Milos verdient Plagiaatprijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • namoh
    • Mar 2004
    • 8

[:0][:0]Ik kan me nog herinneren dat Fokko Smeding (eign/opr Prolight) 18 jaar geleden terug kwam van een beurs in Italie, hij had daar een geniaal Truss systeem gezien. (de conische koppeling)
    Hij is dat daarna direkt gaan produceren in een oude timmer fabriek in Leek. Prolight is dus ook gewoon GEJAT !!!

Comment

• namoh
      • Mar 2004
      • 8

Sorry t'is Prolyte[:I]

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Je bedoeld waarschijnlijk de Slick Litebeam, met een eenzijdige en vaste M/F conische koppeling?
        Laat me vertellen dat de tweezijdige conische koppeling een volkomen nieuw concept was.
        De best of both worlds van de onzijdige (buisjes)-trussen en de ellendige M/F sorteer zooi van de Litebeam. Door dat onvoldoende doordachte MF-concept Slick had je een wereld aan hoekstukken nodig.
        Dus als jij een duidelijke verbetering ook al jatten noemt...
        dan liep je nu nog in de berenvellen met je speer achter de bisons aan te jagen.
        En dan was de auto-mobiel gejat van de paardo-mobiel?

Kom op zeg,
        FF nadenken voordat je gaat praten.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• namoh
          • Mar 2004
          • 8

Nee Rinus ik bedoel wel degelijk de tweezijdige conische koppeling had hij in italie gezien
          Heeft hij me desttijds zelf verteld.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Da's een voor mij nieuwe bewering / beschuldiging.
            Kun je die ook onder ede gestant doen?
            18 jaar geleden: 2004-18 = 1986 ??
            Dat klinkt mij wat onwaarschinlijk in de oren als dat ding pas een jaar of 3-4 later (1989?1990?) in productie werd genomen.
            Ik ben potdomme in een Nederlandse rechtzaak tussen Prolyte en Eurotruss over dat akkefietje getuige geweest.
            Overigens is die Italiaan zichzelf dan waarschijnlijk nog steeds met rozentakken op de blote billen aan het geselen: Hij heeft een wereld-uitvinding van zijn bord laten kapen en er niks tegen gedaan of tegen laten doen?
            En nu zijn er dus volgens jou 35 fabrikanten die dat koppelingetje van die Italiaan namaken. Volgens mij heeft ie zichzelf vast verhangen? Een beetje Italiaan laat in alle andere gevallen de Mafia de zaakjes voor hem regelen.
            Twee vragen resteren mij nu:
            1. was Fokko destijds dronken toen hij dat vertelde?
            2. zijn jij en hij nog ... vrienden, collega's, buren, zakenrelaties?

Comment

• namoh
              • Mar 2004
              • 8

1.Volgens mij was hij niet dronken (hij lust het wel)
              2.En ja ik kan nog steeds goed met hem.
              of het nu 18 jaar terug of iets minder was, oke heb jij 1 punt
              Even voor alle duidelijkheid ik bedoel niets negatiev's over Prolyte, ik vind het een prima bedrijf met een heel mooi product, en prima mensen niks mis mee dus.
              Wat ik eigenlijk wilde aangeven is dat veel bedrijven goeie ideen ergens anders opdoen.
              En op het moment dat ze dan marktleider zijn worden ze heilig verklaard.
              p.s. Die italiaan maakt nu hangbruggen van spaggetti

Tip: Valium schijnt kalmerend te werken

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

die discusie over de konische koppelingen is al eerder geweest, en wie nou het wiel had uitgevonden is me nog steeds niet duidelijk. Maar ik een week of wat geleden een pen uit een penhouder gepakt, en die penhouder was het ( of een ??) prototype van de conische koppeling. met de groeten van Theo...

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Ik ben van mening dat je het wat ruimer moet zien. Belangrijk is wat voeg je toe aan het deel wat reeds is / was. In een Rolls zit ook een verbrandingsmotor, er zitten wielen aan met luchtbanden erop. Ook hun zijn trots op hun product en terecht. Of is dat iets te kort door de bocht?

m.v.g. Herman

Comment

• Wiggalowile
                    • Nov 2003
                    • 34

Tuurlijk is het schandelijk plagiaat , er wordt alle moeite gedaan om deze trussen "compatibel" te maken met Prolight zodat ze zelfs door elkaar kunnen worden gebruikt.

Vraagje aan Rinus...is het patent van Prolight verlopen ?
                    *** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Hallo Wiggalo...
                      pssst (heel zachtjes):
                      ik zal je een geheimpje verklappen...
                      als je je best niet doet om het patent te verkrijgen,
                      dan krijg je het ook nooit.
                      Na de rechtzaak tussen Pro/Eur is dat patentrecht nooit meer verder uitgevochten..

