Trussen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lucasbak
    • May 2003
    • 28

Trussen

Er wordt erg veel geschreven over trussen, certificaten, TUV, veiligheid, welke truss, waarvoor, daar kom je nooit overuit gepraat. Ik ben van mening dat er geen slechte merken zijn, het is net als bij auto's, wil ik een mercedes,opel of fiat rijden. Elke auto heeft zo zijn mogelijkheden, dit is ook zo bij trussen. Als we uitgaan van Prolyte dan is dat in Nederland de Mercedes, gaan we buiten Nederland zijn er verschillende trussen, merken en fabrikanten die vele malen groter zijn en grotere projecten hebben gerealiseerd dan Prolyte.
    Dan wordt je mercedes ineens een Opeltje. Ik gebruik Prolyte klaptrussen en ground support naar grote tevredenheid, maar ik gebruik ook Stagetools ook naar grote tevredenheid. Stagetools werd vroeger verkocht onder een andere naam Ultralite.

Harasco producent van stagetools maakt nu ruim 13 jaar trussen, leverd door heel de wereld en aan gerenomeerde bedrijven.
    Vervelend is dat de naam nu weer veranderd is in GLOBALTRUSS, vanwege het feit dat de merknaam in Duitsland al geregisteerd was. Ook dit bedrijf heeft zeker zijn sporen verdiend in trussenland.
    Verder zijn deze ondernemers zo slim geweest om verder te kijken dan andere fabrikanten en hebben vanwege de personeels en productiekosten een flink deel verplaatst naar China.

We moeten dan toch wel vast stellen dat na de introductie en de aanmerkelijk lagere prijs van Globaltruss, alle Nederlandse fabrikanten zijn gaan stunten met prijzen of op de markt zijn gekomen met een goedkopere versie. Een goedkopere versie zal ook minder goed zijn en beperkingen hebben, maar daarom wordt het nog geen slechte truss.

Over trussen er is erg veel over geschreven voornamelijk door Rinus Bakker, veel artikelen vindt je op de website van Zichtlijnen en VPT.

Ik ben wat dichter betrokken bij het merk GLOBALtruss, zoals Rinus Bakker wat dichter betrokken is bij het merk Prolyte. De vraag is dan hoe objectief blijf en kijk je dan naar andere merken?

Prolyte is een A-merk, maar er zijn zeker verschillende andere merken die voor heel veel toepassingen een veilige en betrouwbare oplossing bieden. Zoals er ook merken zijn die een betere oplossing zijn als prolyte.

Ik hoop dat ik met dit verhaal een bijdrage heb kunnen leveren aan dit forum.

Lucas Bakker
    SEL. Faciliteitenverhuur

LB
    LB
  • splash
    • Aug 2002
    • 342

Toevallig familie van Rinus??

..:: c:/del*.mp3 ::..

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Hallo Lucas,
      citaat:
      1. Ik ben wat dichter betrokken bij het merk GLOBALtruss, zoals Rinus Bakker wat dichter betrokken is bij het merk Prolyte.
      2. De vraag is dan hoe objectief blijf en kijk je dan naar andere merken?
      1. Ik ken jouw betrokkenheid niet bij een of ander merk, maar maak wel bezwaar tegen de suggestie van enige vorm van betrokkenheid van mij bij Prolyte. Ik ben daar niet voor niks al dik twee-en-een-half jaar weg!
      En in de loop van de afgelopen 20 jaren ben ik bij tenminste 3 trussenboeren in binnen- (Prolyte) en buitenland (Slick & Tomcat) betrokken geweest als intern of extern ontwerper of adviseur. En van vele anderen heb ik heel wat (inside-) informatie en rechtstreekse kennis van de producten en productie- en ontwerpmethoden, het materiaalgebruik, de berekeningen en ook website- en folderinformatie.
      Dat laatste is gewoon een kwestie van vergelijkend (waren-)onderzoek. Van die kennis gooi ik af en toe wat hier het forum op.

2. Wie bij mij aanklopt voor een klus kan een offerte krijgen en dat geheel gebaseerd op mijn visie, kennis en ervaring. En die is echt op meer dan alleen een paar Prolyte-jaren gebaseerd, en wel geheel onafhankelijk en wel volledig objectief.
      En de oorzaak van het feit dat Prolyte als merk al gauw genoemd wordt in dit forum heb je zelf ook al aangegeven. Binnen Nederland is het zeker het absolute topmerk - al zullen de conculega's van ze dat niet graag horen, maar ook daarbuiten behoren ze nog steeds tot de wereldtop, en zullen ze alleen Thomas, Tomcat, TotalFab/Slick voor moeten laten gaan.

