Kermis Tilburg 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

Kermis Tilburg 2006

Ten eerste: Ik ben geen rigging expert of iemand die bedrijven in negatief daglicht wil zetten.

Zondag heb ik op de kermis mijn ogen uitgekeken. Niet alleen de atracties waren erg boeiend maar ook de manier waarop sommige stukjes truss waren neergezet waren erg boeiend. Al rondlopend tel ik de aantal punten waarop de construcies, volgens mij, gevaarlijk zijn en opeens valt mij de constructie van onderstaande foto op.

Wat ik denk te zien is een pijpje die met een steel op een koppeltje voor een vlaggenmast is gebrouwen. Met daaraan 4 parren welke met tape lijken vast te zitten. En het ergste is dat er onder een heel schattig meisje stond.

Dan krijg ik de kriebels, als er overal reclame wordt gemaakt door een 'professioneel' licht en geluidsbedrijf.

Verder wel een goede tijd gehad, heerlijk gegeten.
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

En wat te denken van Carré's zonder baseplate's, poten die tekort zijn en waar dus maar een paar bakstenen onder zijn gelegd, safety's die ontbreken, parren en Showtec dimpack's die vol in de regen hangen, speakers die aan 1 kettingKJE (dun dus) hangen, langschalmige ketting over, onder en door truss, enz enz.

Heb constructies genoeg gezien waar ik NOOIT van m'n leven onder door zou lopen, laat staan zitten!

't is dat ik gister geen camera bij had, anders had ik ook nog wel wat leuke foto's gemaakt...

Comment

• vasco

• Oct 2003
      • 2568

Originally posted by Kilian
      Dan krijg ik de kriebels, als er overal reclame wordt gemaakt door een 'professioneel' licht en geluidsbedrijf.
      Ten eerste ziet dit er inderdaad niet netjes en gevaarlijk uit maar deze constructie kan ook door de eigenaar (of "handig" neefje van de eigenaar) van dit pand zo zijn gemaakt en dan heeft dat 'professioneel' licht en geluidsbedrijf hier verder helemaal niks mee te maken.

Comment

• Kilian
        • Dec 2005
        • 179

Originally posted by vasco
        Ten eerste ziet dit er inderdaad niet netjes en gevaarlijk uit maar deze constructie kan ook door de eigenaar (of "handig" neefje van de eigenaar) van dit pand zo zijn gemaakt en dan heeft dat 'professioneel' licht en geluidsbedrijf hier verder helemaal niks mee te maken.
        Ja, ik probeerde het al zo te formuleren. Dat ik er geen reclame zou willen maken.

Over de carré-en (wat is het mv van carre?): Dat was het eerste wat me opviel, het gebrek aan voetplaten. Maar dat zijn dingen die min of meer al gewoon zijn geworden, helaas.

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Wat ik wel weet is dat de betreffende bedrijven veel verhuurt hebben en de klant zelf heeft gemonteerd. ook is de constructie door de brandweer gecontroleerd dus het zal allemaal wel OK zijn geweest.

Geloof dat de verhuurders HGL / First Impression zijn geweest dit zijn goede bedrijven.

HGL stond in de biertent met licht en geluid en produktie.

Geluid was het nwe line array van EV maar ik was er niet van onder de indruk ! Op zich niet verkeerd maar wat ik altijd bij EV en SA en JBL heb een TOETER in mijn oren ......................... dus geen goed geluid. ( het is te schel ) maar goed nu dwaal ik af van het topic.

Die stalen pijp in de vlaggemast is zeker geen idee van deze 2 bedrijven ,,,,,,,,,,,,,,,

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Ik geloof dat we laatst een Topic hebben gehad waaruit we konden concluderen dat de Brandweer alleen op brandveiligheid let.

Op Omroep Brabant is er in de aanloop naar de kermis een reportage geweest waarbij men met de Brandweer mee liep en hier kwam dus ook duidelijk naar voren dat ze echt alleen op brandveiligheid e.d. letten!

Verder weet ik van voorgaande jaren (2000, 2001, 2002) dat HGL wel degelijk zelf een aantal constructies heeft neergezet en deze voldeden toen ook niet aan de eisen!

