het nieuws
Collapse
X
-
jah idd het gaat allemaal net of mischien was die auto wel later...
ik heb het volgens mij op deze manier wel eens vaker gezien weet aleen niet meer waar...het ziet er idd stom uit...
normaal zet je een kraan altijd met de wind mee als het ware
toevallig werken wij veel samen met ene zelfstandige kraanmachinist
die ook deze kraan in zijn wagenpark heeft zo gouw ik is met hem aan de koffie zit zal ik het hem eens vragen! ben wel benieuwtComment
-
nog een ongeval, deze keer in Bruggejah idd het gaat allemaal net of mischien was die auto wel later...
ik heb het volgens mij op deze manier wel eens vaker gezien weet aleen niet meer waar...het ziet er idd stom uit...
normaal zet je een kraan altijd met de wind mee als het ware
toevallig werken wij veel samen met ene zelfstandige kraanmachinist
die ook deze kraan in zijn wagenpark heeft zo gouw ik is met hem aan de koffie zit zal ik het hem eens vragen! ben wel benieuwt
deredactie.be - Metalen constructie rond ijspiste stort inComment
-
Ik houd me altijd verre van rigging, maar hier wordt ik echt stil van...ik wist niet dat wij rekening moesten houden met sneeuw belasting
. Je praat hier over Duitsland, hier zijn de regels een stuk strenger dan in Nederland.
Daarnaast heeft een dakbelasting niets met rigging te maken. de enige link die ik kan leggen is met tenten bouwers, maar ook dat is niet in ons vakgebied.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Echt stil dus...Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Nou....niks met riggen te maken?
De Zuidwesthallen in Roosendaal (vroeger leysdream) zijn een paar jaar geleden ingezakt omdat simpelweg het regenwater niet weg kon. datzelfde dak werd tijdens feesten volgehangen met licht....
De resterende hal heeft ergens in het midden een flinke knik zitten...moet je vooral helemaal volhangen met een feestje..kan je lachen!Comment
-
Bij mij hier in Dongen is ook een sporthal met een knik in het dak ivm regenwater. Er stond 10 cm water op en was maar berekent op 3 cm. De hal is twee maanden niet gebruikt, omdat ze het probleem niet opgelost kregen.
De hal is een 6 jaar geleden neergezet, met als tweede doel evenementen en concerten. De spanten mogen echter maar met 100kg belast worden dus riggen zit er meestal niet echt in. Ik weet niet of ze de toegestane belasting nu aangepast is eigenlijk.Comment
-
Stevige tuinhuisjes hebben ze daar... een soort van geluk-bij-een-ongeluk.nog een ongeval, deze keer in Brugge
deredactie.be - Metalen constructie rond ijspiste stort inIt's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
zo zie je maar weer...niet alleen reclamedoeken (zie RBC een jaar of twee geleden), maar eigenlijk alles met een oppervlak, zoals kunstkerstbomen vangen wind...ben benieuwd wat er als ballast in de voet van de toren zat.Comment
-
Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Ik meen toch te zien dat er beton in de torens ligt..
P.S. in het stuk staat dat de stellage 30 meter hoog zou zijn, ik kom maar tot en meter of 8 á 9. Wat wel kan is dat de hele stellage een meter of 30 lang is.
Weest gegroet,
Hairman.Layher is LEGO voor grote jongens...Comment
-
Was blijkbaar geplaatst in opdracht van Stageco:
'We zijn aan een ramp ontsnapt'
Chiroleider Bruno Vandicke wandelde met zestig kinderen langs instortende stelling
KOKSIJDE/BRUGGE - Koksijdenaar en Chiroleider Bruno Vandicke diende de eerste zorgen toe, toen er dit weekend een stelling omwaaide op de Brugse Markt. Volgens hem is de stad ontsnapt aan een ware ramp. 'Wij liepen vlakbij met zestig kinderen', getuigt hij.
De stelling met klank- en lichtelementen waaide zondagvoormiddag omver door een hevige windstoot. Twee mensen kwamen onder de constructie terecht. Chiroleider Bruno Vandicke uit Koksijde bezocht op dat ogenblik met zo'n zestig kinderen van de Chiro in Adinkerke de Chiro Expo in het Provinciaal Hof op de Markt. 'Dit had rampzalig kunnen eindigen. Wat als onze gastjes dat gevaarte op zich gekregen hadden? Ik mag er niet aan denken.'
