Zwarte Primer/Poedercoating tbv. Allu.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hallo Mac,
    ik ken dat folie-procede niet.
    wordt dat folie electrisch geladen tijdens die uv bstraling?
    tenslotte heeft anodiseren iets met electrische ladingen te maken, anode en kathode enzo....
    en wat je hier beschrijft klinkt een beetje als een soort ets-procedé.
    en
    2 DidierB:
    "permanent en slijtvast" totdat iets dieper reikt dan de paar micrometer die de anodiseerlaag diep is:
    de eerste de beste goed aangedraaide vleugelbout van een G-clamp drukt al door die toplaag heen
    en daar verschijnt de welbekende zilverkleurige laag weer aan de oppervlakte.
    Kortom, alles wat scherp is kan die minieme toplaag gemakkelijk doordringen.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Dus eigenlijk kan ik ze net zo goed grondig laten spuiten door een auto-lak spuiter als dat ik ze voor veel ste veel geld laat poedercoaten?!

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Dus eigenlijk kan ik ze net zo goed grondig laten spuiten door een auto-lak spuiter als dat ik ze voor veel ste veel geld laat poedercoaten?!
        Rudi, bel lex van HGL eens want die heeft wel een adres wara je dat kunt laten spuiten!! Hij had het over een of andere Driessen...

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door Lazy

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Rudi, bel lex van HGL eens want die heeft wel een adres wara je dat kunt laten spuiten!! Hij had het over een of andere Driessen...
          Ja ik bedoel dat van die coating, hij heeft in die showroom ook allerlei gekleurde delen staan ...

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

citaat:Geplaatst door rinus bakker

citaat:Geplaatst door som

.....nagenoeg alle verf van dit soort aluminium weer snel loskomt komt omdat het ganodiseerd is, moet het echt vast.....
            Hallo som,
            weet je wel wat anodiseren is? [:I]
            je moet geen dingen beweren waarvan je niet weet waar het over gaat!

met dat nooit te 'ruig' stralen vanwege de wanddiktes heb je natuurlijk wel gelijk, maar ook het stralen op zich gaat echt een brug te ver bij de voorbehandeling voor poedercoaten. [}]
            (enne: had je geld over ofzo?
            een truss laten stralen is heel wat lastiger en kost heeeel wat meer dan grote oppervlaktes aan roestig of vuil staal.) [:X]
            ja weet ik.....
            eeh geoxideerd, al dan niet kunstmatig, slip of the keyboard[B)]
            en een stukje truss kan je prima laten stralen of parelen in een glasparelstraat.
            vergeet niet dat ook straaltechniek vooruit gaat
            kost wel wat ja...
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...