eurotruss uitwisselen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

eurotruss uitwisselen

Ik heb het forum een beetje doorgespit en heb wat vragen over het uitwisselen van verschillende merken.

Kloppen de volgende stellingen?

- Eurotruss is met alles uitwisselbaar behalve Prolyte.
    - Het is veilig om verschillende merken met elkaar uit te wisselen, de verzekering/arbo ziet dat ook zo.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Nee, je zwetst enorm uit je nek met deze stellingen!

Laat mij zien op basis van welke berekeningen jij een belastingstabel kunt raadplegen en ik ben je man, kratje bier dat je die tabel nooit zal tegenkomen... hebben we een weddenschap?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Vervallen

Originally posted by moderator
      Nee, je zwetst enorm uit je nek met deze stellingen!

Laat mij zien op basis van welke berekeningen jij een belastingstabel kunt raadplegen en ik ben je man, kratje bier dat je die tabel nooit zal tegenkomen... hebben we een weddenschap?
      Wat een vriendelijk antwoord weer, zo houden we de stemming er wel in.

De stelling komt van jullie eigen forum:

Maar misschien had ik de stelling iets duidelijker moeten maken.

Is het veilig trussen uit te wisselen, zolang je uitgaat van de sterkte/kracht van de zwakste truss. En ervan uitgaande dat er niets in komt te hangen.
      Hierbij er van uitgaande dat je niet meer dan 2 merken combineerd.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Is uiterst vriendelijk bedoeld hoor!

En omdat een deelnemer een mening plaatst wil nog niet zeggen dat die stelling de waarheid weergeeft.

Wil je truss gaan bouwen en er niets inhangen? vaag, meestal hang je een structuur op juist om andere dingen in die truss structuur op te hangen...
        Je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Imperator
          • Nov 2004
          • 71

@Moderator:
          Naar mijn mening weet de topicposter juist niet of deze stellingen juist zijn, en daarom wil hij een discussie vormen over deze stellingen, zodat hij er iets mee kan. Hij zegt ook nergens dat hij deze stellingen als waarheid beschouwt, dit wil hij weten.

On-topic:
          Dit laat ik verder aan de experts over, maar ik denk dat de stellingen niet gelden, omdat elk merk andere sterktes heeft voor zijn truss.

Grt. Pim

Comment

• Vervallen

Originally posted by moderator
            Is uiterst vriendelijk bedoeld hoor!

En omdat een deelnemer een mening plaatst wil nog niet zeggen dat die stelling de waarheid weergeeft.

Wil je truss gaan bouwen en er niets inhangen? vaag, meestal hang je een structuur op juist om andere dingen in die truss structuur op te hangen...
            Je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt!
            OK misschien verkeerd begrepen, kwam nogal aanvallend over.

De stelling die ik aangaf werd niet erg hard tegen gesproken. En ik kom in een aantal andere topics ook steeds tegen dat eurotruss op veel andere merken is aan te sluiten.

Ik ga het niet live gebruiken. Ik heb het zien hangen in een grote discotheek in de regio. En ik had er een discussie over met de eigenaar.
            Deze beste man vertelde dat een bedrijf (niet nader te noemen) verteld had dat dit kon. Nu hebben we al heel veel klachten moeten oplossen van dit bedrijf, maar waar het om gaat is dat deze truss er alleen hangt voor decoratie, omdat het plavond erg hoog en vooral lelijk/kaal is.

Ik heb de man wel kunnen overtuigen dat het een erg gevaarlijk iets blijft, want truss is gemaakt om er iets in te hangen. Een fanatieke Dj/licht/geluidsman zou er iets kunnen hangen, ervan uitgaande dat de constructie het wel zou moeten houden.

Als het werkelijk gevaarlijk is, dan heeft een ander bedrijf in de regio er een leuke klant bij. (wij doen geen truss installatie)

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ok, stelling 1:

onjuist, bv. Milos truss sluit op prolyte, wanneer euro truss dus aan zou sluiten op alle andere merken waaronder dus ook milos dan zou het ook op prolyte passen.

antwoord dus: Nee. eurotruss past niet op alle andere soorten truss behalve prolyte

Stelling 2:

Ieder merk truss heeft eigen tabellen welke de lasten aangeven die de truss mag dragen, wanneer je verschillende merken truss gaat combineren krijg je te maken met verschillende tabellen door elkaar heen. iets dat de berekeningen wel erg ingewikkeld maakt.
              Echter, het kan in de praktijk wel eens voorkomen dat je stiekum wel van 2 merken door elkaar gebruik maakt (we zijn tenslotte niet heilig)
              Wat ik in zo'n situatie doe is gebruik maken van de tabel van de truss die de minste belasing mag hebben. geen waterdicht systeem, maar bij klusjes waar weinig belasting voorkomt(aantal spotjes aan een kubusje voor een auto-presentatie bv.) doe ik het soms wel stiekum)

Antwoord is dus: Niet aan te raden, liever niet doen dus.

