[FONT=Calibri]Beste heren,[/FONT]
[FONT=Calibri]Om me even voor te stellen: ik ben Vincent van de firma NMSpro bvba. Ik ben zaakvoerder van het bedrijf waarover dit topic gaat.[/FONT]
[FONT=Calibri]Eerlijk gezegd ben ik in de wolken dat er eindelijk eens een niet-professional rond zich kijkt op een fuif en zich vragen begint te stellen bij wat er allemaal omhoog wordt gehesen in ons mooie Belgen-land. Te vaak zien we hier in België ongestraft de vreemdste en tegelijk meest onveilige constructies de lucht in gaan.[/FONT]
[FONT=Calibri]Ik ben echter niet zo tevreden met het feit dat een toevallig voorbijsurfende vriend me erop moest wijzen dat er een topic over één van onze projecten werd gestart, terwijl er niet eerst bij ons is gevraagd naar de feiten. Eén van onze uitgangspunten is immers veiligheid en wij lichten rond dit thema dus graag toe wat we aan het doen zijn. Dit om ons te onderscheiden van de vele concurrenten die hun prijs weten te drukken door hierop te besparen. Ik hoop dan ook dat je me volgende keer gewoon even belt Pieter, je hebt immers mijn nummer toch...[/FONT]
[FONT=Calibri]Graag zou ik dan ook enkele dingen toelichten die in deze thread zomaar als waar worden aangenomen onder het motto: "wat ik op het oog gok is automatisch correct...".[/FONT]
[FONT=Calibri]De enkele truss buizen hebben een lengte van 40cm. In dit geval steekt er aan elke kant ongeveer 5cm uit dus kan je stellen dat deze gebruikt worden als buizen van 30cm.[/FONT]
[FONT=Calibri]De 'driepikkel' is een X30D drieweg hoek vanwaar naar alle zijden een stuk van 3m vertrekt (geen zes meter dus). 2 zijden van elke driepikkel werden vastgemaakt aan de carré eronder door middel van swivel clamps, met nog eens de enkele truss buis om onze driepikkel deftig te fixeren, want inderdaad, het waait af en toe ook wel eens in België. De twee driepikkels worden dan ook nog eens met elkaar verbonden voor extra stevigheid.[/FONT]
[FONT=Calibri]Qua gebruikte materialen gebruiken we voor trussing enkel Prolyte. In dit geval is de carré gemaakt van H30V en de driepikkels van X30D. De gebruikte klemmen zijn allen Doughty Swivel Clamps met een SWL van 750kg, en zeker GEEN Global Truss! Ik weet niet waar je dit vandaan haalt Pieter, maar het staat alvast niet in onze verhuurlijst. Waarom zou je immers investeren in Prolyte om daarna het boeltje aan elkaar te hangen met een minderwaardig merk? Rekening houdend met een VF 10 kunnen we aan deze klemmen dus 375kg hangen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Qua gewicht aan extra materiaal in de constructie hebben we het zeer bescheiden gehouden. Op het uiteinde van de uitkraging hangt een Martin Mac 250 Entour van 22.4 kg, beschermd door een regenkap. Deze regenkappen zijn inderdaad hun leven begonnen als speciekuipen (een heerlijk staaltje doe-het-zelf van onze technieker), maar het resultaat is wel dat je een waterdichte en tegelijk een superlichte regenkap krijgt. Voor de rest hebben we op de uitkraging nog 2 led tubes hangen van elk 1.12 kg en dan natuurlijk 2 DMX kabels, een stroomlijntje en een signaalkabeltje voor de ledtubes. Alles bij elkaar en naar boven afgerond komen we op een totaalgewicht van 30kg.[/FONT]
[FONT=Calibri]Stel dan nog dat er iets fout loopt zoals een zwaar onweer met hagelstenen zo groot als busjes of een woedende menigte (met hooivorken en fakkels) die het spel probeert om te duwen, dan waren er nog steeds de steels van 1 ton op elk punt waar er klemmen gebruikt zijn. Ik weet dat dit in principe niet nodig is, maar we laten liever niets aan het toeval over.[/FONT]
[FONT=Calibri]Verder kan ik je verzekeren dat deze constructie niet los uit de mouw is geschud, maar dat dit zorgvuldig op voorhand is uitgedacht, uitgetekend en uitgerekend door mensen met verschillende jaren in de branche (wetende dat jaren dienst geen referentie is, maar ik vertrouw ten zeerste in hun competentie).[/FONT]
[FONT=Calibri]Aangezien we - zelfs na aandringen van de moderator - nog steeds geen vraag naar uitleg hebben gekregen, denk ik dat het doel van de topic starter ook wel duidelijk is. [/FONT][FONT=Calibri]Bij deze mijn eerste en laatste commentaar op deze thread, kwestie van een welles/nietes spelletje te vermijden.[/FONT]
[FONT=Calibri]Heb je echter verdere opmerkingen over de veiligheid van deze installatie: bel, mail of kom gerust langs. Niemand kan immers beweren alwetend te zijn, en wij dus ook niet. We worden dus graag op onze fouten gewezen indien we deze maken, maar dan wel graag op een deftige manier en zeker niet door met gespeculeerde cijfers te beginnen zwaaien op één of ander forum zonder de betrokkenen op de hoogte te brengen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Pieter: bedankt voor deze gratis publiciteit, alhoewel ik liever had dat je onze foto's volgende keer netjes laat staan en zeker geen logo's wegsnijdt, aangezien deze gemaakt zijn door en eigendom zijn van NMSpro bvba.[/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]
[FONT=Calibri]Met vriendelijke groeten,[/FONT]
[FONT=Calibri]Vincent Put[/FONT]
