Discotheek, Welke Takels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Hm ik heb altijd geleerd, dat je hijsmateriaal niet mag aansturen met DMX. Mocht er wat fout gaan in je programmering, dan kan redelijke gevolgen hebben.
    Spiegelbol of dergelijk kan ik me voorstellen, om te laten zakken tijdens de show, maar waarom je een compleet grid naar beneden wil hebben met DMX?
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

't is maar wat je juist verstaat onder "aansturen"?
      exit night into LIGHT

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

met aansturen bedoel ik, idd via dmx omhoog en omlaag, binnen vooraf ingestelde waardes/hoogtes.

Zodat we als het niet druk is, het "plafont" wat lager kunnen hangen.

Het hoeft niet scheef ed.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Voor zover ik weet (shoot me if I'm wrong, but not really ) is het niet "toegestaan" (in ieder geval "wijs") om takels per DMX aan te sturen, aangezien het een niet echt betrouwbaar protocol is.

Ik heb zelf herinneringen van een projectiescherm laten zakken/oprollen, waarbij ineens de podiumverlichting aanvloog (nee, het was geen DMX-projectiescherm). Kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat zo'n groepje takels dan met 100% snelheid naar beneden komen. (Is nog maar een betrekkelijke snelheid, maar toch...)

Comment

• lampjewortel
            • Nov 2007
            • 36

waarom niet gewoon een losse 4-kanaals lodestar controller ertussen. dan heb je niet het risico dat je grid omlaag/omhoog gaat bij een dmx-storing.

als je een vaste hoogte wilt hebben dan hang je ergens bij de bediening een touwtje naar beneden uit het grid.

6 meter zou ik persoonlijk gewoon een lekkere hoogte vinden om standaard aan te houden, dan kun je tenminste nog wat met het licht wat erin hangt. maarja ik ben dan ook een kap van 23 meter gewend....
            Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

Working...