kabelbelasting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Yoh Elmo,

Heb 't snel in Stardraw gedaan, maar ECHT snel...slordig dus...[:I] Bij echt rigging zal ik trachten iets nauwkeuriger te zijn Uploaden ging mis met formaat...vandaar missende text.

Ben benieuwd naar maandag...Dan weten we meer Elmo []
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

He Elmer,
      jij bent ook een grapjas. In elk geval zijn je zorgen nu hopelijk voorbij!
      Gaan we die hele cursus in hapjes en brokjes op dit forum zwiepen...
      J*zus, dan mag ik er wel een baantje bijnemen.
      Want jij weet inmiddels dus ook wel dat er aardig wat (teveel?) onderwerpen de revue passeren in een week(je) tijd.
      300 pagina's tekst + uitleg geeft misschien wat scheefgroei in dit forum.
      (HH, ik ga nu natuurlijk wel uitvissen wat jouw reactie was in de evaluatie... ik hou van uitdagingen!)
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• troubles gone
        • Nov 2003
        • 6

citaat:Geplaatst door rinus bakker

He Elmer,
        jij bent ook een grapjas. In elk geval zijn je zorgen nu hopelijk voorbij!
        Gaan we die hele cursus in hapjes en brokjes op dit forum zwiepen...
        J*zus, dan mag ik er wel een baantje bijnemen.
        Want jij weet inmiddels dus ook wel dat er aardig wat (teveel?) onderwerpen de revue passeren in een week(je) tijd.
        300 pagina's tekst + uitleg geeft misschien wat scheefgroei in dit forum.
        (HH, ik ga nu natuurlijk wel uitvissen wat jouw reactie was in de evaluatie... ik hou van uitdagingen!)
        mijn zorgen zijn voorbij, nu alleen nog ff dat papiertje van je.
        ik heb donders veel geleerd, en als ik het al wist...
        heb ik het weer opnieuw geleerd.[]
        we moeten maar niet alles op het forum zetten, want dan hebje helemaal geen mensen voor je cursus.een mens kan nooit genoeg weten. ik wil eigenlijk wel wel wat praktijk opdoen. weetje geen adresje waar ik eens mee kan. voor ervaring, doe ik dingen gratis.. ik zal met smachtn wachten op je belletje maandag..

wees gegroet, elmer

citaat:Geplaatst door AJB

Yoh Elmo,

Heb 't snel in Stardraw gedaan, maar ECHT snel...slordig dus...[:I] Bij echt rigging zal ik trachten iets nauwkeuriger te zijn Uploaden ging mis met formaat...vandaar missende text.

Ben benieuwd naar maandag...Dan weten we meer Elmo []
        hey heb arvy... zeg heb jij een crack van stardraw? ik zoek nog ergens zo'n proggie. ik heb ooit een demo gekregen, maar dat werkte een maand, daarna over en uit[B)].[V]
        agh, iets verkeerd uploaden kan iedereen gebeuren.. hehehe..
        maar het was toch erg lief van je..[]

u ook mijn gewaardeerde groeten..
        dussss..

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Kopen die zooi Elmo...niet neuzelen met cracks... Jij kunt nu by the way ook een rigging-course opzetten Elmo [] Wil ik 'm wel certificeren

Maar goed iedereen moet doen waar íe goed in is...laat Rinus maar riggen en lesgeven...[8D]
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Barthez
            • Dec 2003
            • 256

citaat: Kabels worden wel degelijk (net zoals het eigengewicht van de truss) gewoon als gelijkverdeelde last gerekend! En dat klopt ook perfect, ken nog steeds geen kabel die in het midden meer weegt dan op het begin...
            Ja, de stekkers op het einde wegen meer voor de betweters! Idem voor het uiteinde van truss trouwens!

Gewoon kabel dus beschouwen als gelijk verdeelde last!
            nu zal dit wel een hele stomme vraag zijn, maar bedoelt men niet dat je in dit voorbeeld meer kabelgewicht aan de rechtertakel hebt hangen gewoon heel simpel omdat er over dat gedeelte de meeste kabels lopen??? tenslotte lopen niet alle multi's over de gehele lengte van het truss.

en nu niet meteen beginnen te tieren, ik gooi ook alleen maar een proefballonnetje op... :]
            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• rigging-moderator
              • Dec 2002
              • 20

Hallo Barthez,
              jij zegt eigenlijk met woorden wat AJB al in de tekening heeft gedaan:
              hoe verder je vanaf de neerhangende kabelboom langs de truss gaat hoe minder kabels er op de truss zullen liggen.
              En dus hebben we het over een 'driehoeksbelasting', wat je mooi in de AJB-tekening geschematiseerd ziet.
              Voor het gemak nemen we de kabels vaak als gelijkmatig verdeeld - dat rekent makkelijker -
              maar het risico is dat de takel (of het statief) bij de kabelboom dan te licht wordt ingeschat.
              Het pakket op de truss is daar echt duidelijk het zwaarst,
              en dus bestaat er gevaar voor overbelasten in combinatie met de bos
              die vertikaal naar beneden hangte en met elke meter extra hoogte ook weer zwaarder wordt.
              Moderator J&H Rigging-forum

Comment

• Barthez
                • Dec 2003
                • 256

Ok, dan had ik het toch goed begrepen, was ff in de war gebracht. Nu is het me duidelijk [8)]
                Goed plan! ...doen we niet!

Comment

Working...