Aankoop prolyte 2e hands

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

in theorie wel, maar riggers houden meestal een veiligheidsfactor aan. Dat hangt af of je de truss boven publiek, jezelf of niets hangt...

Voor boven jezelf of boven niemand was factor 4 geloof ik, maar weet niet cker... de echte riggers kunnen je dat wel vertellen

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

2 LJ-Martin:
      in Belgie (&Frankrijk) geldt een reductie tot maximaal 66% van de toelaatbare last per hefwerktuig als er 1 last op 2 werktuigen wordt geheven....
      In jouw geval dus: 2 x 0,66 x 70 = 92,4kg maximaal verdeeld over de beide wind-ups.

2 Jurjen:
      'Publiek en jezelf' (en de collaga's of dj's of artiesten dan!?) zijn 'personen' [= eenheden/exemplaren van de soort Homo sapiens].
      Voor hijsen/heffen boven personen is in de landen van de Europese Gemeenschap meest toegepaste factor:
      een verdubbeling van de (minimale) veiligheidsfactor, zoals in de Machine Richtlijn geeist.
      Waar voor beweegbare/verslijtbare onderdelen een factor van 5 wordt geeist en er dan geen personen in het 'gevarengebied' mogen komen.. laat het zich raden.
      Voor andere onderdelen van de hijsconstructie gelden andere ontwerp-/bezwijk-/veiligheids-/gebruiks-factoren, maar de verdubbeling daarvan, voor toepassing bij hijsen/heffen boven mensen, is eerder regel dan uitzondering.
      Die "factor 4" kan ik in dat kader niet echt plaatsen......

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ears
        • Aug 2004
        • 12

Alt-300 zijn leuke dingen, wegen niet veel en kunnen best wat aan....
        Voor een bar met parren of voor een truss van 4 a 6 m zouden deze dingen best volstaan hoor... Enigste nadeel is wanneer je ze voor het podium plaatst, ze soms net iets te weinig hoog kunnen (3m) ... Maar beetje creatief zijn, wij vonden niks beter voor die prijs.

Comment

• VERVALLEN

Het is er van gekomen. We zijn de trussen bij die verhuurfirma gaan bekijken.

De enorm goedkope trussen waren vol schrammen, en ook enkele deuken in de buitenste buizen waren te bespeuren. Blinken deze de trussen echt niet meer.
          Dan stond er nog truss die op't eerste zicht volledig bijna nieuw was, maar dan een koppeling die afgebroken was aan de lassing. Ze zeiden wel dat ge dat terug kunt laten lassen maar ja.

Stukjes van 1m waren op't moment niet binnen omdat er een trailer truss op bestelling is.
          Dat deze nieuwe trailer binnen is, dan zouden ze 4 stukken van 1m voorzien voor mij. Deze heb ik bekeken en zijn nagenoeg in nieuwe staat. Hier en daar een schram, koppelingen intact, geen deuken, geen vervrongen tussenschotjes.

Uiteraard gaan die dan duurder weg dan de "oude versleten " trussing.

Comment

Working...