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

beetje dezelfde filosofie als Philips V2000 versus VHS, en de Sony-CD (8 cm) versus de philips-CD (12 cm), en de IBM-1 (PC) tegen de IBM 2 (PS2).

Goed, je hebt een mooi systeem , dat perfect werkt, en super-dicht-gepatenteerd is.
                        Bijdehante japanners, indonesiers, en tegenwoordig chinezen kopieren 90 %, makern enkele klkeine veranderingen, en weg patentrecht. En gebruikers, dus klanten.

Vandaar : Patenteer, en geef meteen zoveel mogelijk licenties weg, dan wordt het de wereld-standaard, en kun je meer verdienen dan met je eigen winkeltje, en je 500 klanten die eromvragen. ( does Microsoft MS-DOS 2.0 ring a bell....????)))

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

citaat:Geplaatst door **************
                          Vandaar : Patenteer, en geef meteen zoveel mogelijk licenties weg, dan wordt het de wereld-standaard....
                          Dus toch eerst een patent.
                          Enne je gaat met toch niet zeggen dat die patenten daarna in licensie worden 'weggegeven'.
                          Daar haal je geen $ 70.000.0000.0000,- mee bij elkaar.
                          Voor elke CompactCassette en elke CD krijgen de licentiegevers een paar centen. En bij elkaar zijn dat op jaarbasis toch leuke bedragen.
                          En met de Home-Video-Standaard-oorlog wilden alle fabrikanten graag vooraan staan in het vangen van die paar centen/tape.
                          Maar het 1-op-1 copieren van complete product-series is toch een heel ander verhaal.
                          Overigens geldt dat niet alleen voor Prolyte-truss.
                          Die Milomaffioos heeft ook de complete range aan Doughty-clamps domweg gecopieerd.

Comment

• Joost van Ens
                            • Jan 2001
                            • 628

Tja, zoals rinus weet, gebruik ik ook milos. (ben ik nu slecht[:I]). Maar ik zal dan wel weer afwijkende milos hebben, (laatste is uit november 2003). Want

1 Je krijgt een milos konische koppeling niet in prolyte truss.
                            andersom wel, maar dan heb je veel speling.

2 ik kan bij milos met geen mogelijkheid de spijltjes /\/\/\/\/\ laten lopen, bij prolyte wel.

3 in soort gelijke truss 30 driehoek, zit volgens de belastingstabellen verschil. prolyte mag iets meer hebben

Van een exacte 1 op 1 copie is volgens mij dan ook geen sprake.
                            (althans bij de 30 driehoek truss

Ja en waarom heb ik milos? Ooit eens een paar stukken voordelig gekocht, toen cursus bij rinus gedaan en verekte goed begrepen dat je niet met 2 merken truss door elkaar moet gaan werken. Dus maar bij milos gebleven.

En voor mijn doeleinden voldoet het tot nu toe uitstekend. Alhoewel als ik nu weer alles nieuw moest kopen, waarschijnlijk prolyte zou doen vanwege de groter inzetbaarheid i.v.m. collega's.

groeten

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Het is niet een 100% copie (want die zou wel al te makkelijk te bewijzen zijn) maar 99%.
                              Daar waar Prolyte normale zeskant-bouten in de Sleeveblocks gebruikt stopt Milos er Inbusbouten in, WOW.
                              En natuurlijk is Milos goedkoper. Dat zou er nog bij moeten komen.
                              Dan was er helemaal geen reden voor klanten om dat spul te kopen.
                              En: omdat het een 99% copie is en Tjechie technologisch zeker geen bananen-land (De stalen as van het Millenium-Eye Reuzenrad in Londen kon binnen Europa alleen maar in Tjechie gegoten worden bij Skoda Staal ong. 2,1m diameter en stukken van 6-10m lange stalen buizen met wanddiktes van 20-40cm) is hoef je je over de kwealiteit in principe geen zorgen te maken. Maar dankzij de 50 jaar Ijzeren Gordijn is het juridisch en handels-technisch inmiddels wel een bananenland geworden. En als er met kwaliteit gerommeld gaat worden heb je gewoon pech gehad.
                              Maar wat mij betreft is mijn punt vaak genoeg gemaakt, en mag deze discussie wel stoppen hoor.
                              1 gesprek met de Al Capone van Milos was voor mij genoeg.

Comment

• Joost van Ens
                                • Jan 2001
                                • 628

oké snap je punt.

Comment

Working...