Hoe oud is je materiaal?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans c.
    • Aug 2003
    • 23

Hey Olaf

Vervangen jullie je trussen om de twee jaar? Is dat niet snel? Of zien ze zo hard af? Hoe bepaal je dat ze aan vervanging toe zijn?

Toch maar beter voorkomen dan genezen hè!

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Het zal zo zijn als bij sommige transportbedrijven: eigenwijs proberen Iveco-busjes blijven kopen als je weet dat je kwa intensiteit van het werk allang aan Scania's of Mercedessen toe bent.
      Koop te licht materiaal en de afschrijving gaat ermee aan de haal!
      In mijn Flashlight-periode zijn we gestopt met het kopen van Astralite.... dat moest in de 'droge verhuur' binnen 1 jaar worden afgeschreven! De koppelingen waren te slecht voor woorden.
      De opvolger was toen Slick Litebeam, maar ook die bleek te licht (te dunwandig), de opvolger daarvan werd Prolyte H30D.
      Ik heb destijds een onderzoek gedaan naar de vermoeiing van aluminium truss (Slick Minibeam) in de intensieve verhuur: na 10 jaar zou die technisch aan zijn eind kunnen zijn.
      Iedereen die al na 2 of 3 jaar zijn truss weg (moet) doen heeft verkeerd geinvesteerd, want de belasting staat dergelijke afschrijvingen niet toe op dit soort materiaal (- of draait zijn klanten een poot uit?)
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat:Vervangen jullie je trussen om de twee jaar? Is dat niet snel? Of zien ze zo hard af? Hoe bepaal je dat ze aan vervanging toe zijn?
        Nou..das heel simpel...wij doen erg veel beurzen...en trussen hebben de nare eigenschap om op een gegeven moment smerig te worden...Een typische aluminium eigenschap...Er zijn klanten die dat niet accepteren...En na die tijd 2/3 jaar, heb je je truss toch terug verdiend...Daarbij komt, als je met standbouwers werkt, waar je truss alleen hoeft af te geven en hun bouwen zelf...dat trussen regelmatig krom, cq getrodeerd terug komen...Wat doet ons de eigenschap van opgerekt metaal leren, het wordt zwakker, dus in deze vorm onveilig...

citaat:Het zal zo zijn als bij sommige transportbedrijven: eigenwijs proberen Iveco-busjes blijven kopen als je weet dat je kwa intensiteit van het werk allang aan Scania's of Mercedessen toe bent.
        Sorry, dit vind ik een erg slechte vergelijking...Als verschillende chauffeurs op 1 auto hebt, dan maakt het niet uit of er Iveco, Scania, Volvo, Mercedes of whatever opstaat...De kans is namelijk rijkelijk aanwezig dat er 1 of 2 erg slechte chauffeurs tussen zitten, in mijn ogen "amateur chauffers" die wel willen maar het gevoel niet hebben...Dan blijft er weinig over van een auto...en maakt het niet uit of er een groot of een klein merk opstaat...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• vic
          • Jun 2003
          • 93

Ik heb nog een hele oude lichtcomputer staan. Dit is niet echt bepaald een computer die je even neerzet dat kreng is ruezachtig groot je kan het niet op een tafel neer zetten want dan kom je niet meer bij de bovenste schuiven. Verder lijkt het kwa omvang en gewicht meer op een koelkast dan op een lichtcomputer. Het is alleen jammer dat we de dimmers niet meer hebben dan zou ik nog een keer kunnne kijken of dat kreng nog werkt ik geloof dat het van strand is
          Verder hebben we ook nog een van de eerste par modelle staan maar die gebruikenn we ook niet meer niet te vertrouwen gevaarlijk

greetzzz
          vic

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Wat er hier eigenlijk bedoeld wordt, dat is: schrijf je oud materiaal af, wordt het uiteindelijk leuk voor een museum, kan je niet beter gaten in je truss zagen dan het weer door te verkopen...
            althans, dat leek mij de insteek!

Gebabbel over ouwe audio zooi, geinig...maar achetrhaald en LVT, zoals de meesten ook doen, gelukkig

Maar schijf jhe je trussjes ook af?
            Wat Olaf ook al aangeeft: truss dcie je gebruikt om stands mee te bouwen moet glimmen als een hondepik in de maneschijn!
            als daar een flinke kras op zit dan wordt het R&R truss...gaat ie dus niet meer in stands...

Hoe ga je om met een truss die flink overbelast is geweest?
            ga je die wegmikken? of gaat ie fijn de handel in...
            onder het mooto: als j dit trussje gebruikt voor 6m op 2 statieven zal ie het niet zo benauwd krijgen...

Volgens mij is dat waar het hier oorspronkelijk over zou gaan...maar als ik naast het potje sta te piesen dan hoor ik het graag

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ik werk nog met 2 versterkers uit de 70'er/80'er jaren (Duran PA2400 en een Technics-versterker), bij de Technicsversterker heb ik overigens ook nog een bijpassende radio en stereo(!*)cassettedeck.
              *! Was geloof ik voor die tijd niet gebruikelijk. K zal nog eens de handleiding doorlezen.

Verder heb ik een reserve CD-speler die stamt uit '92 of zo en een behoorlijk oude aanhanger om me drive-in mee te vervoeren.

Mzzl,
              Jurjen

Comment

• RDH
                • Aug 2001
                • 298

wij hebben nog 2 W-bins uit 1979 in gebruik (zijn overigens nog in perfecte staat), verder nog wat 2e hands eindtrappen...maar allemaal nog in veilige staat, dus waarom niet dan he?

groeten,

Remco

Comment

• Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

Mijn materiaal heeft te kampen met een ouwe eigenaar.
                  't kreng is van 1963,weegt een ***s vermogen, rookt en zuipt als een ketter, maakt vreemde geluiden.Laat te pas en te onpas lucht ontsnappen. Maar eenmaal op gang is ie niet meer te stoppen, gaat hopelijk nog wel een poosje mee want zo'n ding leasen kost ook klauwen met geld.
                  Ik doe niet aan bijgeloof.
                  Dat brengt ongeluk.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Bij ons staat in de loods nog een zelfgebouwde mengtafel van pakweg 30 jaar geleden, echt oud dus! En het grappige is dat er op dit moment wat onderdelen uitgesloopt zijn, en in een recente mackie gezet: gewoonweg omdat ze beter waren! Bewijst maar weer eens dat oud niet per se slecht is. Okee: het zelf gedecoupeerzaagde blad met uitsparingen voor de schuiven ziet er misschien niet zo strak uit als tegenwoordig maar toch, je moet ergens beginnen hee! Dan hebben we ook nog wat lampen liggen die echt uit de 2e wereldoorlog komen volgens mij, zal eens navragen hoe en wat (er nog werkt )

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

ik heb nog een van de eerste dimming packs liggen kollosale dingen hoor

greet's ljanton

Comment

• vic
                        • Jun 2003
                        • 93

he ljanton ik heb nog wel een oude lichtcomputer voor je staan []

greetzzz
                        vic

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

hahaha
                          dat is heel lief van je maar ik denk niet dat ik er veel mee kan aanvangen , ik hou mijn dimmingpacksekes nog effe bij om aan over een paar jaar aan 1 of ander museum te geven van eletriciteit of licht

greet's ljanton

Comment

Working...