Spiegelbollen ophanging?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

citaat:Geplaatst door Joost van Ens

Ik heb ze nog niet in mijn handen gehad of van dichtbij gezien, maar volgens het highlite boek, zijn er momenteel spiegelbollen en motoren met beide 2 ogen. 1 dus voor de safety.
    Ja, k zie ze ook, maar of het zinnig is weet ik niet. Als de as breekt, zal het safety-oog mee gaan naar beneden en als de bol in 2en breekt, zal het breukvlak cker ook over de safety lopen, dus...
    Conclusie: spiegelbollen blijven gewoon lastig om goed te zekeren!

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

waarom zou het zo lastig zijn om een speigelbol te saven. las gewoon een ring die in diameter kleiner is als de diamter van de spiegelbol. Las hier de nodige ogen aan zodat de ring in evenwicht is wanneer deze hieraan opgehangen wordt.

wanneer de spiegelbol ophangt bevestig je de ring vlak onder de bol en bevestig je hem aan bovenligende trussen enz..

Rekening houdend met het feit dat die ring en die ogen de last van de bol kunnen dragen uiteraard.

Zo een oplossing heb ik toch al meerdere keren gezien.
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Hoi Ronny,

Kun je wel lezen? [:I]
        Als je bijna 18 bent dan moet dat toch wel... tenslotte kun je ook al schrijven...
        Lees dus eerst eens wat terug in dit topic, voordat we weer helemaal opnieuw gaan beginnen [|)]!

<div align="right">Als je eenmaal 18 bent heb je daar geen tijd meer voor, dan wil je toch alleen maar...........
        </div id="right">[]
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Madmike
          • Jul 2003
          • 70

ik ben er op gaan letten dankzij dit forumpje:
          situatie peppermill heerlen: mij is opgevallen dat de GROTE (meer dan 1 meter) spiegelbol in deze discotheek idd is voorzien van een iets kleinere ring net onder t midden van de bol, ik moest er echt naar zoeken man, mar hij was er, ik zie niet in waarom zo een kleine aanpassing met zo een groot veiligheidsgehalte ontzien moet worden. je ziet t amper, maar ik voel me veiliger als ik eronder sta!

dat balletje wil ik niet koppen!
          leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Hallo Madmike,
            heb je er ook foto's van?
            Dat kan de resterende "ongelovigen" onder ons misschien overtuigen.
            Want de al eerder geplaatste foto's van oa axs waren kennelijk nog niet voldoende.
            Hoe meer bewijs hoe beter, en vooral dat het echt wel vaker wordt toegepast.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

citaat:Geplaatst door Madmike

ik ben er op gaan letten dankzij dit forumpje:
              situatie peppermill heerlen: mij is opgevallen dat de GROTE (meer dan 1 meter) spiegelbol in deze discotheek idd is voorzien van een iets kleinere ring net onder t midden van de bol, ik moest er echt naar zoeken man, mar hij was er, ik zie niet in waarom zo een kleine aanpassing met zo een groot veiligheidsgehalte ontzien moet worden. je ziet t amper, maar ik voel me veiliger als ik eronder sta!

dat balletje wil ik niet koppen!
              Owhja joh ??

Hoe lang is dat geleden dan ? ik heb namelijk de hele zomer licht staan doen in de grote zaal van de peppermill en ben er 2 weken geleden nog es wezen stappen maar de spiegelbollen zijn nu weg

en van de zomer hingen er alleen maar kleine (zonder safety ring..)

Dus mag je me es vertellen wanneer je dat gezien hebt.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

ja rinus ik kan zeker lezen. ik weet ook wel dat ik misschien wat wijsneuserig[)] overkwam met mijn reactie, maar ik heb zo een oplossing al een meerdere keren geizen wanneer er grote speigelbollen werden opgehangen. Ik zie geen betere oplossing in, maarja ben ook maar een geluidsboerke[^].
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Ik kwam dit toevallig tegen op de site van Produktion Partner in Duitsland, het bericht gaat over een spiegelbol-ongeluk in december 2002:

Während einer Veranstaltung im Capitol Entertainment Center in Offenbach/M. stürzte im Dezember letzten Jahres eine Spiegelkugel (Discokugel) in den Zuschauerraum, wobei zwei Personen schwere Verletzungen erlitten.
                  Unfallursache waren nach bisherigen Erkenntnissen die fehlende Befestigung des Motors an einer Beleuchtungsbrücke und die Überlastung der Aufhängung am Motor durch den Betrieb einer zu schweren Kugel.
                  Außerdem fehlte eine zusätzliche Sicherheitseinrichtung gegen das Herabfallen (z.B. Fangnetz).

Aus diesem Anlass weist das Staatliche Amt für Arbeitsschutz und Sicherheitstechnik (Frankfurt a.M.) ausdrücklich darauf hin, dass derartige Einrichtungen vor der ersten Inbetriebnahme, nach einer wesentlichen Änderung sowie grundsätzlich alle vier Jahre durch Sachverständige zu prüfen sind.
                  Zusätzlich sind jährlich Prüfungen durch Sachverständige erforderlich.
                  Ungeachtet dieser Verpflichtungen werden alle Betreiber aufgefordert, den sicheren Betrieb ihrer Discokugeln zu überprüfen und Kugel und Motor aufeinander abzustimmen.

valt weinig aan toe te voegen.

Comment

Working...