vdm-producties
                      die A-ladders zijn ook niet altijd alles. vorige klus nog. onze ladder was te klein. we konden we een A ladder lenen van de huurder, dus wij daarop geklommen ( de trap ws 2 weken gelden gekeurd) met een T-4 naar boven. ik stond nog geen 4 meter hoog en het verbindingslot brak ik val naar benden om een collega die zijn arm breekt gevolg ik een gebroken rechterhand, 2 ribben zwaar gekneusd. me collega een gebroken arm en een hersenschudding.

kijk dus altijd zelf naar de stevigheid en veiligheid van de trap
                      Spijt me wel hoor maar in deze tijd een hoogwerker huren wanneer het mogelijk is kost niet zoveel meer en je werkt 2 maal sneller..........
                      zonder ziektewet e.d.

Comment

• oversound
                        • Dec 2003
                        • 218

Wij hebben deze trap ook op klussen bij ons, maar wees nu even eerlijk, een trap gebruik je niet om apparatuur mee in te hangen of weg te halen.
                        Doorgaans gebruik ik hem om even een boutje of iets dergelijks na te draaien of extra kabeltje in truss te leggen (wanneer er geen genie of stijger meer beschikbaar is) niet om bewegend licht naar beneden te halen of plasma's
                        Last edited by oversound; 04-04-06, 16:15.
                        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• deloitte
                          • Sep 2005
                          • 135

als ik op een klus sta en ga parren uit lichten op de backline of je hebt in het front een trussje hangen nemen wij altijd een spot-stick mee dat is een creatie van ons zelf.. Het is gewoon een alluminum stik die je in en uit kan schuiven tot ong 6 meter. Aan het einde een zelf in elkaar gelast stukje waar mee je je parren kan stellen.

gr bram
                          Last edited by moderator; 12-04-06, 18:37.
                          voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Originally posted by deloitte
                            als ik op een klus sta en ga parren uit lichten op de backline of je hebt in het frond een trussje hangen nemen wij altijd een spot-stick mee dat is een creatie van ons zelf.. het is gewoon een alleminum stik die je in en uit kan schuiven tot ong 6 meter. aan het einde een zelf in elkaar gelast stukje waar mee je je parren kan stellen.

gr bram
                            En als ze nou vast gedraaid zijn dan, dan nog steeds?

Comment

• deloitte
                              • Sep 2005
                              • 135

Originally posted by Dj Mark
                              En als ze nou vast gedraaid zijn dan, dan nog steeds?
                              als wij barren in de truss rekenen wij er op dat ze ook nog uit gelicht moeten worden dus zullen ze nooit muur vast staan. en als het wel zo is is het helemaal geen probleem je weet denk ik zelf wel hoeveel kracht je kan zetten met een stok van 6 m

gr bram
                              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• smmeij
                                • Aug 2000
                                • 110

Originally posted by deloitte
                                als wij barren in de truss rekenen wij er op dat ze ook nog uit gelicht moeten worden dus zullen ze nooit muur vast staan. en als het wel zo is is het helemaal geen probleem je weet denk ik zelf wel hoeveel kracht je kan zetten met een stok van 6 m

gr bram
                                Inderdaad het moment is groot hoor als je aan 6 meter gaat hangen...
                                The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

Working...