Truss Kubus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

2ljdjcenter,
    Wat is de bron... voor de mededeling dat Milos voor Prolyte truss gemaakt zou hebben?

Als je alles serieus neemt "wat je eens ergens hebt gelezen", dan kun je op basis van bijvoorbeeld ons eigen J&H forum hele slimme en hele stomme dingen doen....
    Want beide versies komen af en toe wel eens in geschreven tekst voor.
    Dat Milos gewoon slaafse copien maakt van alles wat bij Prolyte enigszins succesvol blijkt heeft meer te maken met slimmigheid van Milos. (En zakelijke dommigheid bij Prolyte! Technisch klopt het daar in Leek allemaal wel geod, maar commercieel is het daar af en toe echt een complete operette!)
    Trouwens ook met de zakelijke slimmigheid van een Nederlandse handelsfirma, die Prolyte eigenlijk alleen maar te duur vond. Die stuurde gewoon de voorbeelden uit haar Prolyte-trussen voorraad en liet die in Tjechie namaken. Van je dealers moet je het maar hebben.
    Dat is trouwens later nog een keer gebeurd, maar toen bleek een Chinese firma de nieuwe copieerder.
    Hoezo een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen?

Ik voorspel wel dat als Tjechië eenmaal binnen de EG zit, die meneer meteen zijn aandelen erin verkoopt, of dat de fabricage van Milos onmiddelijk naar de Oekranie wordt verplaatst om buiten de Europese wetgeving en zo de Europese regels met betrekking tot slaafs copieren en pikken van industriele ontwerpen enz enz te ontlopen.
    Ik heb eens met de Milos-baas, 'meneer' Frantisjec Mafiocz (ofzo) staan praten, en het product 'truss' interesseerde deze gluiperige geldwolf geen ene barst.
    Het enige dat hij had als argument in dat gesprek had, was dat Prolyte hem niks kon maken, want dat had hij allemaal wel zorgvuldig uitgezocht.

Als je de Milos-catalogus bekijkt loopt die netjes een jaar of 2a3 achter op Prolyte. Inmiddels hebben ze bij Milos ook de complete Doughty-serie aan truss-klemmen gejat. En worden nu ook de Prolyte outdoor-daken en de S-series trussen gecopieerd, dus reken maar dat Milos op Prolyte zal passen. Maar dat wisten we al..
    Ik ben eerder geinteresseerd in de keer dat ze niet passen.
    En Milos is in elk geval duidelijk goedkoper dan Prolyte. Dat kun je in elk geval wel rustig overtypen!
    En je wordt daarom echt niet doodgeschoten. Maar wees zorgvuldig(er) met je bronnen.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• timescape
      • Oct 2002
      • 328

citaat:Geplaatst door Joost van Ens

Je kan milos en prolyte aan elkaar koppelen d.m.v. de originele prolyte koppelingen. Met de milos koppelingen lukt het niet.
      Hmm Joost, klopt niet. Het lukt je met geen van beide koppelingen. Omdat wij met Milos truss werken, maar regelmatig wat bijhuren, hebben wij weleens speciale koppelingen laten draaien. (half milos-half prolyte). Op dit moment denken wij ook heel anders over kopieën, en zal mettertijd alles wel door Prolyte vervangen worden.

To Rinus : Jij zegt dat als je niet het budget hebt om materiaal te kopen, dan vraag je niet genoeg. No offence hoor maar ik denk hier toch heel anders over. Op een gegeven moment is je geld op he. Wij vragen voor een avondje draaien een 200 euro (zijn al discussies over geweest ja). ELKE week gaat hiervan 100/150 euro rechtstreeks naar de lokale cd-shop. Je houdt dus zeg maar (in het positieve geval) een 100 euro over. Als je zo een compleet portaal moet verdienen, ben je toch wel even bezig. Dit is op zich ook nog geen probleem, alleen nou heb je nog geen geld gerekend voor onderhoud, vervoerskosten e.d.
      En omdat het bij ons ook een hobby is, zit hierbij nog niet eens een uurloon ingerekend. (we betalen wel onze belasting ja )

Toch ? Ik hoor graag hoe jij hierover denkt !