Over het geluid: da's een kwestie van smaak en vooral afregelen! Op de lokale Xi-set hier is het hoog er ook een stuk uit en het klinkt gelijk 'n stuk lekkerder.

Comment

• SmeP
              • May 2006
              • 37

Ach,
              Als ik naar de foto kijk,...dat is toch niet zo'n drama?

Ik weet, er zijn betere manieren, maar 4 parren aan een vlaggenmast, zelfs aan ty-wraps, durf ik nog wel onderdoor te lopen
              De kermis was trouwens erg geslaagd heb ik begrepen

Jarno

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Brandweer kijkt zeker naar de brandveiligheid maar ook of de constructie's goed staan ( voor de brandweer auto natuurlijk ) Ook wordt er gekeken of het systeem aan de eisen voldoet hoewel de brandweer er weinig vanaf weet. Ook lopen er mensen in burger hoor .................

Comment

• DjFlo
                  • Jun 2003
                  • 332

Originally posted by SmeP
                  Ach,
                  Als ik naar de foto kijk,...dat is toch niet zo'n drama?

Ik weet, er zijn betere manieren, maar 4 parren aan een vlaggenmast, zelfs aan ty-wraps, durf ik nog wel onderdoor te lopen
                  De kermis was trouwens erg geslaagd heb ik begrepen

Jarno
                  Nou jij liever dan ik... Het gebeurd helaas en zoals altijd: Het moet een keertje fout gaan totdat er echt op gelet word

Gr

Flo

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

Waarom is er nog niemand naar binnen gelopen met de melding dat dat niet goed hangt?

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by Dj Mark
                      Waarom is er nog niemand naar binnen gelopen met de melding dat dat niet goed hangt?
                      Ik denk dat ze je in zo'n geval gewoon uitlachen hoor..

En de brandweer heb ikzelf welleens gehad bij een klus, maar die kijken écht niet of je safety's e.d. gebruikt, puur of je lampen niet bij slingers e.d. in de buurt hangt i.v.m. brandveiligheid.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Originally posted by Dr. Edie
                        Ik denk dat ze je in zo'n geval gewoon uitlachen hoor..
                        Dan kom je niet overtuigend genoeg over, simpel zat.

Als jij overtuigend overkomt en weet waar je over praat, gaat in 9 v/d 10 gevallen zo'n constructie echt wel omlaag, al dan niet nadat je de brandweer overtuigd hebt.

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Waarom gaat iedereen naar de brandweer toe? De brandweer controleert toch ENKEL BRAND-veiligheid?
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

brandweer is een standaard iets bij evenementen. Als er meer werd gecontroleerd door andere instantie's zullen ner veel festivals en andere aktiviteiten afgelast worden of uitgesteld.

HEt is denk ik niet bijtehouden om op elke evenement een goede keuring te laten doen maar als je als erkend bedrijf bezig bent wordt er verwacht dat er kennis aanwezig is en mocht er iets mis gaan dan is er bijna altijd nog de verzekering van organisator of van het bedrijf dat heeft geinstalleerd.

Mocht deze na onderzoek niet goed hun werk hebben gehdaan wordt er door de verzekering niets uitgekeerd en moet diegene die aansprakelijk is alles zelf betalen ..............

Maar er word idd meestal nadat er iets gebeurt is maatregelingen getroffen.

Brandweer kontroleert nl wel of ales goed vastzit , geen brandbare atributen dicht bij lamoen hangen en of er ruimte genoeg is voor de brandweer ( ik geloof minimaal 450cm hoogte en 3oocm breedte ) en of er geen atributen in de vluchtroute staan ( bij eventuele calamiteiten )

Het checken van bv gewicht en rigging zullen ze niet doen want ze gaan er vanuit dat het betreffende bedrijf die het heeft geinstalleerd dat goed heeft gedaan volgens de normen.

Comment

• Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

Originally posted by rene.derksen
                              Waarom gaat iedereen naar de brandweer toe? De brandweer controleert toch ENKEL BRAND-veiligheid?
                              Als jij aan de brandweer uit kan leggen waarom datgene niet goed hangt of niet veilig is, mede aan de hand van berekeningen, gaan zij daar echt wel naar kijken.

Comment

Working...