Pink op Pinkpop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

Pink op Pinkpop

Ik zat zondag avond even Pinkpop te kijken en daar kwam het optreden van Pink voorbij. Bij het laatste nummer werd ze in een ring gehesen en vloog ze over het publiek heen.

Ik vermoed dat ze vast zat aan 4 lijnen, uit 4 hoeken waardoor ze all kanten op werd getrokken. Het was wel slecht te volgen op de beelden. Ook zag ik ergens een spierings kraan ( mobiele toren kraan )staan en stageco masten met weinig of niks dr in aan apparatuur.

Ben eigenlijk zeer benieuwt naar de constuctie hierachter. Ik was tamelijk onder de indruk.

Wie weet er meer ? Puur uit interesse!

Mvg Jens
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

hier is "redelijk" te zij hoe het ging

YouTube - Pink @ Pinkpop 2010 Vliegend boven het publiek

Comment

• Junior
      • Jan 2010
      • 114

Zou dit niet het cyberhoist systeem kunnen zijn?
      Dat is het enige systeem wat ik me zo kan bedenken wat dit zou kunnen doen.

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

marco borsato heeft ook eens zoiets gefixt dacht ik?
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

@Junior: Cyberhoist?!?!?!?! Die zijn voor het automatiseren van rigging-bewegingen zoals bewegende trussen, niet voor het vliegen van mensen. Daarnaast werkt dit niet met takels maar met geautomatiseerde lieren.

http://www.licht-geluid.nl/forum/rig...o-borsato.html
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Junior
            • Jan 2010
            • 114

Ik dacht dit omdat der wel mensen mogen staan op platformen die gevlogen worden met cyberhoisten.
            Bij de kunst benden heb ik tevens iemand gezien die alleen in een stoeltje zat die werd opgehesen aan cyberhoisten.
            Ik weet alleen niet 100% zeker of dit cyberhoisten waren.
            Maar dit zal ik morgen na vragen

Maar mensen kunnen dus gewoon op een door cyberhoisten gevlogen platform ect. staan

Ik zat alleen met de snelheid, en ik weet niet of motoren zo schuin belast mogen worden.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

YouTube - Pinkpop 2010: Pink part 2/2

*impressed*

een mooi voorbeeld hoe techniek en de artiest in samenwerking echt meerwaarde kunnen hebben.
              Het gaat "als vanzelf" met de teksten van de dame mee.
              De verklede stagehands zijn een mooie oplossing.
              En pink gaat er mooi ongekunselt / vanzelfsprekend mee om.
              Last edited by showband; 02-06-10, 07:07.
              lekker belangrijk!

Comment

• Caspero
                • Oct 2006
                • 65

Zeker een gave show weggegeven! Gaat mooi soepel
                Weet iemand hoe het geluid was op dat moment? Lijkt me best spannend met zo'n zendertje en een stevig volume?
                Zo op dit filmpje vind ik het naar omstandigheden al best aardig klinken...

Overigens ontzettend jammer van die verschrikkelijke backing vocals

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Duidelijk is dat de winches (of in ieder geval de lierkabels) vast zitten aan de zwarte torens, zoals eerder aangehaald in dit topic. Dat dit van Stageco is, zou zeer goed kunnen.

In ieder geval een prachtig systeem, wat je eigenlijk met 4 'motortjes' allemaal wel niet kan doen
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• T_Sound
                    • Sep 2009
                    • 267

Geluidstechnisch, is dit nog wel te doen, je moet inderdaad wel op je volume passen (dat was zeker te merken, omdat pink niet echt lekker boven op de muziek lag met haar vocal), maar ik had heel even het idee dat het signaal soms weg viel, maar ik denk dat het inderdaad aan de toegepaste volumes lag.

Maar waarom kwam het geluid van de jet blasters zo ongeloofelijk hard op de voorgrond, door de zender van pink? of door microfoons die geluid van het publiek oppikken voor de televisie of voor de in ear, om de artiesten iets meer feeling met het publiek te geven als ze met in ear spelen/zingen?

Lijkt me toch best irritant, dat je ineens behoorlijk hard die jets over je in ear hebt:P LOL

Kan iemand mij het antwoord geven?

Groeten Tinjo
                    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Tering!

1. Zij heeft een topconditie!
                      2. Het is maar goed dat haar borsten niet zo groot zijn...Anders was het beeld goed gevuld geweest..;-)

Het systeem werkt eigenlijk heel 'simpel' dit werd al toegepast bij de bouw van Hoverdam en andere grote bouw projecten...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

grote kraan was schijnbaar voor de opening, zou een kubus naar boven gehesen moeten worden, waaruit ze zou springen en op podium landen (wel met touw/elastiek...)
                        ivm slecht weer is dat ding niet omhoog gegaan.

Hele weekend al achterin 2 palen zien staan, niet wetende waar het voor was, op zondag hingen er ineens kabels van voor naar die palen achterin, over een katrolletje naar die ring in het midden en ook van voor rechtstreeks naar die ring van der.

Heb der zelf niet zien vliegen, stond toen al voor hoofdpodium, maar daar lieten ze het wel op de screens zien. Muziek bij hoofdpodium toen (beetje dance) was al beter dan dat van Pink... vond het wel tegenvallen.
                        Vitality Show

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Stage Technologies - performer flying for Pink

inmiddels gevonden
                          lekker belangrijk!

Comment

• Lala
                            • Sep 2008
                            • 370

Pink op Pinkpop was nog een hele onderneming. De normale FOH tent moest weg binnen een uur, want anders zou ze tegen de tent aan vliegen. Ook niet om vrolijk van te worden. Maar onderaan de towers voor PA en ledwall stonden 2 lieren per kant. Beide gingen omhoog, maar eentje stak helemaal over naar de stageco tower, waar een katrol hing om de kabel weer terug het veld op te krijgen. De andere ging rechtstreeks naar het vlieggebied.

Mooi was dat veel mensen dachten dat het een camera was, dus daar was de verbazing ook groot toen ze zelf vloog. In ieder geval was dit toch wel een hoogtepunt van deze pinkpop. Ook complimenten aan de maker van de visuals op het scherm. Erg strak!

Ook een dik compliment aan de cameramensen en de regisseur van de ledwalls op het 3FM podium. Vaak was die show leuker om naar te kijken, dan naar het podium zelf. Eigenlijk altijd wel erg strakke shots, dit in tegenstelling tot mainstage, waar het bedroevend slecht was.....

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

Hmm, ik dacht ook dat het een camera was

Alleen was het mij niet opgevallen dat de FOH tent ineens verdwenen was/verandert was...? Wel dat de toren die er normaal achter stond het hele weekend ergens weggestopt aan de zijkant van het terrein stond.

En dat ze vloog was misschien wel een hoogtepunt... de muziek niet zo

Shots bij 3FM stage waren idd wel goed ja, lekker vlot en vlak voor de optredens soms ff fucken met publiek
                              Vitality Show

Comment

Working...