eurotruss uitwisselen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Ik ben wel benieuwd naar dat advies.
    In mijn ogen hoef je alleen maar "WLL 20Kg" stickers te plakken.

Het is tenslotte ook niet verboden om een 4m S52F trussje aan 2 kwart Tons takels op te hangen voor een paar koppen. Ja idd mag je in dat trussje een puntlast van ongeveer 2 ton inhangen volgens de tabellen van Prolyte, maar uiteraard niet in die takels en dan hebben we het nog niet eens over dakspanten en aanslagmethodes.

Over dit soort zaken heb ik niet veel gelezen in dit topic, zaken als hoeveel hangpunten, om de hoeveel meter, wat voor soort hangpunten, hoeveel wordt er uitgekraagd, etc.

Volgens mij is het normaal dat voor je iets inhangt (een takel in het dak of een lamp in een huistruss, trek, pijpengrid, etc) je info zoekt/vraagt (bij de zaaleigenaar, rigger, constructeur, info op de trek, bord bij de trekkenwand etc.) over wat je in mag hangen.Net zoals in het altijd terugkomende tententopic. Dan mag de truss meestal ook meer hebben dan dat er van de tentenboer in het spant mag.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Vervallen

nou in principe komt er niks in te hangen.

Er worden geen takels gebruikt slechts staalkabels. elk deel heeft zijn eigen kabel.
      Qua kosten die gemaakt zijn ben ik toch nog steeds van mening dat het geheel met 2 of 3 takels en goede truss goedkoper was geweest. Nu weet ik niet wat de spanten in het dak kunnen houden dus wellicht is dat de reden van de vele kabels

Comment

• Mobile-Tom
        • Nov 2006
        • 11

Originally posted by J.S. Coolen
        Ik heb het forum een beetje doorgespit en heb wat vragen over het uitwisselen van verschillende merken.

Kloppen de volgende stellingen?

- Eurotruss is met alles uitwisselbaar behalve Prolyte.
        - Het is veilig om verschillende merken met elkaar uit te wisselen, de verzekering/arbo ziet dat ook zo.

Misschien handig om te weten dat er meer bedrijven in nederland zijn die met Prolyte werken dan met Eurotruss.
        ik neem aan als je iets gaat bouwen dat je niet tig verschillende merken in je bouwwerk gaat doen. De arbo gaat er ook vanuit dat de truss stukken geen groffe deuken / scheuren etc. hebben

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

"De Arbo" bestaat niet.
          Arbo - dat is je eigen verantwoordelijkheid!
          Ook met truss.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

ik denk dat hij onder "de arbo" ht boekje met regeltjes bedoeld waarin staat onder welke hoek je je ladder moet zetten en dat je oorbescherming op moet zetten bij lawaai.

ter info..

je hebt arbo wetgeving = het boekje met regeltjes
            DE arbeidsinspectiedienst = de autoriteit die het naleven van de regeltjes in de gaten (zou moeten) houden en problemen hiermee afhandeld.

en ik denk dat jij de regeltjes bedoeld.

MAAR: wil jij me het deel van de arbowetgeving even wijzen waar truss behandeld wordt?
            je haalt zaken door de war.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Ha Upgrading.

was die opmerking van jou over "het door elkaar halen"
              en het verwijzen naar truss in de regelgeving nou bedoeld
              aan J.S. Coolen of aan mij?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Vervallen

zal wel naar mij zijn. Ben niet zo heel erg thuis in de wereld van rigging

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Hahahah, aan allebei niet.

deze was aan mobile-tom gericht.

hij spreekt over "De ARBO" zoals je al eerder opgemerkt had, en dit was een uiteenlegging van de feiten ten opzichte van wat hij zei
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...