Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    Als je de man met 'electricien' kan aanduiden wijst dat toch wel op enige kennis.

    Maar ja een 'slager' en een 'hondentrainer' hebben ook allebei kennis van dieren.
    Al kunnen ze die kennis alléén maar in het Verre Oosten samenbrengen.

    In de expo-wereld is precies hetzelfde gebeurd (c.q. nog steeds aan de gang):
    de electriciens werden daar ook maar ingezet als hijsboer/rigger.
    - want zij wisten hoe de stroom in een electrische takel moesten komen.
    [ En de rest is dan - in ogen van de baas? - maar een bijzaak ].
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

    Comment

    • jasperbhofman
      • Oct 2008
      • 25

      Iemand toevallig wonende rond hoogkarspel? Ik stond er laatst in zaal Bantam met een bandje, en naar wat ik zag waren alle headjes aan het plafond vasgezet door middel van rode spanbanden.

      Helaas geen foto kunnen maken.

      Comment

      • tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

        Hadden ook enige tijd geleden een buiten event met een dak van een ander bedrijf van 12m breed bij 14 diep en 6 hoog !!!

        rigging

        Eerste dag al geklaagd over de stokken die het dak omhoog hielden en de pootjes die niet zo heel deugdelijk stonden.
        Verders was het een en ander ook niet vastgezet, geschoord, enz....
        Het een en ander stond op een drijvend ponton, en goed op de wind.

        Gelukkig waaide het NIET die dagen, en jammer genoeg regende het wel !!!

        Werd gelukkig wel enige actie op ondernomen door de heren, maar volgende keer werk ik dus wel met MIJN vaste concullega, en regelen wij ook het dak in plaats van de organisatie ( vanwege de onkosten )
        your light !

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          Originally posted by jasperbhofman
          Iemand toevallig wonende rond hoogkarspel? Ik stond er laatst in zaal Bantam met een bandje, en naar wat ik zag waren alle headjes aan het plafond vasgezet door middel van rode spanbanden.

          Helaas geen foto kunnen maken.
          ik heb daar weleens gestaan. Het podium was voor een dubbele nooduitgang gebouwd.... En of je je gitaarkoffers en andere gigbags even buiten, voor het grijpen, in de regen wilde opslaan. "andere bands hebben daar nooit problemen mee"

          en nog meer ellende.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

            Originally posted by tha_dj
            Hadden ook enige tijd geleden een buiten event met een dak van een ander bedrijf van 12m breed bij 14 diep en 6 hoog !!!

            rigging

            Gelukkig waaide het NIET die dagen, en jammer genoeg regende het wel !!!
            Brrr..... ik neem aan dat die puist op deze foto water was?



            De aanpassingen... bestonden die uit het weghalen van dat lelijke bord?

            En de grote vraag, waar kijk deze dame zo zorgelijk naar?


            Overigens waren ze zich goed bewust van de situatie:

            Originally posted by www.podiumtotaal.nl
            We hebben er een groundsupport gebouwd op een ponton in de binnenhaven. Het groundsupport is 12 meter breed en 14 meter diep geworden en hier was een hoogte van 6 meter voldoende.
            We hebben een podium van 80 vierkante meter neergezet op een hoogte van 80 centimeter. De firma Shelter heeft ons dak geleverd wat bestaat uit een rekbaar zeildoek met daarin op een aantal strategische plekken uitstekende punten die we met behulp van scaff-palen gemaakt hebben. Daardoor krijgt het dak een wat speelsere uitstraling.
            Deze hele klus was voor ons een grote uitdaging, omdat hier nogal wat zaken anders verliepen dan we gepland hadden. De bouwdag op 25 juni begon met een grote tegenslag, want het ponton bleek te klein te zijn en dat zorgde meteen voor een vertraging van zo'n 5 uur. Daarna liep ons werk nog meer uit, doordat het provisorisch vergrote ponton gedeeltelijk lek bleek te zijn en ook nog eens erg onregelmatig qua oppervlak waardoor we echt elke poot van het podium met een hoop kunst en vliegwerk moesten neerzetten.
            Foto's van de bouw van dit project: http://www.podiumtotaal.nl/pages/pro...20Monnickendam
            Last edited by SoundOfSilence; 06-08-10, 08:26.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

            Comment

            • jeroenw
              • Dec 2003
              • 216

              We klagen met zn allen over de tent (en terrecht), maar die truss met die headjes eraan (http://www.podiumtotaal.nl/media/fot...m/DSC00262.jpg) buigt ook wel behoorlijk door...
              \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

              Comment

              • tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

                Oke, ja die dame ( van het zigeuner orkest ) keek naar zo'n restantje waterbal meeste was wel verdampt, verholpen......hebben overigens wel nog zeil over de versterkers gehad, voor als hij knapte

                Maar goed, eigenlijk was het NIET de intentie om dit bedrijf zo zwart te maken, vandaar ook de compacte foto versie, zonder naam en toenaam ! Maar op de site staat inderdaad de rest !

