citaat:
1)... lasnaden waren niet gescheurd, bleek gewoon dat de lasnaad niet volledig gelegd was = dus wel degelijk constructiefout !!!
2) ... Achteraf bleek dat er dus nog een ander koppelstuk(die toen niet gebruikt is) niet fatsoenlijk gelast te zijn...
3) ... De vraag die ik mij dan stel is 'hoe komen die dingen in ***snaam door de keuring'???
1)... lasnaden waren niet gescheurd, bleek gewoon dat de lasnaad niet volledig gelegd was = dus wel degelijk constructiefout !!!
2) ... Achteraf bleek dat er dus nog een ander koppelstuk(die toen niet gebruikt is) niet fatsoenlijk gelast te zijn...
3) ... De vraag die ik mij dan stel is 'hoe komen die dingen in ***snaam door de keuring'???
...En dat tot twee keer toe? Hoe oud waren die hoekstukken? Ik weet dat een jaar of 5 geleden de productie in een grote puinhoop aan het veranderen was waar er haast meer foute dan goede delen de fabriek verlieten, maar dacht dat het sinds 1999 weer een heel stuk verbeterd is. Ik ben zeer benieuwd hoe oud die 016-s waren, en welke lasser ze gemaakt en gecontoleerd heeft (staat op de stickers!)
...en daarin zit dan ook weer het probleem: de lassers controleren hun eigen werk en voor de rest worden er alleen steekproeven genomen, met pakweg 1-2% van de geproduceerde delen.
Let's break things better

Soooooorry hoor, 
Comment