Vraag ivm "Safety's"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Hoi Pieter,
    FF snel:
    USE 150 KG betekende vroeger iets als een aanbevolen toelaatbare last...
    maar er stond ook op MAX 500 KG. En dat betekende breuklast. Tel uit je winst...
    Watersport-(?)'troep' uit Italie.
    Dus niks SWL of WLL, want daarin zit tenminste een factor 5.
    Dat bedrijf wat jij bedoeld begint vast met een S. Heb ik ooit ook twee man van op cursus gehad.. een ervan was binnen en half jaar vertrokken, de andere heeft wel wat marginale verbeteringen weten door te voeren.
    Kun je nagaan hoe erg het daar 10-15 geleden mee was.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Rinus,

Ik zal die watersport troep ook alleen voor mijn boot gebruiken, maar wilde gewoon even weten wat deze aanduiding precies inhield.
      Dat bedrijf wat ik bedoel begint zeker met een S. Ik heb gisteren nog even gekeken: staaldraadjes werden verlengd met van die gamma klemmen. Dus 2 staaldraden naast elkaar, met een dubbel stuk van 5 cm. en dan 2 klemmetjes er om heen.....
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

citaat:Geplaatst door par-av.nl

...staaldraadjes werden verlengd met van die gamma klemmen. Dus 2 staaldraden naast elkaar, met een dubbel stuk van 5 cm. en dan 2 klemmetjes er om heen.....
        Gamma klemmen... [?]
        weet je hoeveel producten de Gamma verkoopt? Graag iets meer beschrijving.... [:I]
        bedoel je U-boutklemmen, dan noem je ze zo [)]
        bedoel je Nicopress-klemmen, idem.[^]
        Het is wel belangrijk dat we weten waarover we het hebben.
        In het geval van U-bout-klemmen is de door jou beschreven situatie zo illegaal als de pest, maar dat wisten we al heel van die R-ommel-AI-riggers! [xx(][xx(][xx(]

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Ik bedoel dus die U bout klemmen. Ik noemde ze even gamma klemmen omdat ik ze meer geschikt vind voor huis tuin en keuken werkzaamheden.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• vic
            • Jun 2003
            • 93

Nog heel even over die carabieners. Ik weet nog niet erg veel over rigging maar ik probeer alles toch zo veillig mogelijk te doen.
            Dus voordat ik mijn carabieners het raam uitgooi hoe zien die carabieners er precies uit en welk merk zijn ze ??? en hoe kan je aan de carabiener zelf zien of ze goed zijn of niet

greetzz
            victor

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

probeer eens:

en je ziet er genoeg.
              overigens zijn de Nederlandse woorden karabijn-haak en musketon-haak synoniem als je naar bijbehorende plaatjes gaat zoeken.
              En Fransen hebben het over een 'mousqueton' waar de Engelsen het over een 'carabiner' (of nog korter ook wel 'crab')hebben.
              Maar bergsport-carabiners zijn toch wel heel andere dingen dan die honderiem-musketons, want dat is vaak pure r*mmel. Alléén bergsportmateriaal wordt niet getest op vermoeiingseigensachappen... en materiaal voor hijsen en ook veiligheids/reddings-materiaal moet voldoen aan de machinerichtlijn, en dus wel op vermoeiing worden onderzocht.
              Een goede = sterke = veilige oplossing is de (stalen) Quick-link.

Comment

• davinci
                • Sep 2003
                • 19

Dan een algemene tip mbt. steels (wat in 1 keer het probleem van het ontbreken hiervan oplost): Koop een tang waarmee je zelf op steels een zgn. taluritklem kan aanbrengen en knijp de ene kant vast met een lus door het daarvoor bedoelde oog op het armatuur. De andere kant door een karabiner met oog. Dan zit je nooit meer zonder en komt het ook niet voor dat er lampen uit de losse verhuur terug komen zonder safety.

[/quote]

duur grapje maar uiteindelijk wel weer voordeliger. tang kostte in die tijd 1200 gulden.....
                geluid is niet licht maar licht maakt soms wel geluid....

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

k heb nu eigenlijk ook wel een vraagje n.a.v. dat verhaal over parren aan een 4bar die aan truss hangt. Kun je niet gewoon 1 safety nemen, die lus de vervolgens door 2 parren en de truss vlak boven de 4bar (en bij de andere twee parren van de 4 bar t zelfde)?

Lijkt me besparend en snel...

Kan natuurlijk dat k iets onmogelijks of onwettelijks op zit te schrijven, maar enorme riggingprojecten vallen niet onder mijn kennisvelden.

Comment

• Joost van Ens
                    • Jan 2001
                    • 628

Gaat heel moeilijk worden met het stellen van je parren. OF je hebt heel lange safety's nodig. Beter en minstens net zo snel. 2 korte safety's door je middelste 2 parren en om de balk, en 2 lange safety's om je buitenste 2 parren de balk en de truss. Kun je de eerste twee altijd gewoon laten zitten.

groeten

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Dank u voor de reactie!

k Zal het in m'n achterhoofd houden...

Comment

Working...