Groeten Jeroen

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

citaat:Geplaatst door timescape
        To Rinus : Jij zegt dat als je niet het budget hebt om materiaal te kopen, dan vraag je niet genoeg. No offence hoor maar ik denk hier toch heel anders over. Op een gegeven moment is je geld op he. Wij vragen voor een avondje draaien een 200 euro (zijn al discussies over geweest ja). ELKE week gaat hiervan 100/150 euro rechtstreeks naar de lokale cd-shop. Je houdt dus zeg maar (in het positieve geval) een 100 euro over. Als je zo een compleet portaal moet verdienen, ben je toch wel even bezig. Dit is op zich ook nog geen probleem, alleen nou heb je nog geen geld gerekend voor onderhoud, vervoerskosten e.d.
        En omdat het bij ons ook een hobby is, zit hierbij nog niet eens een uurloon ingerekend. (we betalen wel onze belasting ja )
        Waar het dus op neer komt is dat jij de prijs naar beneden trekt door "gratis" te werken, en dat bedrijven met werknemers/freelancers in problemen komen door jouw manier van denken...

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Hmm, net nog ff geprobeerd, maar ik krijg wel degelijk een prolyte koppeling in milos truss, er zit alleen wel een beetje (veel) speling op. Maar nogmaals, gewoon niet doen.

groeten

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Nou, mensen, ik zie het al.

een hoop reacties met nog veel meer uiteenlopende meningen.
            Op de een of andere manier heb ik bij iedere vraag die ik stel het idee dat ik iemand tegen zijn schenen aan trap, ligt dit aan mij of isset iemand anders ook al eens opgevallen??

Ik dit geval wil ik mij verontschuldigen, Ik ben ook maar een hobbyist en ik heb daarom nou eenmaal vragen die in de ogen van de profi's als dom beschouwd kunnen worden. Het is nou eenmaal niet mijn dagelijkse vakgebied.

verder wil ik de overige mensen bedanken voor hun reacties en wil natuurlijk graag nog meer ideeen horen over jullie kijk op deze zaak.

en idd, het moet een 8-ribbig geheel worden.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• timescape
              • Oct 2002
              • 328

citaat:Geplaatst door Tiemen

Waar het dus op neer komt is dat jij de prijs naar beneden trekt door "gratis" te werken, en dat bedrijven met werknemers/freelancers in problemen komen door jouw manier van denken...
              Okee, je hebt gelijk. Ik ga voortaan voor een avond 500 euro vragen. Dan weet ik zeker dat ik voortaan elke week lekker zelf kan gaan stappen, en dat de grote bedrijven zoals bv. Flashlight (ik noem een zijstraat) voortaan de bruiloftjes en fuifjes draaien die ik eerst deed. Uhuh...
              Bedrijven met "werknemers/freelancers" zitten in een heel andere hoek van het licht/geluid gebeuren( volgens mij). De mensen die ik als "concurrenten" beschouw, zijn ook gewoon mensen die een normale baan hebben, en die met licht/geluid bezig zijn, omdat ze het LEUK vinden. Misschien dat jij mij een [u]drive-in show</u> kan noemen die met draaien een compleet salaris bij elkaar krijgt, maar ik ken ze niet.
              Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hier zijn al genoeg discussies over geweest, en dit zal ook het laatste zijn wat ik er hier over zeg.

Over die koppelingen Joost, inderdaad ze gaan er wel in, maar die speling is niet echt acceptabel vind je wel ?

Groeten Jeroen

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

[Okee, je hebt gelijk. Ik ga voortaan voor een avond 500 euro vragen. Dan weet ik zeker dat ik voortaan elke week lekker zelf kan gaan stappen, en dat de grote bedrijven zoals bv. Flashlight (ik noem een zijstraat) voortaan de bruiloftjes en fuifjes draaien die ik eerst deed. Uhuh...
                Foute redenering!

Zoals ik al paar keer hier heb aangehaald...
                Ook grotere bedrijven (waar mensen werken die dat voor de kost doen) zetten ook liever een discobar weg voor een trouwfeest of klein lokaal fuifje. Of nog liever wat losse verhuur!
                Waarom?
                Wel kruipt geen tijd en personeel in, waardoor de winstmarges op zoiets groter zijn!
                Zoveel te groter de productie, zoveel te lager de winstmarges!