De 28-jarige Koksijdenaar snelde zelf als een van de eersten de twee gewonde wandelaars uit Nederland te hulp. 'Er waren nog twee andere mensen aanwezig met medische kennis. Met ons drieën konden we de situatie onder controle houden tot de brandweer en de ambulancediensten het van ons overnamen', vertelt hij. Volgens Bruno Vandicke zou iedereen een cursus eerste hulp moeten volgen. 'Dit voorval leert dat enige medische kennis altijd van pas kan komen.'
Ondanks het ongeval gaat de ijspiste vrijdagavond toch open. De constructie wordt twee meter verlaagd en er komt een zwaardere versteviging op de grond. De stellingen werden opgebouwd door het bedrijf Stageco dat wereldwijd podia bouwt voor onder meer The Rolling Stones, Metallica, Robbie Williams en Bruce Springsteen. 'Op het vlak van veiligheidsberekeningen staat Stageco bijzonder sterk', zegt operations manager Tom Bilsen. 'Al onze structuren zijn berekend op harde windstoten. Maar we moeten vooraf wel goed weten wat eraan komt te hangen.'
Stageco wil het onderzoek afwachten vooraleer ze uitspraken doen over de oorzaak van het voorval. 'Verschillende firma's hebben samengewerkt aan deze constructie. Wellicht betreft het hier een combinatie van factoren. Een expert zal moeten uitmaken bij wie de verantwoordelijkheid ligt. De structuren werden door ons geleverd, het decor niet. Ook de afspraken hieromtrent moeten worden onderzocht', besluit Tom Bilsen van Stageco.No-wayComment
-
Een bekend verhaal.... het zou niet voor het eerst wezen....
de promotor besteld ergens een constructie (podium, tent of steiger)
en 'vergeet' bij de bouwer / aannemer even wat van de informatie.
Wel de lampjes of herriekasten opgegeven maar niet decorzooi, reclamedoeken enz.
Doek weegt geen bal maar is wel een fijne windvanger.
Of het is niet 50% winddoorlatend zoals aanvankelijk werd opgegeven maar maar 10% - "want dat vond de sponsor er mooier uitzien".
In Engeland staat de verantwoordelijkheid voor al dit soort dingen heel erg duidelijk beschreven in "Temporary Demountable Structures".
In de Lage Landen is het "een rondje naar elkaar wijzen" en dan tijd rekken voor de advocaat - om alles wat er niks mee te maken heeft - er toch bij te betrekken.
Maar elke sector krijgt de ellende die ze verdient, want waar de overheid op zijn krent blijft zitten zal de sector het zelf moeten regelen.
Nu ligt alle macht bij de opdrachtgevers - met vaak goede relaties bij politiek en ambtenarij. En de alleen in concurent (en niet als collega) denkende facilitaire bedrijven laten zich verdelen - in de aanhoudende slag om de laatste Euro.
We wachten op het ongeluk met meer dan 10 doden.
Dan kunnen we het plotseling wel leren. Want dan moeten we wel - van de alsnog wakker geschrokken overheid. Die er dan ook meteen de meest absurde regels bij gaat verzinnen.
Als het kalf net niet verdronken is, laten we de put gewoon open.....een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Goede afspraken maken... het blijft moeilijk en bijna niemand ziet er het nut van in
.
Als je op je strepen staat en bewijzen eist over veiligheid van constructies dan ben jij de zaag want "dat zal dat wel houden".
Eerlijk gezegd ben ik blij dat dit gebeurd is want als nu iemand mij weer eens scheef bekijkt omdat ik niet zo zeker ben van de veiligheid dan kan ik naar iets dichter bij huis verwijzen dan naar de grote podia die in het buitenland zijn ingestort. Nu heb ik eindelijk een bewijs dat de wetten van de mechanica ook in België gelden (ja, ook voor de Walen, iets wat tegenwoordig uniek is in ons land).Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-

Comment