[FONT=Calibri]Om me even voor te stellen: ik ben Vincent van de firma NMSpro bvba. Ik ben zaakvoerder van het bedrijf waarover dit topic gaat.[/FONT]
[FONT=Calibri]Eerlijk gezegd ben ik in de wolken dat er eindelijk eens een niet-professional rond zich kijkt op een fuif en zich vragen begint te stellen bij wat er allemaal omhoog wordt gehesen in ons mooie Belgen-land. Te vaak zien we hier in België ongestraft de vreemdste en tegelijk meest onveilige constructies de lucht in gaan.[/FONT]
[FONT=Calibri]Ik ben echter niet zo tevreden met het feit dat een toevallig voorbijsurfende vriend me erop moest wijzen dat er een topic over één van onze projecten werd gestart, terwijl er niet eerst bij ons is gevraagd naar de feiten. Eén van onze uitgangspunten is immers veiligheid en wij lichten rond dit thema dus graag toe wat we aan het doen zijn. Dit om ons te onderscheiden van de vele concurrenten die hun prijs weten te drukken door hierop te besparen. Ik hoop dan ook dat je me volgende keer gewoon even belt Pieter, je hebt immers mijn nummer toch...[/FONT]
[FONT=Calibri]Graag zou ik dan ook enkele dingen toelichten die in deze thread zomaar als waar worden aangenomen onder het motto: "wat ik op het oog gok is automatisch correct...".[/FONT]
[FONT=Calibri]De enkele truss buizen hebben een lengte van 40cm. In dit geval steekt er aan elke kant ongeveer 5cm uit dus kan je stellen dat deze gebruikt worden als buizen van 30cm.[/FONT]
[FONT=Calibri]De 'driepikkel' is een X30D drieweg hoek vanwaar naar alle zijden een stuk van 3m vertrekt (geen zes meter dus). 2 zijden van elke driepikkel werden vastgemaakt aan de carré eronder door middel van swivel clamps, met nog eens de enkele truss buis om onze driepikkel deftig te fixeren, want inderdaad, het waait af en toe ook wel eens in België. De twee driepikkels worden dan ook nog eens met elkaar verbonden voor extra stevigheid.[/FONT]
[FONT=Calibri]Qua gebruikte materialen gebruiken we voor trussing enkel Prolyte. In dit geval is de carré gemaakt van H30V en de driepikkels van X30D. De gebruikte klemmen zijn allen Doughty Swivel Clamps met een SWL van 750kg, en zeker GEEN Global Truss! Ik weet niet waar je dit vandaan haalt Pieter, maar het staat alvast niet in onze verhuurlijst. Waarom zou je immers investeren in Prolyte om daarna het boeltje aan elkaar te hangen met een minderwaardig merk? Rekening houdend met een VF 10 kunnen we aan deze klemmen dus 375kg hangen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Qua gewicht aan extra materiaal in de constructie hebben we het zeer bescheiden gehouden. Op het uiteinde van de uitkraging hangt een Martin Mac 250 Entour van 22.4 kg, beschermd door een regenkap. Deze regenkappen zijn inderdaad hun leven begonnen als speciekuipen (een heerlijk staaltje doe-het-zelf van onze technieker), maar het resultaat is wel dat je een waterdichte en tegelijk een superlichte regenkap krijgt. Voor de rest hebben we op de uitkraging nog 2 led tubes hangen van elk 1.12 kg en dan natuurlijk 2 DMX kabels, een stroomlijntje en een signaalkabeltje voor de ledtubes. Alles bij elkaar en naar boven afgerond komen we op een totaalgewicht van 30kg.[/FONT]
[FONT=Calibri]Stel dan nog dat er iets fout loopt zoals een zwaar onweer met hagelstenen zo groot als busjes of een woedende menigte (met hooivorken en fakkels) die het spel probeert om te duwen, dan waren er nog steeds de steels van 1 ton op elk punt waar er klemmen gebruikt zijn. Ik weet dat dit in principe niet nodig is, maar we laten liever niets aan het toeval over.[/FONT]
[FONT=Calibri]Verder kan ik je verzekeren dat deze constructie niet los uit de mouw is geschud, maar dat dit zorgvuldig op voorhand is uitgedacht, uitgetekend en uitgerekend door mensen met verschillende jaren in de branche (wetende dat jaren dienst geen referentie is, maar ik vertrouw ten zeerste in hun competentie).[/FONT]
[FONT=Calibri]Aangezien we - zelfs na aandringen van de moderator - nog steeds geen vraag naar uitleg hebben gekregen, denk ik dat het doel van de topic starter ook wel duidelijk is. [/FONT][FONT=Calibri]Bij deze mijn eerste en laatste commentaar op deze thread, kwestie van een welles/nietes spelletje te vermijden.[/FONT]
[FONT=Calibri]Heb je echter verdere opmerkingen over de veiligheid van deze installatie: bel, mail of kom gerust langs. Niemand kan immers beweren alwetend te zijn, en wij dus ook niet. We worden dus graag op onze fouten gewezen indien we deze maken, maar dan wel graag op een deftige manier en zeker niet door met gespeculeerde cijfers te beginnen zwaaien op één of ander forum zonder de betrokkenen op de hoogte te brengen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Pieter: bedankt voor deze gratis publiciteit, alhoewel ik liever had dat je onze foto's volgende keer netjes laat staan en zeker geen logo's wegsnijdt, aangezien deze gemaakt zijn door en eigendom zijn van NMSpro bvba.[/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]
[FONT=Calibri]Met vriendelijke groeten,[/FONT]
[FONT=Calibri]Vincent Put[/FONT]
Comment