Safeties? Veiligheidskabeltjes?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Originally posted by rinus bakker
    En voor iedereen die naar de Musikmesse in Frankfurt gaat:
    er stond daar een standje van 'Saveking' met een demo-installatie voor veiligheidskabeltjes beproeving.
    Leerzaam voor iedereen die nog twijfelt aan het nut van een goede zekeringskabel.
    Die ook echt wel bij Nederlandse leveranciers te vinden zijn.
    Helaas was er tijdens de opbouw in Hal11 wat minder aan safeties gedacht.. Riggingongelukje gebeurd..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Had weinig met safeties te maken
      Ik vermoed dat onze Italiaans KleiPakkende vrienden er gewoon veel te veel in wilden hangen.
      Waardoor een Dadootje van onze Italiaanse alubak-vrienden het begeven heeft.
      En dan is er zelf veroorzaakte schade, in het Duits is dat "scheisse schade".
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Originally posted by renevanh
        Dat zal vast iets te maken hebben met de wel aanwezig keuring op de takel en de niet aanwezig keuring op de M10 van de Gamma.

In dezelfde categorie trouwens: waarom wel gezekerd als je op 2,5m of hoger op een steiger werkt, maar niet als je 7m een ladder op gaat?

Wetten en regels zitten vol met dit soort onlogica.
        Volgens mij geldt voor een steiger dat deze is voorzien van een gemeenschappelijke valbeveiliging, de knie en de heupleuning. Hier is dan geen gordel verplicht.

Werken op een ladder mag volgens mij niet meer, alleen als het kortstondige werkzaamheden zijn. Er gelden nog een paar bijzonderheden maar die moet ik even opduiken.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Had weinig met safeties te maken
          Ik vermoed dat onze Italiaans KleiPakkende vrienden er gewoon veel te veel in wilden hangen.
          Waardoor een Dadootje van onze Italiaanse alubak-vrienden het begeven heeft.
          En dan is er zelf veroorzaakte schade, in het Duits is dat "scheisse schade".
          Was iets met gebroken boxcorners enzo.. serieus dingetje.. achja..

Pilsner was wel goed in Frankfurt
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• JanFryslan
            • Mar 2010
            • 43

Voor wat betreft het hijsen met elektrische kettingtakels, er zijn in de basis 3 soorten:

- D8 takel: voor hijsen van een last
            - D8 Plus takel: voor hijsen van een last. En voor dragen van een last boven personen.
            - C1 takel: voor hijsen en dragen van lasten met/boven personen, zonder secundaire borging.

De laatste 2 categorieën zijn verplicht bij gebruik in Duitsland.
            Bron: SQ P2 (voorheen VPLT 2.0)

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

2) En omdat het ónder de last zijn of het zèlf de last zijn tot een soortgelijke ellende kan leiden, is die verdubbeling in sterkte (halvering van de last) óók als een passende maatregel erkend
              In Nederland oa. in ArboHandboek-voor-Theater (1997) en NPR 8020-10 (2004) beschreven.
              Is het dan ook zo dat het Arbohandboek geen onderscheid maakt tussen het hijsen boven personen en het hijsen ván personen? Allebei is dus toegestaan met halvering van de last?
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Originally posted by JanFryslan
                De laatste 2 categorieën zijn verplicht bij gebruik in Duitsland.
                Bron: SQ P2 (voorheen VPLT 2.0)
                En daarmee dus ook in de rest van de wereld?????
                Wake up Rudolph!
                Wat ze in Duitsland vinden moeten we echt niet altijd onvoorwaardelijk als een stel blinden volgen hoor.
                Ik hoop dat je weet waar de letter VPLT voor staan.
                Als de ARGH hier is gaat roepen is dat ook nog geen wettelijke verpplichting hoor.
                En ik kan een aardige reeks aan pagina's vullen met de stommiteiten, inkonsekwenties enz enz die daar vandaan gekomen zijn.

In de UK heb je de CatA. en CatB. series, en
                In de VS ... interessert het ze allemaal niet zoveel
                aan wat wij hier op dat Oude Continent allemaal voor onderlinge verwarring stichten.

Maar even ter herinnering:
                1) onze verzekeraars zijn NIET aangesloten bij het in Duitsland wettelijke verplichte "Berufsgenossenversicherungsverband" en
                2) de Duitse Wetgeving stopt bij alle Duitse grensovergangen.
                (Vinden veel Fransen, Engelsen, Russen, Polen en Hollanders ook vaak maar het beste...
                Alleen jammer van onze snelwegen, want daar heb je bij de Oosterburen nou net weer eens geen (snelheids-)limiet...)
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...