                Was overigens voor het GROS gesponsord allemaal, dus ken ook de echte reden niet waarom of het door dit bedrijf werd gedaan.
                Wij stonden er omdat mams een winkeltje heeft in Monnickendam en dus mij GEDEELTELIJK sponsorde, samen met de kroeg waar wij wel vaker staan.
                Budgetair was het GEEN verantwoorde klus, omdat wij liever ander materieel hadden ingezet !!!! Maar voor de reclame was het een enorme boost

                Overige foto's is overigens van de band zelf, Op de website van het bedrijf dat het dak leverde, en ja die truss buigt iets te veel door naar mijn mening en ligt inderdaad niet helemaal lekker.
                Staan er normaal zelf onder, maar gaat ALTIJD goed, totdat het een keertje FOUT gaat.
                your light !

                Comment

                • rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

                  Er is geen enkele reden om dat bedrijf niet zwart te maken.
                  Wat een amateuristisch zooitje knoeiwerk.
                  Dit heeft helemaal niks met een podiumdak te maken.
                  Dit is een zeil over een groundsupport.
                  (Een motor op een boerenkar maakt daar toch ook geen auto van...?)

                  Waar is B&WT als je ze nodig hebt?
                  (Die zijn te druk met opmeten van dakkapellen en tuinschutting-hoogtes...
                  ...want daar is de publiek veiligheid het meest mee gediend!?)
                  Schande!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Hier zou ik dus echt niet onder gaan staan.
                    De kans is mij net ff te groot dat ik dan ongewild de krant haal.
                    En de podium bouwer kan dit ook op geen enkele manier goed praten, levensgevaarlijk prutswerk.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

                      Originally posted by rinus bakker
                      Dit is een zeil over een groundsupport.
                      (Een motor op een boerenkar maakt daar toch ook geen auto van...?)
                      Hoho! Dit is niet zomaar een zeiltje, dit is "rekbaar zeildoek" (aldus de bouwers).

                      De bouwers van het zooitje hebben vast niet de bedoeling gehad om er mensen onder te laten staan.
                      Denk eerder dat ze het wereldrecord "condoom vullen met water" wilde verbreken. Tja, dat hou je zelf niet overeind, dus gebruik je wat truss.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                      Comment

                      • keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

                        Originally posted by SoundOfSilence
                        De bouwers van het zooitje hebben vast niet de bedoeling gehad om er mensen onder te laten staan.
                        Denk eerder dat ze het wereldrecord "condoom vullen met water" wilde verbreken.
                        Ook dan geldt: ik doe het veilig, of ik doe het niet.

                        Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                        Comment

                        • @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

                          Originally posted by MusicXtra
                          Hier zou ik dus echt niet onder gaan staan.
                          De kans is mij net ff te groot dat ik dan ongewild de krant haal.
                          En de podium bouwer kan dit ook op geen enkele manier goed praten, levensgevaarlijk prutswerk.
                          Jij haalt toch wel eens vaker ongewild de krant? Sorry, kon het niet laten;-)


                          Oorspronkelijk geplaatst door podiumtotaal

                          ...rekbaar zeildoek met daarin op een aantal strategische plekken uitstekende punten die we met behulp van scaff-palen gemaakt hebben. Daardoor krijgt het dak een wat speelsere uitstraling...

                          Haha, strategische plekken...
                          Haha, scaffpalen...
                          Haha, speelsere uitstraling...

                          Haha, @lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Originally posted by @lex
                            Jij haalt toch wel eens vaker ongewild de krant? Sorry, kon het niet laten;-)
                            Ja, klopt en één keer vond ik wel genoeg.
                            Best wel een riskant vak wat we hier uitoefenen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • tha_dj
                              • Jan 2004
                              • 375

                              [QUOTE=Best wel een riskant vak wat we hier uitoefenen.[/QUOTE]

                              KIJK en dat bedoel ik nou, is natuurlijk NOOIT bij een bedrijf de bedoeling om het slecht te doen, er worden alleen af en toe wat missertjes gemaakt.

                              En het speelse effect was er ook, alleen iets te ! Ze hadden de palen beter met alu pijp en klemmen kunnen bevestigen i.p.v touw ! Bleef het doek strak en kon er GEEN waterballon vormen.

                              Maar goed, alle begin is moeilijk voor een NIEUW bedrijf, maar gelukkig hebben ze HELAAS met hun waarschijnlijk eerste klus een hoop geleerd wat al bekend had moeten wezen.
                              En daarom ben ik ook blij dat als het om ECHTE rigging gaat ik het overlaat aan een bedrijf met ervaring, rigging cursus zit nog op de to do list en dus ga ik niet verder als een truss van 4 meter op 2 statieven voorlopig
                              your light !

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by tha_dj
                                KIJK en dat bedoel ik nou, is natuurlijk NOOIT bij een bedrijf de bedoeling om het slecht te doen, er worden alleen af en toe wat missertjes gemaakt.
                                Ik vind dit onder de missers vallen die letterlijk levensgevaarlijk zijn, dit mag gewoon nooit zo gebouwd worden.
                                Een constructie als deze mag alleen gebouwd worden door mensen die weten waar ze mee bezig zijn en dat is hier zeker niet het geval. Dit soort constructies blijven echt nog wel veilig als er één missertje wordt gemaakt maar dit is een aaneenschakeling van grove fouten. Als dit een beginnend bedrijf is hoop ik dat ze snel inzien dat ze hier beter mee kunnen stoppen voordat er slachtoffers vallen en ze torenhoge claims aan hun broek hebben hangen.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...