Kortom ik heb niks te verkopen dan kennis. (Maar ik ben wel door meerdere fabrikanten benaderd om hun producten te gaan voeren, en weet gelijk dat ik dan niet meer onafhankelijk kan zijn).
      En als meneer Lada aan mij komt vragen om een promopraatje te schrijven waarbij ik - tegen riante betaling, maar ook tegen mijn eigen weten in -, moet gaan beweren dat zijn auto's net zo goed zijn als Mercedessen.... jammer dan. Zo steek ik niet in elkaar!

En ik hoop ook even duidelijk te maken dat jouw suggestie over mijn vermeende betrokkenheid bij Prolyte geheel onterecht is.
      Of krijg ik straks nu ook te horen dat ik betrokken ben bij Verlinde of CM?
      Of bij Certex of bij Roodenberg? Of bij Spanset of Lift-All? Of bij Toprek of Frontline?

Met vriendelijke groeten
      Rinus Bakker

Rhino Rigs BV
      advies, ontwerp, inspectie, training en opleiding in rigging.

PS: Ik heb je bijna een jaar geleden (gratis en voor niks!) gewezen op een paar fouten op de SEL website. Ze staan er nog steeds op, net zoals een hele serie andere grotere en kleinere missers.
      Dat doe ik overigens bij veel meer sites waar ik op 'verdwaald' raak, en het onderwerp is rigging. De een doet er wat mee, de ander kennelijk niet.

Hisselökke!!!!!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

citaat: Ik hoop dat ik met dit verhaal een bijdrage heb kunnen leveren aan dit forum.

Lucas Bakker
        SEL. Faciliteitenverhuur
        Wat wil je nu eigenlijk helemaal duidelijk maken met je verhaal ?
        Dat er naast merk A ook nog een merk B bestaat ?
        Goh, da's nieuws !

De adviezen die Rinus geeft, gaan over trussing in het algemeen en niet specifiek over Prolyte !

Slechte binnenkomer voor een 1e posting....

GGGGRRRRR....

Life is what you make it

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Ach, Als onze Lucas zich net zo pro-actief en merk onafhankelijk weet op te stellen als Rinus sinds hij hij actief is hier op het forum dan hebben we er een expert bij, anders weten we nu in ieder geval wie stagetools truss levert.
          Verkoop jij alleen die truss of werk je er ook mee lucas?

>>>>toonaangevend<<<<

Comment

• Lucasbak
            • May 2003
            • 28

Ik heb wel wat los gemaakt met mijn verhaal ik wil graag nog even regaren op de diverse reacties.

Het is niet mijn bedoeling om iemand als Rinus Bakker af te zeiken en Nee hij is geen familie van mij. Ik ken Rinus Bakker toch al enige jaren en hij mij. Als er iemand in Nederland aan de wieg heeft gestaan van Rigging dan is het Rinus Bakker. Zijn kennis en intregiteit staan ook bij mij hoog in aanzien en het spijt me als dit verkeerd is overgekomen.

Wat ik bedoel met het vorige schrijven is dat als men eenmaal een merk heeft gekozen me niet zo snel meer overschakeld naar een ander merk. Het valt mij wel op dat als er gekozen is voor een merk, andere merken zijn ineens niet goed of veilig.En natuurlijk is iedereen vrij om te kiezen we zijn in een vrij land. Ik had ook een ander merk of naam kunnen gebruiken, maar in dit geval was het Rinus Bakker & Prolyte.

Toen stagetools op de markt kwam werden er ook verhalen rond gestrooid, die nergens op gestaaft waren. En als je dan gekozen hebt voor een merk en daar goede ervaringen mee hebt irritteerd dat.
            Ik heb niet gezegd dat dat ik een exper ben of dat ik merk onafhakelijk ben, ik heb mijn vak geleerd door er in op te groeien en heb wel meer dan 25 jaar werkervaring.

SEL Faciliteitenverhuur maakt ook gebruik van Prolyte klaptrus 70 delen en 6 towers van 12 meter en naar zeer grote tevredenheid. Voor de kleinere opdrachten gebruik ik ultralite / stagetools hier heb ik ook ruim 500 meter van op stock en ook dit naar grote tevredenheid. De keuze van truss hangt af van de productie of locatie, dit wordt bij ons per keer bekeken.

Dat de naam Stagetools / Ultralite / Globaltruss niet zo bekend is komt omdat Harasco toeleverancier is van veel bedrijven in binnen en buitenland en deze bedrijven dit verkopen onder hun eigen merknaam.

Er komen zoveel half fabrikaten uit bijvoorbeeld China, die in elkaar gezet worden in Europa, waar we niet van op de hoogte zijn en dus ook geen commentaar op kunnen geven.

Ik ben 46 jaar en leer nog elke dag, mijn werk is mijn hobby en ben er niet op uit om iemand af te zeiken en zeker iemand die ik nog nooit gezien of gesproken heb.

