aangezien er nogal wat vreemdsoortige "truss" op de markt geweest is in de loop der jaren, zou ik willen vragen of er mensen zijn die (nog) werken met vakwerkliggertjes (je weetwel met diagonalen en rechte stijlen tussen de hoofdbuizen) waarvan de hoofdbuizen niet bestaan uit ronde buis? (bijvoorbeeld stalen hoeklijn, vierkante of rechthoekige kokers in plats van rond enz enz)
Is het iemand bekend of er nog stalen trussjes worden gebruikt? (En dan bedoel ik niet die megatent-profielen van bedrijven als Stageco!)
Zijn we allemaal (al) op aluminium overgeschakeld?
En altijd 48-50mm hoofdbuizen of ook nog decotruss met 25-30mm buizen?
En heeft iedereen een belastbaarheidstabel van zijn draagconstructies?
bvd (= ook "buitenvroegdonker"!, maar ik bedoel: bijvoorbaatdank)
rinus bakker
Voorbeeld:
"Structura" een heel licht Italiaans "design" vakwerkdriehoekje met ~16mm buizen en 5mm stijlen, en angelaste lipjes aan de binnenzijde van de hoofdbuizen voor een M8 boutje.
Ik moest daar ooit mee toeren voor een parfum-promo-showtje in van die (te) dure hotels.
Na pakweg 10 shows kan je ook 20% van die meuk weggooien. 1 x monteren en nooit meer aanraken is toch het beste recept voor dat merk.
Maar misschien zijn er soortgelijke ervaringen met andere merken/producten.
Bijgewerkt door - rinus bakker op 04/10/2002 09:46:24
Is het iemand bekend of er nog stalen trussjes worden gebruikt? (En dan bedoel ik niet die megatent-profielen van bedrijven als Stageco!)
Zijn we allemaal (al) op aluminium overgeschakeld?
En altijd 48-50mm hoofdbuizen of ook nog decotruss met 25-30mm buizen?
En heeft iedereen een belastbaarheidstabel van zijn draagconstructies?
bvd (= ook "buitenvroegdonker"!, maar ik bedoel: bijvoorbaatdank)
rinus bakker
Voorbeeld:
"Structura" een heel licht Italiaans "design" vakwerkdriehoekje met ~16mm buizen en 5mm stijlen, en angelaste lipjes aan de binnenzijde van de hoofdbuizen voor een M8 boutje.
Ik moest daar ooit mee toeren voor een parfum-promo-showtje in van die (te) dure hotels.
Na pakweg 10 shows kan je ook 20% van die meuk weggooien. 1 x monteren en nooit meer aanraken is toch het beste recept voor dat merk.
Maar misschien zijn er soortgelijke ervaringen met andere merken/producten.
Bijgewerkt door - rinus bakker op 04/10/2002 09:46:24

Comment