Hoe oud is je materiaal?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Hoe oud is je materiaal?

En dan bedoel ik niet de muziek uit de jaren 70 of 80, maar misschien wel statieven, takels, genie-towers, of misschien zelfs staalkabels of harpsluitingen... Bij ons slijt het allemaal niet zo hard, maar ooit gaan dingen een eigen leven leiden en dan wordt het ook echt
    lijden!
    het record dat ik tot nu toe vond, was bij een groot licht-verhuurbedrijf uit het midden des lands [8D] waar ik een harpsluiting vond die geheel voldeed aan de beschrijvingen uit normen van 1956! Bijna net zo oud als ikzelf....
    maar wie heeft er nog een z/w TV van 40 jaar oud, een auto van die leeftijd, een dito koelkast, zijn tafels en stoelen en de radio?
    en wie werkt er nog met een computer uit 1960?
    wie draait er nog met 78 toeren platen.....
    kortom wie werkt met oude / verouderde apparatuur zonder het te weten....
    volgens de Europese productaansprakelijkheid kun je een fabrikant nog tot 10 jaar na de laatste prodyuctiedatum aansprakelijk stellen, maar daarna is het echt en volledige allemaal helemaal je eigen probleem!
    Weten we wel hoe oud onze spullen zijn? 2e 3e of 4e hands materiaal komt vaak genoeg voor!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Haha... LOL

Het enige wat ik nog dagelijks gebruik voor m'n optredens, en dan letterlijk vóór m'n optredens is een electrisch apparaat van ca 23 jaar oud. Namelijk m'n föhn !!! [)][)][)]

De rest van de (rand)apparatuur is niet ouder dan 3 jaar!
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

John, ben je zeker dat het geen Fohnn is

Ik heb nog 2 Fane Kastjes ( zelfbouw ) uit 1970 , met een studio 15B erin en één of ander raar hoortje van RCF

Ze staan nu bij ons in de buurt in een stinkend oud bruingerookt cafeetje, waar het bier belangrijker is dan de klank
      Mààr ze doen het nog, het kleur is veranderd in nicotinebruin

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj Q-bone
        • Sep 2001
        • 171

Ik heb hier nog een versterker MC-Kenzie 2x600 watt @ 4 ohm. Maar wel 16 jaar oud

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Inkel versterkers, Oud-hout setje, Dateq dimmers. Het spul is wel oud, maar niet onveilig naar mijn weten. Dimmers zijn laatst helemaal nagekeken, versterkers een tijdje geleden nog. Zolang je netjes met je spullen omgaat, en regelmatig onderhoud pleegt, kan dit soort apparatuur nog jaren mee.
          U x I = Boem.

Comment

• Hans c.
            • Aug 2003
            • 23

hey Q-bone

Die versterkers waren inderdaad wel leuke toestellen.
            Ik heb er zelf nog 2 gehad. (een Q-max 600 en een 1200)
            Nooit problemen mee gehad.

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

kasten van onze wbins zijn al heel oud. kweet zelfs niet hoe oud De woofer is nieuw.
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

effe zien hoor,
                een versterker BOSE 1801 de vroegste serrie dus weegt ruim 35 Kg.
                mengpaneel van 25 jaar oud en nog twee draaitafels ook 25 jaar oud.
                oude versterker ook 25 jaar oud oude boxen ook 25 jaar oud
                maar gelukkig gebruik ik dit bijna nooit alleen op van die ram feesten.
                want ze hadden in die tijd nog nooit gehoord van licht spul

groetjes
                bas
                groetjes,
                Bas

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:harpsluiting vond die geheel voldeed aan de beschrijvingen uit normen van 1956! Bijna net zo oud als ikzelf....
                  maar wie heeft er nog een z/w TV van 40 jaar oud, een auto van die leeftijd, een dito koelkast, zijn tafels en stoelen en de radio?
                  Het oudste apparaat wat bij ons binnen staat, is van +/- 1920....de voorloper van de juke-box...is een verzamelings ding....net als het halve museum....van oude (auto)radio's, pick-up-jes, Dynacord band galmpjes, gigant enz...is een hobby van de baas...

De rest wordt met regelmaat vervangen, vooral de trussen..die roeleren met de 2/3 jaar...

Onze grote geluidsset is nu 4 jaar...maar dat zie je er niet aan af..
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

oude muziekinstrumenten gelden waarschijnlijk niet he?

(een van de blazers gebruikt live een sax van de jaren dertig bijvoorbeeld. Ik heb veel spullen uit de jaren zeventig in gebruik zoals effectapparaten en een rhodespiano enzo) [^]
                    lekker belangrijk!

Comment

• MatthiasB
                      • May 2003
                      • 674

een stok oude tascam model 5b van het jaar 1978 en 2 jbl's 4560 hoe oud die juist zijn weet ik niet, ook nog een oud akg c414 de oude EB versie ik denk zelfs de eerste serie van de 414 modellen en als laatste nog een denon dn 2000 f mk2
                      NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Mr Dj
                        • Jan 2002
                        • 836

Ik heb hier nog 2x Renkus Heinz P1500 staan, uit 1987 en 1988. Elco's zijn een keer vervangen, en vandaag hield 1 ledje het voor gezien. Verder pompen ze nog errug lekker door op de bassen hoor [^]
                        Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• jerre
                          • Jun 2003
                          • 286

lol, ik heb toch nog 'n tv staan staan met buizen, 'k denk toch ook al ettelijke jaren oud (is zelfs nog van m'n pa's studententijd) en still going (wel zwart/wit). Zelfs met 6 posten (jawel). Alleen jammer dat die beeldbuis vrij hard naar de maan is, 't geeft nog iets, maar 't is eerder 'n hebbedingetje. Verder onlangs nog 'n pick-up met (wauw) ingebouwde versterker vastgehad ... met buizen tiens. 't dnig gaf helaas 'n grandioze kortsluiting toen 'k 't instak, helaas.

Voor de rest. 'k snap 't soms niet dat sommige firma's hun trussen 2e hand van de baan doen. Dit zijn jammer genoeg geen hebbedingetjes (kromgeslagen, pinnen uitgesleten, ....)
                          't zijn wel 'n hoop buize bij elkaar, maar niet de buizen waar 'k voor ga! Voor de rest denk 'k dat 't geen kwaad kan als je als 12 jarige puber ofzo, 'n stel boxen cado krijgt uit de jare stillekens. Kan altijd leuk zijn om ergens 'n passie te kweken, maar voor prof gebruik ... euhmm ... tja ...

greets J
                          nu gij en dan ikke weer

Comment

• RL sound
                            • Jan 2003
                            • 156

Heb een versterker van EV gehad uit 1976 (weet niet meer precies welke, maar die was onwijs gaaf en ook niet te tillen.) helaas weg moeten doen, was te ver stuk om er nog iets aan te kunnen doen.
                            Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Ik heb nog een Dateq HP-300 versterker uit 1981 staan welke ik tot dit jaar maart nog heel vaak heb gebruikt omdat het gewoon heerlijke versterkers waren en het was mijn eeerste versterker die ik gekocht/gekregen heb In maart zijn allebei de kanalen opgeblazen en dat doet wel een beetje pijn

Comment

Working...