Bezig

LB
            LB

Comment

• JBL-QSC-DBX
              • Apr 2003
              • 381

Hallo,

even vraagje aan Rinus,
              citaat: En ik hoop ook even duidelijk te maken dat jouw suggestie over mijn vermeende betrokkenheid bij Prolyte geheel onterecht is.
              Of krijg ik straks nu ook te horen dat ik betrokken ben bij Verlinde of CM?
              Of bij Certex of bij Roodenberg? Of bij Spanset of Lift-All? Of bij Toprek of Frontline?
              Ik zeg niet dat je erbij betrokken bent, gewoon een vraagje ter informatie:
              Wat doe je bij Toprek? adviseren of werk je daar (voor) of waarom heb je die naam genoemd?
              De reden van mijn vraag is omdat wij ons huurmateriaal betrekken bij het verhuurbedrijf naast Toprek, ik weet eigenlijk niet of deze bedrijven aan elkaar verbonden zijn... (Lijkt me wel als je in hetzelfde pand zit.)

Groeten, Joris Martens

Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)
              Timescape.nl

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

citaat: Wat doe je bij Toprek?
                Ik doe niks bij Toprek. Diter is een rigger (die ooit jaaaaaren geleden bij mij een rigging-cursus heeft gevolgd) met een eigen rigging-bedrijf.
                En hij is een collega die ook actief is in de ARGH! (De Association of Riggers and Grounders in Holland).
                Puur toeval dat zijn naam viel. En heel af en toe doe ik wat advieswerk voor hem.
                En dat hij bij Relight in 1 pand zit is niet mijn probleem - ze groeien allebei uit hun jas had ik begrepen. Overigens is Jan Simons van Relight ook lid van de ARGH! Wil je weten hoe het verder zit tussen Toprek en Relight, dan kun je ze dat toch zelf vragen!

Hisselökke!!!!!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

citaat:
                  Wat ik bedoel met het vorige schrijven is dat als men eenmaal een merk heeft gekozen me niet zo snel meer overschakeld naar een ander merk. Het valt mij wel op dat als er gekozen is voor een merk, andere merken zijn ineens niet goed of veilig.
                  Hoi Lucas,
                  het verduidelijkt wel iets, maar ook het hierbovenstaande klopt toch niet echt.
                  Als ik moest kiezen - en mijn keuze is altijd eerst Kwaliteit, Veiligheid en Duurzaamheid, dan koos ik voor de meeste trussproducten toch Slick!
                  Maar zeker ook weer niet alles ervan. En de service van Slick Ssytems was ook altijd rampzalig tot nihil. Dat je zelfs met een kwalitatief hoogwaardig product toch naar de klote kunt gaan heeft Slick ook wel bewezen. R&D, service, klantvriendelijkheid en levertijden horen er ook bij.
                  Dus jouw stelling - voorzover hij naar mij verwijst - klopt echt niet.

Feit blijft dat binnen de Nederlandse markt - en op dit forum -Prolyte DE Referentie is, en dat ik dat ook kan ondersteunen (maar ook een heeeeeeeele berg kritiek kan hebben op een aantal van hun producten.) Eurotruss is een nette tweede. De rest zijn volledige copy-cats, die echt 'fuck all' aan onderzoek en ontwikkeling doen.

Als je iets wilt vergelijken op basis van de door mij hierboven genoemde criteria, dan is Prolyte echt wel heel wat meer dan 'éénoog in het land de blinden'.
                  Vertel mij maar waar ik van andere merken heb verteld dat ze niet goed of niet veilig waren. Ik kaart het gebrek aan van geen eigen R&D, voluit jatwerk, onduidelijke info, slordige of foute berekeningswijzen en slechte of geen belastingstabellen enzovoorts. Als je van een truss niet opkrijgt wat er aan mag/kan, dan weet je dus ook niet of er iets veilig kan. Dat is dan niet goed, en dat kun je dat er in elk geval wel van zeggen. Alleen te gebruiken als decormateriaal!
                  Ik weet echt van veel meer bedrijven een hele berg shit, en die komen echt niet in dit forum als daar niet nadrukkelijk aanleiding voor is.
                  Maar van een boef mag ik zeggen dat ie wat heeft gestolen, alleen is de typisch Nederlandse praktijk van het noemen van alleen de initialen bij de verdachte/veroordeelde een vorm van politiek correcte slapte die mij niet aanspreekt. Man en paard!

'Beter goed gejat dan slecht bedacht, en dan goedkoper op de markt gebracht' is voor mij een half-mafiose praktijk. Misdaad hebben we hier al genoeg.
                  Als het alleen maar om de lage kostprijs (!en dus de lonen!) gaat, staan alle - goed opgeleide - Hollanders heel gauw op straat.
                  Dan moeten we met zijn allen echt gaan vrezen,
                  voor een gigantiese hoeveelheid illegalen of de Chinezen!

Hisselökke!!!!!

Comment

Working...