Als jij dan onder de prijzen duikt van die mensen... ja, dan verhuren zij helemaal niks meer voor kleinere aangelegenheden, waardoor ze terugvallen op grotere producties waar de winstmarges lager liggen...
                Snap je nu het plaatje?

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• timescape
                  • Oct 2002
                  • 328

Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, hier zijn al genoeg discussies over geweest, en dit zal ook het laatste zijn wat ik er hier over zeg.

Groeten Jeroen
                  En nog een keer : Groeten Jeroen

Comment

• djcenter
                    • Aug 2003
                    • 78

LJ Djcenter en DJ Center zijn twee verschillende namen en
                    twee verschillende personen die in twee verschillende gemeentes wonen.
                    indien u reacties heeft doe die dan naar de juiste persoon
                    met de juiste naam (ps die staat altijd voor zijn post )

Zie je [?] pagina 1

ps wat de waarde betrefd van Lj Djcenter zijn post is dat die trussen
                    waarscheinlijk goedkoper zijn.
                    Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lol

Comment

• Joost van Ens
                      • Jan 2001
                      • 628

Nogmaals gewoon niet koppelen, En wat de speling betreft, Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor gebruikt en wat je er evt. inhangt. maar mooi en net is idd iets anders. gewoon bij 1 merk blijven dus.

Comment

• DidierB
                        • May 2003
                        • 337

iemand al van "alutruss" gehoord? Ook weer zo'n prolyte-variantje zo te zien. We hebben ooit eens (expliciet vermeld) prolyte X30D ingehuurd en dit "alutruss" syteem meegekregen. Wel leuk, sta je daar met zoiets... Of het mag/kan en wie het doet kan me eigenlijk geen barst schelen: ik hanteer liever als regel dat je nooit 2 verschillende types truss door elkaar gooit. Veel gemakkelijker te berekenen wat je ermee kan doen, en ook wel een ietwat veiliger gevoel. Als de boel ooit naar beneden dondert zal je wel geweten hebben of het kon of niet! Eigen schuld dikke bult.

De alutrusjes zijn trouwens mooi naar een andere job gegaan, waar enkel deze truss gebruikt werd. Dank u firma x voor het gerotzooi. Was nochtans ook een "professionele firma" (whatever that is denk ik dan).

Groeten,

Beghin Didier
                        Ampli bvba

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Hoi Didier,
                          1. bedoel je dat "alutruss" wel 1-op-1 op Prolyte zou passen?
                          2. met wat voor type is die "alutruss" het best vergelijkbaar als je naar de Prolyte-versies kijkt?
                          de X met 50x2mm hoofdbuizen of
                          de H met 48x3mm hoofbuizen?
                          3. En waren er bij die 'professionele' firma 'x' ook tabellen van die "alutruss" verkrijgbaar?
                          LOL, als je voor die truss moest betalen waren ze vast wel professioneel........

Eigenlijk passen deze vragen beter in het andere topic, maar ik kan het niet laten om ze toch even te stellen....

groeten
                          Rinus
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DidierB
                            • May 2003
                            • 337

wel Rinus, we hebben het even bekeken als die trusjes binnenkwamen, en de alutruss paste in de prolyte en omgekeerd, maar echt netjes zat de male coupler niet tegen de wand van de female in beide gevallen. Ik nam aan dat er zo wel wat ongewenste torsie zou ontstaan en besloot van ze niet te koppelen.

qua type kan ik niet echt zeggen, heb het niet echt gemeten. Maar leek wel hetzelfde als het stuk X30D waar ik het mee uittestte.

En van die tabellen: aangezien ik het zo al niet vertrouwde hebben we ze gebruikt op een locatie waar er over 9m span een backdrop, 2 sixbars en 1 set ACL inhing. Een slordige 150kg zonder eigengewicht max? Die tabellen zat ik dus niet echt mee in.

Aangezien we de trusjes wel effectief gebruikt hebben, hebben we er dus ook voor betaald. Maar het was wel een rotzooi van truck terug uitladen en trussen wisselen enz.

Groeten,

Beghin Didier
                            Ampli bvba

Comment

Working...