lengtecodering steels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

citaat:Geplaatst door BoogiePimp

Aha zo! Steel voor een podium bij welk bedrijf ben je werkzaam dan? Gigant ofzow?
    Wij gebruiken steel meer voor de rigging bij evenemten en dergelijke en dan is het wel makkelijk om standaard lengtes te hebben en een standaard kleurcodering zodat iedereen ermee kan werken.

Groeten Sander
    Ik doe heus zelf ook wel evenement rigging hoor. heb zelf verhuurbedrijf, maar ik ga in zomer mee touren op bedrijf van m'n vader (is dus Stageco) kwestie van massa's ervaring op te doen. Als ik zelf rigging doe om gewoon een grid te hangen gebruik ik uiteraard ook een paar standaardlengtes, aangevuld met evt inkortkettingen...
    --- watt ever you want ---

Comment

• Rock On
      • Jan 2004
      • 250

@ Kevin; ik zie je punt wel, maar voor ons "simpele" zielen van "standaard" rigging zijn die ongeveer 15 verschillende lengtes genoemd bij de AHRG voldoende. Ik denk dat jullie bij StageCo zo ongeveer de enige zijn met zo'n ruim opgezette collectie.
      Jullie zullen toch iets moeten verzinnen, maar ik mag aannemen dat jullie toch niet de standaard 12mm draadjes gebruiken voor de dakconstructies en stormlijnen.
      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

citaat:Geplaatst door Rock On

@ Kevin; ik zie je punt wel, maar voor ons "simpele" zielen van "standaard" rigging zijn die ongeveer 15 verschillende lengtes genoemd bij de AHRG voldoende. Ik denk dat jullie bij StageCo zo ongeveer de enige zijn met zo'n ruim opgezette collectie.
        Jullie zullen toch iets moeten verzinnen, maar ik mag aannemen dat jullie toch niet de standaard 12mm draadjes gebruiken voor de dakconstructies en stormlijnen.
        Welja, zoals ik al zei hebben wij de kleurcodering van de weerstanden overgenomen, met gebruik van decimeters, meters en decameters op resp. uiteinde kabel, huls en het oog.
        Meeste kabels die we gebruiken varieren idd tussen 2 en 5 ton versies... net zoals onze motors varieren tss de 500 kg en de 3 ton in motors en tot 10 ton in winchen.
        --- watt ever you want ---

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Mijne heren
          we hebben het over normering / standarisering ....
          het (trachten van het maken van) een onderlinge afspraak tussen bedrijven in eenzelfde sector, om veiligheid te verhogen, efficientie te verbeteren, of al die argumenten die een wederzijds belang vertegenwoordigen.
          Daar is niets wettelijk verplichts aan.
          Maar het is natuurlijk ook niet helemaal voor de hand liggend om de sector van Stageco (podiumbouwers met standaard steels 2-5 ton - met een Vf=5!) te vergelijken met de licht/geluid/av verhuur-sector (waar je steels van 0,1-1 ton - met een Vf=10! als gangbare werklasten tegenkomt).
          We gaan hier ook niet zeggen hoe Mammoet/Van Seumeren, SmitTak, Saan, BKF enz hun stroppen zouden moeten kleuren....
          En ik weet dat in de TV-studios van Aalsmeer juist een andere kleurcode is genomen omdat er teveel van hun zooi verdween in de cases van de bezoekende facilitaire bedrijven.
          En dus geldt ook hier: "Elluk voordeel heb zu nadeel!"

en

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...