( owjee, nu krijg ik het te horen :-D )
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Originally posted by J.S. Coolen
                Ik heb (....) doorgespit en heb wat vragen over het uitwisselen van verschillende merken.
                Kloppen de volgende stellingen?

- Eurotruss is met alles uitwisselbaar behalve Prolyte.
                - Het is veilig om verschillende merken met elkaar uit te wisselen, de verzekering/arbo ziet dat ook zo.
                Hallo J.S.
                ik kan me de reactie van de waarde collega wel voorstellen,
                want "je hebt het forum wat doorgespit" zeg je....
                (Je zult vast wel last van je rug hebben?)
                &
                Dan kan ik met voorstellen dat je wat vragen hebt...
                alleen stel die dan ook op basis van het uitgevoerde 'spitwerk'.

ik snap dus ook helemaal niks van die 'ommezwaai' van vragen naar stellingen.
                En dan zeker niet zoals ze door jou worden geponeerd.
                Want die beide kun je toch met goed fatsoen niet uit dit forum destilleren.
                Naar mijn weten produceert alleen Interal trussen die passen op Eurotruss resp. Prolyte.
                Maar die beiden passen niet zomaar op elkaar. Omdat Eurotruss de grootste koppelingen heeft passen die eigenlijk nergens anders in.

En als jij denkt dat 'Arbo' en 'verzekering' dezelfde instellingen zijn
                cq. over allerlei dingen hetzelfde zouden denken....
                spit dan nog maar eens flink verder, en waag je daarbij zeker ook eens buiten dit forum.
                Bestuurlijke boetes ('straf') komen voort uit de Arbo-wet en -regelgeving. Verzekeringspremies worden geheven op basis van persoonlijke of bedrijfs-WA = civiel recht/ burgerlijk wetboek.
                Die laatste stelling bevat twee stellingen en is daarmee al wat onzinnig van karakter.

Voordat je weer gaat spitten moet je eerst maar eens nadenken over wat nou precies jouw zoekgedachte was.
                En ook maar even de juiste keuze voor het te gebruiken gereedschap.
                Neem voortaan een grote schop, en niet zo'n speelgoed-schepje:
                het door jou aangehaalde topic is dik 5 jaar oud en daar staan ook nogal wat onjuistheden in.

Enne:
                upgrading
                je bent niet de enige hoor die wel een zondigt met deze vreselijke trussenchaos.
                Al is de voorwaarde voor mij dan wel dat de belastingen die erop zullen komen dan (riducuul) laag moeten zijn < 20% van de tabelwaardes. Mijn record is 5 a 6 merken door elkaar:
                Pro (oude en nieuwe) Eur (idem) Int Har Glo Mil en ik meen zelfs nog een:
                ~900m truss op 130 (vaste) hangpunten monteren in 2,5 dag met 5 man en 2,5 schaarlift (1 was er voornamelijk niet, of juist stuk).
                Last edited by rinus bakker; 30-10-06, 14:10.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

als er niets inhangt het je toch ook niks van doen met een belastingtabel zou ik zeggen... Dan zal het toch ook niet zo'n probleem zijn??

Comment

• martijn verkerk
                    • Nov 2005
                    • 300

Originally posted by sjoerd
                    als er niets inhangt het je toch ook niks van doen met een belastingtabel zou ik zeggen... Dan zal het toch ook niet zo'n probleem zijn??
                    truss heeft zelf geen gewicht????

