Maximum hoogte van een ladder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

Maximum hoogte van een ladder

Er bestaat toch ergens een Europees wetsontwerp omtrent de maximum hoogte die men met een ladder mag toepassen?

Weet iemand daar meer over: hoogte? voor wie? wanneer in voege?
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

ja klopt maar de ladder staat nog in een v en kan dus nog een derde hoger...........
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Originally posted by Lighting
      de ladder staat nog in een v

Nou, doe maar in een A dat lijkt me beter
      Last edited by beyma; 28-03-06, 17:32.
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Op die hoogtes klim ik niet graag omhoog met m'n T4, dan liever een steiger.

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Beetje erg dom idd, wanneer er om welke reden dan ook prik op de truss komt te staaan.. brrr maar niet aan denken...
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Zie ik nou goed dat die ladder op het hoogste punt net zo ver uitsteekt als de voet? Dat lijkt mij niet echt veilig (misschien is dat het stiekem wel hoor), mensen hebben nogal eens de neiging om een eind voorover te gaan hangen als ze ergens net niet bij kunnen. Als dan het zwaartepunt buiten die poot terecht komt...
            We're ready to party, are you?

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Originally posted by Dj Mark
              Op die hoogtes klim ik niet graag omhoog met m'n T4, dan liever een steiger.
              Hmm, beetje veel werk he?! In dit geval zou ik een "genie lift" nemen
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Hairman
                • Feb 2005
                • 68

Originally posted by DJ.T
                Zie ik nou goed dat die ladder op het hoogste punt net zo ver uitsteekt als de voet? Dat lijkt mij niet echt veilig (misschien is dat het stiekem wel hoor), mensen hebben nogal eens de neiging om een eind voorover te gaan hangen als ze ergens net niet bij kunnen. Als dan het zwaartepunt buiten die poot terecht komt...
                Je moet een ladder natuurlijk wel gebruiken volgens de voorschriften van de fabrikant die in de handleiding staan, en daar staat in dat je niet verder dan een armlengte van de ladder mag werken, voorover buigen of naar de zijkant "leunen" mag dus niet, en daarmee wordt het je eigen verantwoordelijkheid.

als antwoord op de oorspronkelijke vraag over de maximum hoogte, hieronder een stukje van de arbouw website over ladders:

Wat zegt het arbobesluit over de werkhoogte?
                Het arbobesluit laat zich niet uit over de maximale werkhoogte op een ladder. De leidraad die door werkgevers- en werknemersorganisaties is gemaakt, noemt een stahoogte van bij voorkeur maximaal 5 meter, en in bepaalde gevallen een uiterste grens van 7,50 meter. Hier wordt de hoogte van de voeten als maatstaf gehanteerd; voor het bepalen van de werkhoogte (de hoogte van de hand) moet je daar ca 2 meter bij optellen. De genoemde stahoogte van 7,50 meter betekent dus een werkhoogte van 9,50 meter, waarmee de maximale 10 meter uit Beleidsregel 3.16 wordt benaderd.

Bron: http://www.arbouw.nl/page.aspx?p=/co...lswerkplek.xml
                Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• Hairman
                  • Feb 2005
                  • 68

@ Dj Mark: wat is een T4?
                  Layher is LEGO voor grote jongens...

Comment

• Devotion
                    • Feb 2005
                    • 82

Klik hier voor een T4
                    Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• MartinW
                      • Mar 2005
                      • 27

een dmx balk waar je lampen op gemonteerd kunnen worden

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Originally posted by beyma
                        Hmm, beetje veel werk he?! In dit geval zou ik een "genie lift" nemen
                        Ook een optie inderdaad, maar dat vind ik net iets teveel werk. Een steiger klim je wat makkelijker in, heb je iets meer bewegingsruimte op en er is altijd wel lokaal of via vrienden/familie goedkoop een steigertje te regelen.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

De profie ladders hebben ALTIJD een rode spot, tot daar mag je klimmen.

Genie liften zijn inderdaad zeer makkelijk, een steiger moet je opbouwen en dan weer afbreken. Genie lift klaar en omhoog dr mee. (ze zuipen alleen wel stroom)
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• CoenCo
                            • Feb 2005
                            • 230

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                            De profie ladders hebben ALTIJD een rode spot, tot daar mag je klimmen.

Genie liften zijn inderdaad zeer makkelijk, een steiger moet je opbouwen en dan weer afbreken. Genie lift klaar en omhoog dr mee. (ze zuipen alleen wel stroom)
                            De altrex ladders hebben idd zo'n rode spot, maar om dat nou echt proffesionele ladders te noemen???? Ik vind het voornamelijk onhandige ladders. Er zijn nog genoeg ladders in omloop die barsten van de keurmerken en GEEN rode sporten hebben

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

wij gebruiken al jaren een altrex ladder, nog nooit problemen gehad.
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

Working...