Manfrotto U087 Windups, staalkabels vervangen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

Manfrotto U087 Windups, staalkabels vervangen

Beste allemaal,

ik heb 2 windups, Manfrotto U087 waarvan de staalkabels (lees binnenwerk) vervangen moeten. Bestaat er zoiets als een vervangsetje voor die statieven en waar is het te krijgen ? Of moet je dit laten doen ?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Onderwerp even verhuisd naar juste forum onderdeel, gaat om hefinstrument, die vragen behandelen we in het riggingforum. Tevens even onderwerpnaam aangepast.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Bij dit bedrijf kun je het bestellen: BARNDOOR

Als je een beetje handig bent kun je het zelf vervangen.

Neem wel in gedachte dat statieven ook gekeurd en geinspecteerd dienen te worden
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Originally posted by geenstijl21

Als je een beetje handig bent kun je het zelf vervangen.

Neem wel in gedachte dat statieven ook gekeurd en geinspecteerd dienen te worden
        De staalkabels (en mogelijk schijven/pulleys) vervangen doe je zelf.
        En dat inspecteren of "keuren" natuurlijk ook - hoe wist je anders dat die staalkabels vervangen moesten worden!?
        Of weet geenstijl21 soms een adres waar het "verplicht" is om te laten gebeuren....?
        Het "opLichtInstituut" misschien? Of "de grote M"?
        Of de "periodiekkeur klussers"?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by rinus bakker
          De staalkabels (en mogelijk schijven/pulleys) vervangen doe je zelf.
          En dat inspecteren of "keuren" natuurlijk ook - hoe wist je anders dat die staalkabels vervangen moesten worden!?
          Of weet geenstijl21 soms een adres waar het "verplicht" is om te laten gebeuren....?
          Het "opLichtInstituut" misschien? Of "de grote M"?
          Of de "periodiekkeur klussers"?
          Je zult toch de schijven/pulleys ergens moeten bestellen. Natuurlijk kun je de staalkabels bij de lokale ijzerwaren bestellen... Eventjes de specs opzoeken.

Heb je geen kundige mensen in huis raad ik toch aan om het te laten testen bij het oplichtingsinstituut. Hijs en hefmiddelen altijd goed onderhouden en mits frequent gebruik op tijd laten inspecteren en of keuren.

Geld speelt geen rol als je het over veiligheid hebt.

** Hijs en hefmiddelen die aan andere bedrijven verhuurt worden altijd periodiek laten inpecteren en of keuren.

PS: heb geen commercieele belangen bij het keuren.....

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Manfrotto per 1 november bij Lightco
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

Originally posted by LJ Gerrit
              En dit is dus reclame. Beetje jammer dat LightCo via een forum reclame maakt.... Gaat het er zo slecht mee.

Ben voor duidelijkheid zelfstandig dus heb nergens belang mij.
              Last edited by geenstijl21; 16-01-08, 12:17.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Euhm....
                Wat reclame is wordt absoluut verwijderd, maar als je het hebt over zielig...

Correcte importeurs/dealer info lijkt me beslist geen reclame, eerder een nette correctie op de door jou geplaatste inmiddels achterhaalde info.

Vriendelijk doch dringend verzoek om netjes tegen mekaar te blijven doen, neem niet aan dat je zelf zo wil worden toegesproken!

Comment

• geenstijl21
                  • Jan 2008
                  • 462

Originally posted by moderator
                  Euhm....
                  Wat reclame is wordt absoluut verwijderd, maar als je het hebt over zielig...

Correcte importeurs/dealer info lijkt me beslist geen reclame, eerder een nette correctie op de door jou geplaatste inmiddels achterhaalde info.

Vriendelijk doch dringend verzoek om netjes tegen mekaar te blijven doen, neem niet aan dat je zelf zo wil worden toegesproken!
                  Daar heb je gelijk in!!!(heb de tekst verwijderd) Maar ik vind het wel jammer dat een vertegenwoordiger van LigthCo het aanprijst....Daar is dit forum denk ik niet voor bedoeld. Dat de vertegenwoordigers gaan aanprijzen wat er te koop is en hoe goed of slecht iets is...

Comment

• LJ Gerrit
                    • Apr 2002
                    • 479

Daar heb je gelijk in!!!(heb de tekst verwijderd) Maar ik vind het wel jammer dat een vertegenwoordiger van LigthCo het aanprijst....Daar is dit forum denk ik niet voor bedoeld. Dat de vertegenwoordigers gaan aanprijzen wat er te koop is en hoe goed of slecht iets is...
                    Ik prijs niets aan! Ik maakte alleen maar een correctie op dat gene wat jij beweerde. Gezien het feit dat iedereen kan zien wie ik ben en waar ik werk is bewuste keuze mijnerzijds.
                    Ik probeer transparant te communiceren op dit forum en als ik denk dat er foutieve informatie vermeld wordt ,probeer ik daar kort en zo correct mogelijk op te reageren, daar lijkt me niets mis mee.
                    Mocht het toch in de ogen van de Moderator(s) reclame zijn dan deze opmerking direct, en terecht, worden verwijderd.

Wel vreemd is dat niemand ziet wie af wat jij bent. Misschien werk jij ook wel voor een leverancier, .
                    Without colour, there is no perception
                    MvG

Gerrit Schottert
                    Controllux

Comment

• geenstijl21
                      • Jan 2008
                      • 462

Originally posted by LJ Gerrit
                      Ik prijs niets aan! Ik maakte alleen maar een correctie op dat gene wat jij beweerde. Gezien het feit dat iedereen kan zien wie ik ben en waar ik werk is bewuste keuze mijnerzijds.
                      Ik probeer transparant te communiceren op dit forum en als ik denk dat er foutieve informatie vermeld wordt ,probeer ik daar kort en zo correct mogelijk op te reageren, daar lijkt me niets mis mee.
                      Mocht het toch in de ogen van de Moderator(s) reclame zijn dan deze opmerking direct, en terecht, worden verwijderd.

Wel vreemd is dat niemand ziet wie af wat jij bent. Misschien werk jij ook wel voor een leverancier, .
                      In dit forum worden (natuurlijk) aan de lopende band merken genoemd.
                      Ik betreur het alleen als er iemand belangen heeft om iets te verkopen zich gaat mengen in wat waar te kopen....Een eigenschap van een vertegenwoordiger is natuurlijk het "kietelen" om ergens voor te kiezen.

Ik vraag me af als alleen LightCo genoemd werd.... je ook barndoorn als tip gaf.... En nogmaals ben geen vertegenwoordiger maar ben zeer gesteld op mijn privacy.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om de andere, veelpositievere kant, van het verhaal toe te lichten.

Heel veel vraagstukken, discussies zijn gebaat met een reactie van een verdeler, importeur of ontwikkelaar.
                        Met een aantal van deze bedrijven/personen heeft J&H een zeer goed contact en die personen geven op het forum hun reacties, vaak namens hun broodheer.

Wij zijn blij dat deze mensen zich actief op het forum begeven en zijn verheugd in de open manier van samenwerking die met deze personen is ontstaan in de loop der tijd.

Wanneer er in de ogen van de eindbeheerders reden is voor overleg over de manier van reageren en de inhoud dan gebeurt dit zeker, net als wederzijds.

Conclusie mag zijn: voor manfrotto spare parts en service ff lightco contacten, niets mis mee.

Comment

Working...