Comment

• Vervallen

Originally posted by rinus bakker
                      En als jij denkt dat 'Arbo' en 'verzekering' dezelfde instellingen zijn
                      cq. over allerlei dingen hetzelfde zouden denken....
                      spit dan nog maar eens flink verder, en waag je daarbij zeker ook eens buiten dit forum.
                      Bestuurlijke boetes ('straf') komen voort uit de Arbo-wet en -regelgeving. Verzekeringspremies worden geheven op basis van persoonlijke of bedrijfs-WA = civiel recht/ burgerlijk wetboek.
                      Wie beweerd dat ik deze over 1 kam scheer? Het gaat er mij meer om of deze beide dit als veilig erkennen

Neem voortaan een grote schop, en niet zo'n speelgoed-schepje:
                      het door jou aangehaalde topic is dik 5 jaar oud en daar staan ook nogal wat onjuistheden in.
                      Het daardoor minder waar of niet waar? Als topics van 5 jaar oud geen waarde hebben, waarom zijn ze er dan nog?

je bent niet de enige hoor die wel een zondigt met deze vreselijke trussenchaos.
                      Ik was niet van plan merken te gaan combineren hoor. Het is meer een situatie die ik tegen ben gekomen, waarbij een bedrijf dat beweerd goed werk af te leveren. dit zo achterlaat. En aangezien wij nu de hele geluidsset moeten nalopen. Vanwege nare brommen en de lichtset moeten nalopen gezien het feit dat de mh meer dingen doen dan ze horen te doen. stuiten wij op deze voor decoratie bedoelde trussinstallatie

Comment

• Vervallen

Over de belasting kan ik alleen nog zeggen dat ik me niet zo'n zorgen maak over de koppelingen of de truss zelf, maar meer over het feit of de constructie waar alles aan hangt en het constructie materiaal velig genoeg is. Dit gezien er geen bouwtekening aanwezig is of iets waaruit blijkt waarom men om de 2 trussen een staalkabel omhoog laat gaan.

Na een contact met het bedrijf konden zij mij ook niet meer vertelleb hoe en waarom de installatie zo gedaan was. Ik vrees dat de ondernemer bij een mogelijke schadeclaim niet veel hard kan maken.
                        Vooral nu het bedrijf (voor de zoveelste keer) beweerd dat ze het niet zo achter gelaten hebben.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

beste J.S.,

Dit wordt me allemaal een beetje al te vaag.

We hebben het nu plots over decorative toepassingen van die truss?
                          Want het gewicht eraan is te verwaarlozen?
                          En het gaat dus nu niet meer over de truss, maar om de (hoofd)-draagconstructie?
                          zonder helder taalgebruik in de te stellen vragen en/of argumenten
                          is het punt weer aangekomen dat ik het er maar bij laat.

Als jij een ander bedrijf gaat zitten verwijten dat ze geen helderheid verschaffen, zou jij je eigen "bijdragen" hier in dit topic eens moeten nalezen.
                          Zoals de Vlamingen plegen te zeggen: "dit trekt op niks".
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Gelukkig Rinus, hoewel ik stiekum wel wist dat iedereen hier wel eens creatief mee hannest. maar zo veel merken mixen als jij wel eens doet(hebt gedaan) is bij mij nog niet voorgekomen. Natuurlijk komt dit ook omdat mijn trusswerkzaamheden niet zo groot zijn als die van jou, we praten bij mij over tientallen meters maximaal en niet over honderden meters.

Mannen, hebben we een foto van bovenstaand geheel, ik vind het een raar verhaal..
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Vervallen

Originally posted by rinus bakker

We hebben het nu plots over decorative toepassingen van die truss?
                              Want het gewicht eraan is te verwaarlozen?
                              En het gaat dus nu niet meer over de truss, maar om de (hoofd)-draagconstructie?
                              zonder helder taalgebruik in de te stellen vragen en/of argumenten
                              is het punt weer aangekomen dat ik het er maar bij laat.
                              Heb ik in het begin al aangegeven. Wellicht overheen gelezen.

We hebben inmiddels een advies uitgebracht naar de eigenaar, over wat te doen en welk bedrijf het beste geschikt is om deze klus aan te kunnen.

Er zijn geen foto's beschikbaar, dit om het feit dat de zaak gewoon doordraaid en de eigenaar geen zin heeft in rare verhalen of teruglopende omzetten.

Heb geen flauw idee hoe ze het nu gaan aanpassen en eigenlijk maakt mij dat ook niet uit. We kwamen voor het geluid en daar gaan we ook rustig mee verder. De truss was gewoon iets dat we tegenkwamen.

Bedankt voor de adviesen. En zoals Rinus ook al zei laten we het hier bij houden.

Comment

Working...